HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Je zit er boven op kurtje :D goede vonst
Hij zit er stock wel een stuk mooier uit dan de oude look vind ik persoonlijk
Verder is alles gewoon hetzelfde lijkt het.. op de zender na.. en het Alu

Er staat 6061 ALU chassis, het oude vorza chassis is 7075ALU
Op de trophy buggy/truggy gebruiken ze ook 6061, volgens mij zijn de shocktowers dat ook.
Dus ik denk dat hij goedkoper gaat worden tbh.
(info over het alu hier opgezocht: Aluminium alloy - Wikipedia, the free encyclopedia)
Grts
 
Trouwens of dit verschil in alu veel uit maakt weet ik niet, maar volgens mij is dit wel iets zwakker en goedkoper alu eigenlijk
Weltrusten xD
 
Ik wilde ook eerst een andere kap kopen (origineel vind ik niet super) maar heb de originele blanco gekocht en ben daar mee aan de slag gegaan. Ik moet zeggen dat een ander design de kap een stuk beter maakt...


Vorzaorange1.jpg


Vorzaorange2.jpg
 
wow, zo simpel alleen wel een van de mooiste die ik heb gezien.

wacht ff...hoe heb je dat gedaan?
eerst dacht ik gewoon tape hier en daar, alleen dat kan toch niet, omdat je eerst zwart moest doen?
 
Iemand al de partnummers naast elkaar gelegd ? Veel nieuwe delen ?

*edit* Op de site staan nog geen partlists voor de nieuwe versie..

Maar denk gezien de foto's dat er niet echt veel verschillen zijn.

Zag idd ook het Alu 6061 staan, maar weet niet of de versie 1 eigenlijk 7075 alu is, dat zou idd wel een stapje terug zijn.
Verder wel leuk nieuw kapje.. veel meer verschillen kan ik zo niet vinden. Ok, zender is wel leuk als je een nieuwe kit koopt en nog niks hebt.

*edit 2* Yep, oude is idd 7075 http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=103662
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde ook eerst een andere kap kopen (origineel vind ik niet super) maar heb de originele blanco gekocht en ben daar mee aan de slag gegaan. Ik moet zeggen dat een ander design de kap een stuk beter maakt...

ziet er mooi uit zeg, ik heb mijn body nog in bestelling staan, bleek niet meer op voorraad te zijn.. ;-(

die van mij wordt simpel wit.. klopt het dat je de totale stickerset van de vorza erbij krijgt?
 
Er is volgens mij niks veranderd aan de Vorza. Alleen de kap is anders geworden.

Onderdelen zijn dus nog lang leverbaar voor de Vorza!

Heb trouwens inmiddels mijn Vorza een andere gearing gegeven. 18/46T. Met 4S vind ik hem nog niet echt snel.

Blijf voorlopig nog wel op 4S rijden.
 
Heb inmiddels mijn Vorza ook een nieuw kapje gegeven en zoals ik een paar posts geleden had geschreven, is hij simpel wit geworden. Ik heb nog zitten twijfelen om een combi te maken met fluor groen, alleen was niet echt tevreden over de hechtheid van het busje groen wat ik had.

Hier het resultaat met de originele stickerset ;-)

2011-08-26%25252013.26.04.jpg
 
Vraagje :

Gisteren lekker wezen bashen in het bos, veel losse bladeren, weinig tractie etc. Veel bergop.
Op zich ging het geweldig, maar toen ik de accu's wou wisselen voor de tweede run, controleerde ik de motor en esc (beide prima ~50 graden) maar raakte ik per ongeluk de middenassen aan, deze waren bloed maar dan ook echt bloedheet. Kreeg niet echt een goede meting met de temp gun, maar denk richting 100+ graden. De steekasjes naar de wielen waren niet eens lauwwarm. Iemand enig idee hoe dit zou komen ? Lagers lijken allemaal soepel te lopen.
Denk nml dat ze zo heet waren dat de plastic diffs hier echt wel een probleem mee gaan krijgen.

Spur en pinion waren wel goed warm, maar niet in de buurt van de temp van de steekasjes. Weet uit verleden dat een te strakke spur/pinion ook wel behoorlijk wat warmte kan generen, maar dat is hier dus niet de oorzaak.

Ik rij met 8k voor, 10k midden en 5k achter, 4S met 18/46 vertanding. Zelf zat ik al te denken aan dikkere olie in het midden, maar ben stom verbaasd dat ie zo heet zou worden door te dunne olie. Op zich is de diff werking wel prima, vermogen wordt goed verdeeld over de vier wielen, al zou ie wel iets meer tractie achter mogen hebben. Wou dus al 15 of 20k in midden doen.

Wordt een zeer hard werkend midden diff zo heet ?
 
Back
Top