Die is wel een stuk moeilijker om goed uit te voeren...
Bij de flip is het nl erg belangrijk om precies de goede mate van negatief te geven
Officieel hoort de flip netjes op 1 plaats uitgevoerd te worden
Blijft de heli niet op die plek, zit je pitch verkeerd
Probeer eerst even te wennen aan het zich op de heli inverted, dat was bij mij toendertijd ook nog even lastig
Maar als je hem wilt doen..
HOOG weghangen, en hooveren.
Je trekt de heli met alleen elevator achterover, tegelijk beweeg je de pitch naar nul, zodanig dat de pitch op 0 staat als de heli met de staart recht omlaag staat
Elevator hou je vast..
Weer een beetje negatieve pitch ingeven, tot de heli precies op zn kop hangt. Daar zou je omgeveer 6 graden op de kop moeten hebben, dus iets meer als hoover
Dan verder, als de heli met de neus recht naar de grond wijst is de pitch weer 0
En daarna hoover je als het goed is ongeveer op dezelfde plek
Maar dit gaat allemaal best snel, zien wat precies verkeerd gaat kanlastig zijn
Bij de flip is het nl erg belangrijk om precies de goede mate van negatief te geven
Officieel hoort de flip netjes op 1 plaats uitgevoerd te worden
Blijft de heli niet op die plek, zit je pitch verkeerd
Probeer eerst even te wennen aan het zich op de heli inverted, dat was bij mij toendertijd ook nog even lastig

Maar als je hem wilt doen..
HOOG weghangen, en hooveren.
Je trekt de heli met alleen elevator achterover, tegelijk beweeg je de pitch naar nul, zodanig dat de pitch op 0 staat als de heli met de staart recht omlaag staat
Elevator hou je vast..
Weer een beetje negatieve pitch ingeven, tot de heli precies op zn kop hangt. Daar zou je omgeveer 6 graden op de kop moeten hebben, dus iets meer als hoover
Dan verder, als de heli met de neus recht naar de grond wijst is de pitch weer 0
En daarna hoover je als het goed is ongeveer op dezelfde plek
Maar dit gaat allemaal best snel, zien wat precies verkeerd gaat kanlastig zijn