Traxxas Slash 4x4 topic deel2

ja, ik ben zelf ook voor de slash 4x4, ik heb ook zitten twijfelen tussen die 2... maar die 4x4 licht naar mijn mening gewoon beter op de weg.. hij is alleen wel wat duurder maar veel scheelt het toch niet.
 
heb vandaag een castle sidewinder v2 combo (4600) gescoord voor een leuke prijs........

hoe staat hij eigenlijk in verhouding met de motor/regelaar (velineon vxl 3s) in de slash 4 x 4

wat raden jullie mij aan, om de sidewinder combo in men slash 4x4 te stoppen of gewoon met de velineon te blijven rijden ???????

tnx
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met de velineon motor blijven rijden. Kost je geen geld en die houdt die "dikke" 550 motoren gewoon netjes bij. Ook de novak ballistics en die onzin. Gewoon echt helemaal 0,0 verschil. Vraag maar aan Wishiej ;)

Er zal best wat meer trekkracht in zitten enzo, maar je merkt er in elk geval op het circuit niets van...
 
die "dikke" 550 motoren
Dat zijn dan ook allemaal 2 pool motoren. Nou race ik geen circuits (en al helemaal niet met een Slash) maar wat ik er zo van lees zijn die kleine 4 polige (ja, ze zijn kleiner dan 550 motoren) een heel stuk sneller op het circuit. Met name sprongen die je op het laatste moment moet aanzetten lukken beter. Bijkomend voordeel is dat een krachtigere motor veel minder snel heet wordt en dus veel langer zal meegaan.
 
Dat extra koppel, wat die 4 pole motoren hebben, moet dan wel op de ondergrond overgebracht kunnen worden. Op een kleibaan merk je dat verschil veel minder dan op bijvoorbeeld kunstgras.
 
Ik raad je aan om met geen van beide te gaan rijden.
Ik zou op zoek gaan naar een leuke 4 polige motor.

Ik was ook niet opzoek naar een andere motor voor me slash.alleen deze kwam op me pad.
Voor weinig.

Maar ik begrijp dat de 2 motoren niet veel van elkaar verschillen. Anders had iemand wel gezegd welke ik moet gebruiken van de 2.

De info over de andere motoren is mooi meegenomen en daarvoor mijn dank.

Maar ik wilde puur iets weten over die 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou met de sidewinder en met de velineon motor rijden, zo heb je een betere esc tov de vxl en een goede motor , zeker op 2s in de 4x4:)
 
Ik zou met de sidewinder en met de velineon motor rijden, zo heb je een betere esc tov de vxl en een goede motor , zeker op 2s in de 4x4:)
ik rijd zelf ook met een slash 4x4 op 2s lipos. k eb de velineon gewoon laten zitten omdat ik de andere wagens op het circuit (zandcircuit) gemakkelijk bijhoudt.
 
de orginele set in de slash is meer dan zat.

als de snelheid tegen valt zet je er een 14t pinion op ipv 13t,dat scheelt al een stuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd met mn slash 4x4 op een zandparcours met los zand, tijdens het rijden word dat dan ook nog eens stoffig. Dit zand en stof komen dan in de ventilator om mn ESC af te koelen. Hierdoor raakt deze beschadigd en hapert die soms tijdens het draaien. Weet er iemand wat ik daar tegen kan doen?
Alvast bedankt
 
Nou moet er weer iemand roepen dat het met een badmuts van 1,50 ook heel goed gaat. Ik ga dat niet doen
 
Nou moet er weer iemand roepen dat het met een badmuts van 1,50 ook heel goed gaat. Ik ga dat niet doen
Nee doe maar niet. Ik vind het ook een slechte oplossing. Sluit de boel alleen maar af. Als je al een fan nodig hebt dan helpt dat natuurlijk niet mee.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top