KDS 450S, eerste stappen 3d?

Die is wel een stuk moeilijker om goed uit te voeren...

Bij de flip is het nl erg belangrijk om precies de goede mate van negatief te geven
Officieel hoort de flip netjes op 1 plaats uitgevoerd te worden
Blijft de heli niet op die plek, zit je pitch verkeerd

Probeer eerst even te wennen aan het zich op de heli inverted, dat was bij mij toendertijd ook nog even lastig :mrgreen:

Maar als je hem wilt doen..
HOOG weghangen, en hooveren.
Je trekt de heli met alleen elevator achterover, tegelijk beweeg je de pitch naar nul, zodanig dat de pitch op 0 staat als de heli met de staart recht omlaag staat
Elevator hou je vast..
Weer een beetje negatieve pitch ingeven, tot de heli precies op zn kop hangt. Daar zou je omgeveer 6 graden op de kop moeten hebben, dus iets meer als hoover
Dan verder, als de heli met de neus recht naar de grond wijst is de pitch weer 0

En daarna hoover je als het goed is ongeveer op dezelfde plek

Maar dit gaat allemaal best snel, zien wat precies verkeerd gaat kanlastig zijn

Ik vrees alleen dat er een stekkertje niet goed zit in men ontvanger.. aangezien het niet uitmaakt op welke gain hij staat.. Ik zou alleen niet weten welk stekkertje verkeerd zit want daar zijn zoveel draden.. Er zit 1 rood stekkertje in de ontvanger en de rest zijn allemaal zwart.

Je kan het zien aan de platte kant, en de kant met de zilveren, of goudkleurige dingetjes van het servo stekkertje. zorg gewoon dat ze allemaal de zelfde kant op zitten. :D

Het tweede stekkertje van de gyro moet met het draadje aan de witte of gele kant van de rest van de stekkertjes.

Het lijkt dat ze allemaal goed zitten..

De rode stekker zit in kanaal 5, de stekker met oranje rood en bruin zit in kanaal 6..

Edit: Ik heb even in de manual gekeken en de stekker vd gain zit in het juiste kanaal.. Ik begrijp echt niet hoe het komt dat de gain niets doet..

Laatst bewerkt:
FOTO? :D

Kanaal 4 is voor het gewone gyro stekkertje, en kanaal 5 is voor het gain stekkertje. Kanaal 6 is voor de tweede aileron servo (pitch).

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke gyro heb jij? Ik zie dat er aan het tweede gyro stekkertje 3 draadjes zitten. Ik heb ook de KDS800, en daar zit maar 1 geel draadje aan het stekkertje. :confused:

Verder ziet het er wel goed uit, dacht ik.

Nee hoor, het lijkt zo op de foto misschien maar dat zijn die dat naar kanaal 4 gaan. In kanaal 5 zit maar 1 geel stekkertje.

Maar hoe komt het dan dat ik men gain niet kan afstellen? :(

Heb zojuist de bladhoek en rotorkop helemaal afgesteld en kom nu op 9 graden neg bij 0%, 0 graden 50% en 9 graden pos bij 100%

Klaar voor de looping dus :p Als het vandaag eens een uurtje droog is kan ik hem vandaag al doen :D

Ze geven tussen 5u30 en 6u30 een droge periode ;) Heb alleen bang dat als ik op het veld staat het opeens begint te regenen en dat ik dan vlug moet landen alles weg steken en een zak over men heli moet proppen :eek:

Daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor..!
Ik ben ook net tussen de buien door gegaan en je merkt gauw genoeg wanner het begint te regenen:)

Ja maar ik moet wel eerst nog 5 min fietsen voor ik thuis ben ;) En het weer is hier zo onvoorspelbaar, het was hier juist weer 10 min droog en het begon weer tamelijk hard te regenen en 2 min later was het weer over :eek:

Pfff.. Ik had om bepaalde redenen de doos nog niet kunnen open doen en wat blijkt.. ze hebben er de verkeerde bladen in gestoken :mad: Ze hadden er een maatje kleiner per ongeluk ingestoken :( Dat wordt dus opnieuw wachten....

Ik moest gewoon even gaan vliegen want het was al veel te lang geleden :p Dus even de oude bladen er terug opgezet en naar het veldje vlug even 3 min gehovert. Maar de staart stond opeens niet meer zo strak, ik heb het 2 weken geleden ook eens voorgehad. Zou dat te maken kunnen hebben met het weer? Dat de belt tijdelijk wat krimpt ofzo?​

Laatst bewerkt:
Back