Traxxas 1/16 e-revo Topic!

ondertussen heeft ie nog niet écht een antwoord.

Ik zal zelf de vraag ook eens stellen. Wellicht leer ik er wat van:

Hoe moet ik mijn diffs uit shimmen ??
 
Hoi.
Ik had het onderste draagarmpje kapot, dus heb ik een nieuw setje besteld.
Maar nu heb ik i.p.v. 7132 de 7132R gekregen en deze zijn dus voor het verlengen van de wielbasis. Maar moet ik nu ook andere toe links hebben? Ik heb het gevoel dat mijn wiel nu veel meer toespoor heeft. (dus naar binnen wijzen aan de voorkant van het achterwiel)
 
Na een paar keer, nu mijn achter diff al kapot.
Ik heb veelal asfalt gereden en of gras (niet hoog). Weinig wheelie's. En nu al kapot.
Wel een beetje zuur....

Is er een betere/alternatieve achterdiff tandwielen te verkrijgen ?
 
Check of je het nieuwe type bulkhead hebt (met een schroef er door heen). Het design plus het formaat van de diffs zorgen er gewoon voor dat ze niet erg stevig zijn. Daarnaast rij je veel op asfalt wat veel grip betekend en dus ook veel stress op de diffs.

Zorg naast het nieuwe type bulkhead er voor dat je bearings soepel draaien en dat je de diffs shimt.
 
dat is niet echt een antwoord op mijn vraag he.
(langere wielbasis is wel fijn dan gaan de accubakjes wat beter open.. dus die wil ik wel behouden)
 
Na een paar keer, nu mijn achter diff al kapot.
Ik heb veelal asfalt gereden en of gras (niet hoog). Weinig wheelie's. En nu al kapot.
Wel een beetje zuur....

Is er een betere/alternatieve achterdiff tandwielen te verkrijgen ?

diff van de mini revo is pefect, als het stuk gaat zat het gewoon niet goed (shimmen!).

Ik heb de revo al een tijdje en ga er niet rustig mee om en rij veel met 3S, heb paar dagen terug diff bekeken en die zien er als nieuw uit.

Enigste wat je in de gaten moet houden is bevel-gear...dat er geen troep in terecht komt en goed is uitgeshimmed.
 
Voor een lange levens duur van de diffs is het zeer belangrijk ze goed uit te shimmen is bijna bij elke wagen zo.En regelmatig is uw diffs is opendoen om alles is goed na te kijken.
 
Ik heb gisteren mijn nieuwe turnbuckles geinstalleerd. Nu merkte ik al op toen ik met de hand eraan draaide om ze goed af te stellen, dat ze erg makkelijk gingen. En wat blijkt: tijdens het rijden gaan ze vanzelf verdraaien. Nu moet ik ze dus telkens weer iets gaan verstellen. Dat is erg vervelend. Heeft iemand hier een oplossing voor? (Ik heb ze nu maar even vast getaped...) en/of heeft iemand hier ook last van?
 
Gisteren voor de vierde keer mijn servo stuk gereden.. die stock servo 's zijn blijkbaar niet zo goed. Nu maar voor een hitec 85mg gaan. Of heeft iemand een ander voorstel(beter of goedkoper)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan vind ik het nog knap dat je na 2x weer een traxxas servo koopt. ( dat ze kapot gaan ligt wel gedeeltelijk aan jezelf, want 4x is wel veel )
Misschien moet je eens kijken waarom je ze zo snel stuk krijgt.

je kan eens kijken of savox ook passende servo's heeft, qua prijs zijn die vaak voordeliger als hitec
 
Gisteren voor de vierde keer mijn servo stuk gereden.. die stock servo 's zijn blijkbaar niet zo goed. Nu maar voor een hitec 85mg gaan. Of heeft iemand een ander voorstel(beter of goedkoper)?

Staat de servo saver niet te vast,of staan de eindpunten te ver van de servo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan vind ik het nog knap dat je na 2x weer een traxxas servo koopt. ( dat ze kapot gaan ligt wel gedeeltelijk aan jezelf, want 4x is wel veel )
Misschien moet je eens kijken waarom je ze zo snel stuk krijgt.

je kan eens kijken of savox ook passende servo's heeft, qua prijs zijn die vaak voordeliger als hitec

Ik heb dat ook al eens gehad als je op je wiel land op ergens tegennbotst gaat die servo zohard naar links dat de tandwielen van 4.25€ breken
 
Back
Top