Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Maar men servo is vrij makkelijk rond te draaien over de tailboom, dus moet ik er iets tussen doen.. Wat kan ik het best gebruiken daarvoor?

edit: laat maar, heb al een stukje tape gebruikt ;)

????? Dat moet natuurlijk wel vastzitten. Misschien toch een idee om hem helemaal een keer na te lopen 8) Zeker als je loopings wilt gaan maken..
 
De servo bevestiging op de tailboom moet goed vast zitten, als hij heen en weer kan schuiven, vind ik het niet gek dat je problemen hebt met de staart. Mischien moet je andere bestellen. ;)
 
De tailservo zit nu stevig vast, heb ook de limit zo gezet dat hij niet meer tegen de tailcasing komt.. Maar nu komt hij wel tegen de kant vd tailblades..

En @chow: Ik heb daarjuist heel de staart eens nagelopen.
 
Laatst bewerkt:
Okidoki, de staart heb je nagekeken. Maar ik neem aan dat je de rest van de heli ook af en toe inspecteerd? Er staan behoorlijk wat krachten op en er kunnen gewoon dingen los komen te zitten na een tijd ;)
 
:confused: Je zal de limit zo moeten instellen dat hij er wel tegen aan komt, maar niet dat de servo gaat brommen. Het beste is om de tailslider in het midden te zetten.

In het midden maar de blades wel zero pitch. Dus dat kan een millimeter naast het midden zitten :p
Overigens heb ik de limit zo ingesteld dat hij op een millimeter juist niet tegen de tailcasing aankomt..
 
De servo blijft brommen met welke limit dan ook.. Zal ik de tailservo dan wat moet verschuiven ofzo?

Brommen of tikkerig geluid. Dat tikkerige geluid kan kloppen. Dat doen sommige servo's. Met brommen bedoelen we echt dat hij dus tegen de tailcasing aan zit te duwen.
Kun je de limit niet zo instellen dat hij aan beide kanten de tailcasing net niet raakt? Zeg maar dat je er net een dun kartonnetje tussen kunt doen? En als je dit zo hebt ingesteld bromt de servo dan nog?
 
Ik zou hem wel een beetje tegen de buitenkanten aan laten komen, want met de weerstand er op, zal hij dankzij de speling het moeilijker hebben. Er komt behoorlijk wat kracht op te staan. ;)
 
Ik zou hem wel een beetje tegen de buitenkanten aan laten komen, want met de weerstand er op, zal hij dankzij de speling het moeilijker hebben. Er komt behoorlijk wat kracht op te staan. ;)

Dat zal wel loslopen als je voldoende torque hebt.. En die heb je als je de juiste tailservo gebruikt.. Je wilt de tailcasing niet gebruiken als steun in de rug. Lijkt me voor de servo niet zo prettig..
 
Je kan met de limit ook de uitslag van de staart verminderen. Ik ben wel een voorstander van een hoge headspeed. Ik gebruik een 13 tands pinion. De staartsnelheid, en de reacties van de heli worden ook feller. :cool:
 
Daarvoor mag je de limit niet gebruiken. Limit moet altijd zo afgesteld worden zodat je het mechanisch maximaal haalbare tail pitch hebt. Wil je de staart tammer maken dan gebruik je expo of endpoints op je rudder kanaal.
Doe je dit doormiddel van de limit dan kun je tail blowouts krijgen of onregelmatige pyrosnelheden met wind.
 
Ik hoop morgen eens de nieuwe afstelling te kunnen testen.. denk wel dat men nieuwe blades vndg gaan toekomen maar helaas ben ik vanavond weg :mad:
 
Beter op de gyro, maar alleen als het heel extreem is verminder je de staartsnelheid op de gyro. Verder kan je gewoon wat minder de stick bewegen. :D
Je gebruikt 2 keer gyro op een onduidelijke manier, kun je dit nader verklaren?
Zoals je ziet in mijn voorgaande post ben ik het er niet mee eens.
Limit ALTIJD maximaal en stuurgedrag bepaal je met expo en endpoints (of dual rate)
 
Zo had ik het ook begrepen Danny. Maar moet de tailslider nou echt tegen de case aankomen of gebruik je die ruimte van zeg ongeveer 1 mm. Dus net niet ertegenaan zoals ik nu doe..
 
Laatst bewerkt:
Back
Top