Topic change naar updates werkzaamheden Modelracing Midland

Allen bedankt voor de lovende woorden voor ons circuit.
Een aantal punten ter vervanging van de dots die jullie aandragen zijn zeer zeker een optie/mogelijkheid.
Wat Halewijn ook zegt ivm de motorcross baan klopt ook helemaal en zou eigenlijk door het sproeien van de cross baan tot het verleden moeten behoren waren het niet dat het sproeien niet altijd even nauw word gedaan helaas.
De baan is denk ik heel geschikt om met de Pro10 te bezoeken/onveilig te maken:cool:
Bandenkeuze waar ik zelf aan zat te denken voor Pro10 als startpunt is 30/25sh achter en 40/45sh voor.
Dit is ook een combinatie die ik(maar dat ben ik he:wink:) voor een Tamiya F103/104 gebruikt en daar is zeer zeker goed mee rond te komen.
Dit is dan wel onbehandeld foam.
Ik denk met een tire addetive zal de grip zeer zeker omhoog gaan.
Helemaal als dit vaker gebruikt gaat worden.
Ik neem aan dat als je een NK Pro10/TC wil organiseren je een volwaardig lid moet zijn van de Nomac?
Op dit moment zijn wij het niet ivm te weinig leden die NK's rijden.
Voor mij en dan spreek ik alleen voor mijzelf is het wel een optie om volgend jaar een NK of meerdere te pakken in de Pro10(mits ik een beetje kan rondkomen:cool::wink:)
Ik weet zeker 3 mensen bij ons op de club die ook een Pro10 hebben maar of deze heren en of dame deze keuze ook gaan maken weet ik niet.

mvg Roy
 
De club moet idd lid worden van de NOMAC geloof ik om NK's te kunnen organiseren maar mensen... Laten we niet vergeten dat buiten de NOMAC om een club vrij staat om races te organiseren en als je dit goed aanpakt dan kan dat ook heel erg mooi uitpakken.

Is het niet een idee dan om iets van een windscherm te maken zodat er minder zand op de baan waait? Het idee van de betonnen curbs ondersteun ik wel, dat zou een mooie verbetering zijn op de dotjes die er nu liggen. Die zijn gewoon echt killing. Ik wil er volgend jaar zeker komen rijden als we met een mooi clubje Pro10 rijders terecht kunnen voor races enzo want ik vind het een uitdagende layout en volgens mij is het ook goed te rijden met een Pro10.
 
Er staat reeds eem bomen/struikenrij achter de rijders stelling maar het fijne zand en andere rotzooi waait daar gewoon overheen:2gunfire::2gunfire:
Over het idee van een race te origaniseren voor de Pro10, daar zeg ik op....Pro10 rijders unite!!!! en stuur alleen een mailtje naar ons bestuur en maak ze helemaal gek:cool:
We hadden afgelopen weekend graag een heat F1's willen zien bij ons op de baan maar daar is niets van gekomen op de enkele auto die op de foto's te zien is(van mij persoontje).
De auto was helaas nog helemaal voor het DTC opgebouwd en niet brushless helaas.
Staat wel in de planning om hem een keer met een 17.5 te gaan rijden om te kijken of dit te doen is:wink:

mvg Roy

Is het niet een idee dan om iets van een windscherm te maken zodat er minder zand op de baan waait?
 
Hoeft natuurlijk niet een race voor alleen Pro10 te zijn maar als je een race organiseerd in de trend van een Open Club of voor mijn part een Open NK (wat wel zonder de NOMAC mag) en dan een paar TC klasses, een Pro10 klasse en een F1 klasse dan heb je een mooie dag of een mooi weekend denk ik...
 
Zal eens kijken of we dit volgend jaar kunnen realiseren.
Zou mooi zijn om een volle bak Pro10's, F1's en natuurlijk een aantal heats TC te kunnen verwelkomen.

mvg Roy
 
in hoeverre is het mogelijk op het circuit materialen aan te brengen? Is bijvoorbeeld een lage curb van cement mogelijk of moet het allemaal vrij eenvoudig weer te verwijderen zijn?

We zitten inderdaad te denken aan een afzetting van cement/beton alleen willen we zo weinig mogelijk in de asphaltplaat boren danwel slijpen :wink:

Overigens is volgens mij (mijn persoontje :wink:), het bestuur bezig met informatie inwinnen bij de Nomac over lidmaatschap voor in iedergeval de electro :D, omdat men voor de 1/10 brandstof bij een bepaald kampioenschap geen licentie nodig heeft hoeft daar geen licentie voor aangevraagt te worden

Dus inderdaad, kom maar op met de pan-cars (1/10, 1/12) en F1 :idea:

Misschien is dit het begin van iets moois in ons RC wereldje

René
 
Is het gebruik van zakken kneedbaar koud asfalt misschien iets?
Makkelijk aan te brengen,zwaar genoeg om te blijven liggen(dus je hoeft niet te boren oid) en je beschadigd daardoor de baan ook niet?

mvg Roy
 
Als je 30x30 stoeptegels neerlegt met cement en dan de randen afvlakt met cement/beton dan blijft dat wel liggen hoor. Hele huizen worden met steen en cement in elkaar gezet dus... Dan hoef je niks te boren/slijpen in het asfalt en heb je wel mooie curbs en afzettingen.

Ik zou alleen geen bakstenen op de korte kant leggen maar tegels nemen. Die zijn wat lager en zo wordt de curb wat vergevelijker. Naderhand de curbs schilderen in rood/wit of geel/wit en je bent klaar...
 
goeie ideen hoor. Inderdaad, een stoeptegel zou wat beter zijn.


Staat me iets van bij dat ze in Eindhoven koud asfalt hadden gebruikt? Wat ik heb gehoord van rijders die daar geweest zijn verpoederd de toplaag. Is met foam niet op te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ze bedoelden met koud asfalt ook om afzetting mee te maken en niet om een toplaag neer te leggen op de baan zelf. Het asfalt op de baan zelf ziet er opzich goed uit dus... Gaat alleen om de afzetting en dat is prima te doen met tegels, cement en beton...
 
Dat begreep ik, was eigenlijk een opmerking over het idee van roy om koud asfalt te gebruiken om curbs te maken. Mocht ik het verkeerd geinterpreteerd hebben dan mijn welgemeende excuses :cool:

Stel ik neem een curb mee wat van koud asfalt is gemaakt dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat je weer een beetje normale ronde tijden kan maken als de toplaag van die curb verpoederd. Wellicht maakt het niets uit maar wellicht ook wel.
 
Ik heb in het verleden op offroad banen gereden waar de curbs van koud asfalt waren en dit was met brandstof 1:8.
Na 3 jaar intensief gebruik was er nog niets van de curb af.
Deze baan werd mega mishandeld met electro en brandstof offroad, 2 en 4wd.
Denk dus dat het met TC en pancars wel mee zal vallen wat betreft schade aan de curbs..Toch??:wink:

mvg Roy
PS beton/cement is idd ook een goede optie


Stel ik neem een curb mee wat van koud asfalt is gemaakt dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat je weer een beetje normale ronde tijden kan maken als de toplaag van die curb verpoederd. Wellicht maakt het niets uit maar wellicht ook wel.
 
Beschadigingen zal inderdaad nihil zijn. Het ging mij om het verpoederen van de toplaag. Als de curb behandeld is met koud asfalt, de toplaag verpoederd en je rijd er met foam overheen dan rij je op poeder/stof = geen grip. Kleeft het aan je banden of iets anders dan zou het wel eens kunnen zijn dat het wat langer duurt voordat je weer wat grip hebt. (kan ik me zo indenken in ieder geval).

Wellicht heb ik het mis en hebben ze op Eindhoven geen koud asfalt gebruikt maar een ander materiaal. Zou zo maar kunnen. De toplaag op eindhoven verpoederd in ieder geval wat ik gehoord heb uit betrouwbare bron.

stoeptegels lijkt me nog de beste optie inderdaad.:cool:
 
Laatst bewerkt:
Ja dat lijkt mij ook. Stoeptegels, cement en beton... Ik wil anders best helpen in de lente ofzo of wanneer jullie dat willen gaan doen. Als dat tot gevolg heeft dat de baan beter wordt en er weer een mooie Pro10 baan is dan zeg ik doen!
 
Puur als idee en wellicht iets om over na te denken als je toch het circuit aan pakt. Het viel me op dat sommige bochten wat hoekig waren waardoor je het vloeiende karakter van die bochten wat te niet doet. Zeker op het einde van het rechte stuk waar je met enige snelheid op af komt.Was even zo vrij geweest iets aan te passen wat wellicht de bochten ten goede komt. Als ik namelijk denkbeeldig de rijlijnen en apexen volg dan voelt er iets niet helemaal goed op die punten. (zal mischien ook aan mij liggen :D)

Origineel:


Wat glooiender wat met de rode cirkels is aangeduid:
 
De bocht aan het einde van het rechte stuk is niet zo hoekig als op de tekening en is met een beetje kennis van de baan bij TC stock volgas te nemen.
De foto doet hem niet echt recht maar is al beter als de tekening.

mvg Roy

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben het weekend hier wezen rijden ........Baan is echt leuk hoor de lay out is erg goed te rijden en in het echt niet zo hoekig als het op tekening lijkt .

Van de dotjes ook niet echt last gehad ....maar voor Pro 10 wellicht iets te hoog ja


mvg Ronald
 
Hey Ronald,

We had a blast afgelopen weekend.
Was leuk met en tegen je te rijden:D
Jammer dat in de stock mijn TRF niet zo lekker wilde rijden als in de mod waar hij een stuk strakker lag.

mvg Roy

Ben het weekend hier wezen rijden ........Baan is echt leuk hoor de lay out is erg goed te rijden en in het echt niet zo hoekig als het op tekening lijkt .

Van de dotjes ook niet echt last gehad ....maar voor Pro 10 wellicht iets te hoog ja


mvg Ronald
 
Ben het weekend hier wezen rijden ........Baan is echt leuk hoor de lay out is erg goed te rijden en in het echt niet zo hoekig als het op tekening lijkt .

Van de dotjes ook niet echt last gehad ....maar voor Pro 10 wellicht iets te hoog ja


mvg Ronald

De tekening op de site van MRM geeft inderdaad een vertekend beeld, sterker nog, de pitsstraat bijvoorbeeld loopt compleet anders bij het inrijden en verlaten.

Ook is het een verkleining van het orgineel (was schaal 1/10, met de hand getekend), was daarna verkleind (gecopieërd) naar A4 om ingescand te kunnen worden. ;)

Overigens voor degenen die het zich afvragen, de baan is muv het rechte stuk 3,5 meter breed, het rechte stuk inclusief de bochten direkt ervoor en erna zijn 4,2 (ong.) breed.

De hoogte van de dotjes t.o.v een Pro-10 valt opzich mee weet ik uit ervaring, het is maar net hoe je het dotje raakt en of de wind er onder slaat.

Het idee met de stoeptegels en cement/beton, is door onze "bouwvakkers" :), ook al eens in overweging genomen en niet gelijk afgewezen,
alleen hoe voorkom je dat de mortel wegloopt voordat het droog is en blijft het geheel wel liggen na herhaaldelijk geraakt te zijn, maar ik heb hier al wat goede ideeën voorbij zien komen dus moet dat geen probleem zijn.;)

Als het goed is zijn er leden van de bouwcrew zondag as aanwezig(waaronder ondergetekende) dus kunnen we het gelijk eens polsen en bedenken, en gelijk weer mijn Pro-10 de sporen geven, hoop dat Roy dan ook zijn pan-car gereed heeft:banana:

gr. René
 
Back
Top