Rock crawler en scaler topic

Ik ga eens kijken of ik nog een mooi bouwverslag kan samenstellen van deze auto. :)

Zie onderstaande foto voor mijn lier.
eentje kopen kan, maar zelf maken geeft toch wat meer voldoening en ik hoef toch niet op de looks te letten want deze komt uit het zicht, naast de stuurservo.

Ik heb de uitgaande as van de servo verlengt, en hier een kleine liertrommel op gemaakt. de electronica prop ik gewoon in de radiobox. :)

D907.jpg


D908.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de veren eens helemaal slap gezet van de lnc; maar ik denk dat er dan toch ook wel dunnere olie in moet.

Verder heb ik de foams eens eruit gehaald van de achterste wielen.
Grip is wel wat meer, maar de sideflex is way too much, tussen de bakstenen e.d. gaan ze veel te snel vastzetten.

Ga vandaag of morgen eens naar t bos over de wortels, kijken of t daar wel meer voordeel dan nadeel oplevert.

En anders eens n tussenweggetje verzinnen.

Dan gaat ook de accubak eruit en t zwaartepunt eens drastisch verlagen.

Ik had een chassis van een comp te koop gezien; volgens mij is dat nagenoeg t zelfde chassis als van de lnc, alleen zonder accubak.
Dus lijkt mij dat je met een klein beetje moeite dezelfde capaciteiten kunt bereiken bij de lnc...of zie ik iets over t hoofd?

Ik wilde ook nog stoppertjes op de dempers zetten, ivm te veel articulatie..
Vraagje daarbij: is t enige nadeel dan dat die dan wel sneller gaat omvallen? Ik bedoel dat is toch t doel van articulatie..

1_Veren helemaal slap is al een hele verbetering! Dunnere olie zou ik nog mee wachten, dit is echt finetuning..

2_Foams er helemaal uit is denk ik niet echt handig inderdaad. Ik denk dat het een beter idee is om eerst je wielen wat zwaarder te maken met plaklood. Dan merk je ook dat je meteen meer grip hebt. Dan pas naar je foams gaan kijken. (eerst de foams en dan je wielen verzwaren levert vaak weer nieuwe foam wensen op);)

3_ Accu bak er uit is een goeie, alleen moet je dan wel even nadenken over je schokbreker ophanging en je accu plaatsing. Zoek op RCC eens op "losikid build". Hij heeft een tussen oplossing< dan kan je nog steeds je grote accu kwijt.

4_De comp versie is in essentie het zelfde, Alleen standaard al met beter spul afgemonteerd. Frame en assen zijn het zelfde. Als je toch al van plan bent om zelf je links te gaan maken, zijn de grootste verschillen een DIG en betere beatlock wielen. Dus je hebt gelijk!

5_Stoppertjes op je veren kan, maar hoeft niet. Dit kun je het beste uitproberen naar je eigen stijl.
Veel articulatie helpt inderdaad tegen omvallen. Dit heeft ook nadelen, denk bijvoorbeeld aan je onderkant die meer gaat slepen over de ondergrond. Met veel articulatie heb je ook meer kans om vast te raken met je wielen. Het heeft ook voordelen als je door bijvoorbeeld een wat stijver articulatie 1 wiel (en je bodem) over een obstakel heen tilt!

Dit zijn, voor zover mijn ervaring reikt in 2 maanden, nu mijn bevindingen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
( mocht iemand het beter weten, vul of verbeter maar! ) :teacher:

Ik heb me ook aangemeld voor de Herfstcrawl, ik hoop er veel te leren en op een hoop lol natuurlijk!

Kez kom je ook?
 
1_Veren helemaal slap is al een hele verbetering! Dunnere olie zou ik nog mee wachten, dit is echt finetuning..


2_Foams er helemaal uit is denk ik niet echt handig inderdaad. Ik denk dat het een beter idee is om eerst je wielen wat zwaarder te maken met plaklood. Dan merk je ook dat je meteen meer grip hebt. Dan pas naar je foams gaan kijken. (eerst de foams en dan je wielen verzwaren levert vaak weer nieuwe foam wensen op);)

3_ Accu bak er uit is een goeie, alleen moet je dan wel even nadenken over je schokbreker ophanging en je accu plaatsing. Zoek op RCC eens op "losikid build". Hij heeft een tussen oplossing< dan kan je nog steeds je grote accu kwijt.

4_De comp versie is in essentie het zelfde, Alleen standaard al met beter spul afgemonteerd. Frame en assen zijn het zelfde. Als je toch al van plan bent om zelf je links te gaan maken, zijn de grootste verschillen een DIG en betere beatlock wielen. Dus je hebt gelijk!

5_Stoppertjes op je veren kan, maar hoeft niet. Dit kun je het beste uitproberen naar je eigen stijl.
Veel articulatie helpt inderdaad tegen omvallen. Dit heeft ook nadelen, denk bijvoorbeeld aan je onderkant die meer gaat slepen over de ondergrond. Met veel articulatie heb je ook meer kans om vast te raken met je wielen. Het heeft ook voordelen als je door bijvoorbeeld een wat stijver articulatie 1 wiel (en je bodem) over een obstakel heen tilt!

Dit zijn, voor zover mijn ervaring reikt in 2 maanden, nu mijn bevindingen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
( mocht iemand het beter weten, vul of verbeter maar! ) :teacher:

Ik heb me ook aangemeld voor de Herfstcrawl, ik hoop er veel te leren en op een hoop lol natuurlijk!

Kez kom je ook?

1, zachtere veren bestellen. dit werkt geweldig.. hierbij ook vaak iets dunnere olie gebruiken.

2 foams altijd laten zitten. je kan speciale foams bestellen met een zachte buitenkant en een hardere binnenkant. dit werkt perfect.. harde binnenkant is voor het sidehillen nodig. anders rolt de hele band om..

3 door een klein lexan plaatje op je links te plaatsen, kun je een kleine lipo zo ver mogelijk naar voren kwijt.. en zo laag mogelijk.

4 de comp is inderdaad vooral betere dempers, en DIG

5 veel articulatie kan heel erg tegen je werken... probeer max zo rond de 50 a 60 graden te zitten..
 
Dank u voor de aanvullingen...

Heb jede menge gezocht op rcc, maar die tussenoplossing voor grotere accu's van losikid niet gevonden helaas.

T lijkt me wel ok om zoveel mogelijk "inspiratie" op te doen voor ik zelf ga modderen..komt goed!

De herfstcrawl, die zal vast niet in de buurt zijn, normaal geen probleem maar time time time...oops, very crawl-unlike..

Heb op zich wel zin in zoiets, beetje compen...:grin:
 
sik boys night crawler... - RCCrawler.com Bulletin Board

Kez Volg deze link maar.


Het was niet Losikid maar sik boy..
Heb een beetje te veel topicks daar gelezen..:rolleyes:

Grr:mad: had die thread al helemaal doorgestruind..nu weer, maar vind daar nix over:confused:....ook geregistreerd en gezocht... ook allerlei verwijzingen gevonden naar hem ,maar nee hoor..nix.

Wel weer een hoop geleerd, ook hoe t niet moet..lol.

En ik word een beetje lijp van dat engels turboslangtaalgebruik.
Ik had vannacht ook al 4 uur aan stuk gegoogled naar een bepaald soort tumorbestrijdingen (voor een vriend), ook allemaal in engels,maar wel fatsoenlijk leesbaar,hah.

pijn aan mn ogen ervan..
 
Grr:mad: had die thread al helemaal doorgestruind..nu weer, maar vind daar nix over:confused:....ook geregistreerd en gezocht... ook allerlei verwijzingen gevonden naar hem ,maar nee hoor..nix.

Wel weer een hoop geleerd, ook hoe t niet moet..lol.

En ik word een beetje lijp van dat engels turboslangtaalgebruik.
Ik had vannacht ook al 4 uur aan stuk gegoogled naar een bepaald soort tumorbestrijdingen (voor een vriend), ook allemaal in engels,maar wel fatsoenlijk leesbaar,hah.

pijn aan mn ogen ervan..

sik boys night crawler... - Page 4 - RCCrawler.com Bulletin Board

Met de pagina er bij!

Veel foto's.
 
Pfhh, je zal wel denken dat ik blind ben, maar die pic's waren bij mij continu verborgen, Op mbf ook vaker gehad...tx.

Er word op gereageerd met de opmerking, "leuk voor de niet-liporijders".
Was ook mijn 1e gedachte met dat gat in de tray..
Houd t voorlopig op jouw oplossing, zo groot zijn mijn lipo's ook weer niet, gaat om mm's.

Hij heeft wel ook de shocks gwoon op t frame gezet, was ik ook van plan.
Moet alleen nog iets verzinnen voor de extenders van de shocks, om ze wat breder te zetten dus...

En nu ga ik eens ff douchen en dan wat ontspannen met de erevo...pfhhh.....of mss toch ff de motor uitlaten...lekker weer..
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie dan van die night crawler?
ik denk eraan om zo eentje te halen. is altijd wel leuk..
maar waar rijden jullie eigenlijk met zo'n ding?
 
Ik zie vaker op ebay (goedkopere) crawlers aangeboden die ik dan weer niet ken...
Bij n mountainbike kan ik redelijk op t oog inschatten of iets kwaliteit is of niet of bijv. een slechte copy. Ik neem dat er hier genoeg lui zien die dat binnen de RC kunnen.

Wat vinden jullie bijv. van deze?

Monster Rock Crawler ME4 MK34 1:10 RTR 4WD + Gen. 6.0 | eBay

Ook even letten op prijs/kwaliteit verhouding natuurlijk

Wat is er mis met je night crawler?

Ik kijk altijd op internet wat er voor te koop is in landen waar je vondst veel word gereden. Weinig animo/upgrade's = meestal niet zo'n goedde koop.;)
 
Wat vinden jullie dan van die night crawler?
ik denk eraan om zo eentje te halen. is altijd wel leuk..
maar waar rijden jullie eigenlijk met zo'n ding?

Je kan bijna overal wel rijden, zolang het terrein maar een uitdaging is!

zoek maar eens op Youtube naar home made crawler course en op de Losi night crawler.. Genoeg inspiratie te vinden!
 
Persoonlijk zou ik dan meteen voor de comp crawler gaan van losi.. vooral vanwege de DIG en de betere dempers en andere opties.. Ook heb je dan de keuze voor de electronica voor jezelf en hoef je niet de standaard electronica te gerbuiken..
 
Wat is er mis met je night crawler?

Ik kijk altijd op internet wat er voor te koop is in landen waar je vondst veel word gereden. Weinig animo/upgrade's = meestal niet zo'n goedde koop.;)

Ik geloof niet dat er maar iets mis met de lnc; Afgezien van de dig ben ik ook nog niet overtuigd dat deze mss niet beter te modden is dan de comp...

Maar die bak van seben, je moet toch toegeven dat je voor die prijs je niet snel een 4wiel-stuurder vind..en praktisch bijna alle onderdelen zijn toch wel uitwisselbaar..

Ik heb alleen niet t geld om de 1e te zijn die een filmpje ervan plaatst:cool:
 
Back
Top