slotje er op loopt uit de hand zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
... we hebben het hier over een esky. Zeer ernstig veel besproken hier, de minpunten zijn zeer goed bekend. Electronica is daar 1 van, en gezien de prijs van het apparaat kun je niemand aansprakelijk stellen als het misgaat. ...
Jawel, ook een goedkoop apparaat moet functioneren, er moet garantie op verleend worden en je kunt winkel (niet de fabrikant!) aansprakelijk stellen voor gevolgschade. Of hier sprake was van een produktiefout en of je (nog) kunt bewijzen dat er een fout in zat is een tweede. Echter, in dit geval zou een deel van de gevolgschade voor eigen rekening zijn vanwege het binnen vliegen, met mensen in de buurt. Als ik een winkel had, zou ik altijd als eerste de de fout bij modelbouwer zoeken, niet bij het produkt (de ervaring leert dat ...). Jij moet bewijzen.
... vergeten de accu los te koppelen. Even later zette ik de zender uit, begint de T-Rex 500 te razen. Nooit geweten dat dit kon gebeuren. ...
Zo jammer is dat want het is zo'n beetje het eerste wat je ingeprent krijgt door ervaren vlieger/club. Je kunt de schuld geven aan mensen die zeggen dat je goed in je uppie heli kunt leren vliegen, idem de nodeloze rekeningen daar indienen. En dat kan TS/Marc ook doen.
Uitzonderingen daar gelaten,.. :hammer:...
Misdadig stompzinning. Gaat het hier faliekant mis dan is het geheid dood door schuld. Gevangenis. Er hoeft maar iets op te waaien en in de rotor te komen ...
Canton 75 op rcvliegshopforum zei:
... en op het moment dat die wou opstijgen ging die ze eigen weg kris kras door de kamer heen toen die daar mee klaar was en neer was gestort begon die flink te roken ...
Eerder gevolg dan oorzaak. E.e.a. wordt geblokkeerd door/na crash. Een geblokkeerde motor is een kortsluiting. Of naakte draden maken kortsluiting. Of accu intern.
 
Laatst bewerkt:
huh? :confused:

Hij schrijft daar op het forum:
ik kwam er te laat achter anders was ik voor de KDS gegaan die is wel beter maar jah geen geld meer voor en ik denk dat er niemand zo gek is om een nieuwe cp3 te ruilen voor een KDS ;)

Die cp3 is toch niet meer nieuw :confused: Die is schroot :rolleyes:
 
eindelijk de verlossende link naar het vervolg van deze soap

"Het forum waar wel normaal wordt gereageerd"

geeft weer het enige leesvoer. biertje erbij en gaan met die :banana: tot straks
 
Jongens, hou het zuiver. Ik zie te veel één-regelige ruis, olie op het vuur i.p.v. olie op onrustig water.
Eric, diep ademhalen, bijkomen van de schrik en boosheid. Bij mannen duurt het een uur voor adrenaline-niveau weer normaal.

(Oops, dat is een voorzet voor open doel. Iemand gaat geheid schijven dat mijn berichten meer-regelige ruis zijn :mrgreen:)
 
Laatst bewerkt:
De kerel is duidelijk uitgelegd dat je niet met een CP moet beginnen, en dan achteraf de winkel waar hij het gekocht heeft de schuld geven dat het fout gaat.

Danny heeft gelijk dat als hij dit topic anders gestart was, er niet zoveel sarcastische reacties waren geplaatst. :rolleyes:
 
Sowieso niet handig om een heli zonder softstart en failsafe te kopen.

Blijf zelf weg bij vliegende cirkelzagen nadat ik een tik van een Walkera CB180 kreeg. Ff de heli verplaatsen en throtlle stick met een zwaai van de zender langs mijn been openzette.

Vlieg dan ook alleen nog met micro spul.

2D werk (auto / bootje) wel met krachtig spul, maar ook daar kan het (bijna) mis gaan. Laatst een nieuwe regelaar in een speedbootje gezet. Volgens de handleiding waren de default instellingen precies goed, dus dat scheelde weer programmeren. Helaas niet verder gelezen en jawel na aansluiten een op hol geslagen schroef. Bleek even verderop in de handleiding te staan dat de regelaar de throttle-standen moet leren. Blij dat het geen heli was en failsafe aanwezig was.
 
Hee Ron,

Je bericht is bericht meer-regelige ruis ;)

@Canton,

Ik denk dat mensen je echt wel willen helpen. Alleen is de toonzetting van je bericht/vraag een beetje lomp. Vooral je reacties daarna waren nogal *ahem* kinderachtig?

Ik zag ook je bericht op "het andere forum" en daar was je vraagstelling ineens een stuk vriendelijker. Dus vandaar dat men je wat vriendelijker beantwoordde.

Ik kwam hier ook omdat ik wat vragen had over een heli die gecrasht was. Maar daarin probeerde ik toch wel een beetje beschaafd te blijven en open te staan voor andermans ideeen.

In ieder geval, zorg dat je iemand vindt in de buurt die je kan helpen met je heli's. Als je eenmaal wat verder bent en er tijd in wilt steken dan is het echt een van de gaafste dingen om te doen.

Just my eurocents
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je niet met een CP beginnen ? Is niks mis mee ! Maargoed, dat is een andere discussie, maar onnodig om hier te plaatsen.

Nou, hierom,.... :D Deze eigenwijs ging dit op eigen houtje proberen. Je kan best met een CP beginnen, Maar dan met een ervaren iemand, die je begeleid, en weet wat hij doet. :teacher:
 
Met een FP kan heel goed precies hetzelfde gebeuren met deze fout. Storing = een uitdaging binnenshuis.
 
Ben je echt 35? De manier waarop je schrijft komt eerder over als een 16 jarige puber. Nou heb ik niks tegen 16 jarige pubers hoor dat ben ik immers zelf ook geweest. Maar misschien een tip voor als je volgende keer wat serieuzer genomen wil worden.

Je zegt dat je binnen niet aan het vliegen was, maar je zegt ergens anders dat je hem aan het trimmen was. Voor zover ik weet (En ik ben zelf een domme beginner die zelfs zijn heli die sloot in vliegt) heeft dat alleen nut als je een stukje boven de grond aan het hoveren bent?

Wees blij dat je vriendin nog heel is en je kat niet 1 van zijn levens is verloren. Ik snap dat je boos bent omdat het toestel ineens iets anders deed dan wat jij had verwacht, maar je had ten eerste nooit je toestel binnenshuis aan moeten zetten.
Ik heb een fixed pitch model waarvan de rotor niet zo heel hard rond draait en je best binnen mee kan vliegen. Maar je wist toch zelf ook wel dat de rotor van een cp2 vele malen harder draait en dit zeer gevaarlijk is als deze je raken?
Als ik jou verhaal zo lees had het ook je vriendin kunnen raken: "Of het nou een fout in het toestel is of je hebt hem zelf niet onder controle gehad" dit wil je toch sowieso niet meemaken?
 
Eigenlijk wel knap gelijk een "bladescrape" tegen het plafond. ...........en tegen de muur ................. en tegen de kat ............. en tegen zijn vriendin.

En had Henk Hijngaard daar geen liedje over "met de vlam in de pijp vlieg ik door het hele huis"
 
Eigenlijk wel knap gelijk een "bladescrape" tegen het plafond. ...........en tegen de muur ................. en tegen de kat ............. en tegen zijn vriendin.

En had Henk Hijngaard daar geen liedje over "met de vlam in de pijp vlieg ik door het hele huis"
:lol:

+1
Hoe krijg je het voor mekaar :new-alien: [twilight zone theme]TADadadadadada [/twilight zone theme]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top