Vraagje :
Gisteren lekker wezen bashen in het bos, veel losse bladeren, weinig tractie etc. Veel bergop.
Op zich ging het geweldig, maar toen ik de accu's wou wisselen voor de tweede run, controleerde ik de motor en esc (beide prima ~50 graden) maar raakte ik per ongeluk de middenassen aan, deze waren bloed maar dan ook echt bloedheet. Kreeg niet echt een goede meting met de temp gun, maar denk richting 100+ graden. De steekasjes naar de wielen waren niet eens lauwwarm. Iemand enig idee hoe dit zou komen ? Lagers lijken allemaal soepel te lopen.
Denk nml dat ze zo heet waren dat de plastic diffs hier echt wel een probleem mee gaan krijgen.
Spur en pinion waren wel goed warm, maar niet in de buurt van de temp van de steekasjes. Weet uit verleden dat een te strakke spur/pinion ook wel behoorlijk wat warmte kan generen, maar dat is hier dus niet de oorzaak.
Ik rij met 8k voor, 10k midden en 5k achter, 4S met 18/46 vertanding. Zelf zat ik al te denken aan dikkere olie in het midden, maar ben stom verbaasd dat ie zo heet zou worden door te dunne olie. Op zich is de diff werking wel prima, vermogen wordt goed verdeeld over de vier wielen, al zou ie wel iets meer tractie achter mogen hebben. Wou dus al 15 of 20k in midden doen.
Wordt een zeer hard werkend midden diff zo heet ?