Bouw Aalsmeerse Praam

de voorkantzit wel een knik in gezien op de foto, nu is waarschijnlijk ook je voorkant scheef, of het is gezichtsbedrog. verder leuk gedaan.

succes verder.
 
Laatst bewerkt:
foto update

en toen was hij zwart!
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de boten die ik ken met een inboard-buitenboordmotor hebben ze van het vlak tot boven de waterlijn nog een soort bak om de staart van de motor.
Dan heb je nog wat drijfvermogen van je achterpiek.
Nu loopt die (zoals bij jou) vol met water en dat geeft door een vrij heen en weer klotsende massa ook nog een minder goed vaarbeeld.
 
Bij de boten die ik ken met een inboard-buitenboordmotor hebben ze van het vlak tot boven de waterlijn nog een soort bak om de staart van de motor.
Dan heb je nog wat drijfvermogen van je achterpiek.
Nu loopt die (zoals bij jou) vol met water en dat geeft door een vrij heen en weer klotsende massa ook nog een minder goed vaarbeeld.

klopt,we hebben dit probleem al gezien we zijn er nog mee bezig.
 
Luuk, Waarom koop je nu een regelaar waarmee je niet achteruit kan varen ??
deze is voor in een auto, zit wel een rem funtie op , maar dus geen achteruit
 
esc

Luuk, Waarom koop je nu een regelaar waarmee je niet achteruit kan varen ??
deze is voor in een auto, zit wel een rem funtie op , maar dus geen achteruit
deze regelaar heeft inderdaad geen achteruit maar hij is wel heel goedkoop,
en wij zij nitro bootjes gewend en die hebben ook geen achteruit .
 
deze regelaar heeft inderdaad geen achteruit maar hij is wel heel goedkoop,
en wij zij nitro bootjes gewend en die hebben ook geen achteruit .

Bij een schaalmodel is achteruit toch wel prettig. En hoeft niet veel duurder te zijn. Er zijn ook betaalbare auto-regelaars, die wel achteruit hebben. Het is geen speedboot, dus hij hoeft geen enorm hoge amperes te kunnen verwerken.
 
Bij een schaalmodel is achteruit toch wel prettig. En hoeft niet veel duurder te zijn. Er zijn ook betaalbare auto-regelaars, die wel achteruit hebben. Het is geen speedboot, dus hij hoeft geen enorm hoge amperes te kunnen verwerken.

klopt maar dit leek ons een goede dus niet veel verder gezocht, maar zo'n groot probleem is het niet.
heeft u dan een voorstel welke regelaar we dan beter hadden kunnen nemen?

orgineel hoort er achter een praam en Penta, en die kunnen ook niet achteruit, ze draaien hun hele motor 180 graden om.
 
Draden en stekker zien er wat dun uit, maar zou moeten volstaan. Voor een paar euro meer hebben ze ook nog wel andere regelaars, met grotere stekkers. Zo goedkoop als de Turnigy gaat niet lukken, maar een achteruit is toch wel erg handig, ook bijvoorbeeld om te remmen. De remfunctie van een autoregelaar werkt niet in boten, een schroef die stil staat heeft een duidelijk mindere remwerking dan een autowiel dat geblokkeerd is... ;)

Een andere optie is een Tamiya regelaar, er zitten modelletjes tussen die redelijk goedkoop te krijgen zijn, omdat ze bij aankoop van een auto direct door een betere, of favoriete, regelaar worden vervangen.

Type gevonden, dat is de TEU-101BK, 60A max continue, en staan bij de vleet op eBay etc. En, mocht de achteruit-functie je toch niet bevallen, je kan hem ook uitschakelen. ;-)
 
Laatst bewerkt:
foto update

full


full


full

in het water kijken hoe die ligt, wat hij doet en hoeveel drijfvermogen hij heeft en dat is best wel goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top