Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Iemand al info over de nieuwste revolutie Savage van Hpi?,ben benieuwd wat ze verandert hebben..

Las dat het een benzine motor wordt,ipv nitro,,als dat zo is,pak ik de boel weer op,anders verkoop ik me setje denk ik weer
 
Laatst bewerkt:
hallo,
ik wil hier even wat foto's van mijn savage met jullie delen,ik heb vandaag ook mijn lst shocks ontvangen,dus hier wat foto's:




ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden,en sorry voor de wat slechte foto's,heb deze met een mobiel gemaakt.
gr van manuel.
 
ja,om dit zo passend te maken moeten er achter de dempers een paar afstandsringetjes boven en onder.ik krijg volgende week nieuwe brandstof,en een nieuwe gas servo. dus dan zal ik kijken hoe de auto het doet !.
gr van manuel.
 
bedankt voor de reacties !.
vandaag heb ik dit in mijn motor aangetroffen:




er is dus een klein stukje van het carter afgebroken,ik heb de motor trouwens al meer dan een maand niet gebruikt,dus ik vind het wel raar dat dat stuk zomaar afgebroken is.
kan ik de motor nu zo nog veilig starten ?.
gr manuel.
 
Kan je krukas nog mooi op en neer bewegen?

ik heb dit ook gehad in mijn nitro 3.5cc maar men krukas zat blokvast van mij...
Motor was naar de vaantjes
 
savage tandwielen

weet iemand waarom mijn 52 tands tandwiel steeds afslijt
na 4 a 5 minuten rijden is mijn tandwiel helemaal glad

mvg patrick vijzelaar
 
ja,ik kan de krukas nog bewegen,verder ziet alles er ook gewoon nog goed uit,alleen dat ene stukje is daar afgebroken.
gr van manuel.

Dat is een SH/LRP/GM .28 aan de krukas te zien...

Stukjes die zomaar uit je carter breken is nooit goed , daar moet een oorzaak voor zijn en die moet je eerst vinden :!: Dat de boel nu draait wil niet zeggen dat het goed blijft gaan.

Gezien de plaats en de krassen in het carter zou ik sowieso je one-way lager eens checken op schade/slijtage en eventuele andere sporen van problemen.

Zou bijna zeggen dat die een keer in je carter gehapt heeft met 1 van de uitsparingen....

Zit het pennetje nog aan de krukas waar je one-way op komt te zitten ?? Misschien dat die afgebroken is en zo voor schade heeft gezorgd...

weet iemand waarom mijn 52 tands tandwiel steeds afslijt
na 4 a 5 minuten rijden is mijn tandwiel helemaal glad

mvg patrick vijzelaar

Slipper controleren op juiste werking en de gearmesh goed afstellen.... Een keertje voor een stalen spur gaan kan ook geen kwaad ;)
 
Laatst bewerkt:
glad tandwiel

beste savage 26 bedankt voor je antwoord
mijn slipper staat op vast aangedraaid en dan een 4de terug zou dat dan maar moeten of hoe weet je dat hij goed staat ?
en hoe moet je een gearmesh afstellen?
een stalen spur draai je je versnellingsbak toch mee stuk ?

mvg patrick vijzelaar


Dat is een SH/LRP/GM .28 aan de krukas te zien...



Slipper controleren op juiste werking en de gearmesh goed afstellen.... Een keertje voor een stalen spur gaan kan ook geen kwaad ;)
 
De slipper staat goed als die de eerste meter of 2 met volgas optrekken wat slipt , dat kan wat verder los zijn als een kwart slag.

Bij te veel slip smelt je plastic spur , bij te weinig breken er tandjes af waarna je pinion de rest "opvreet". Gearmesh is ook een belangrijk punt hierin....

Het werkt het beste om een dun strookje (print)papier te nemen wat je een keertje dubbel vouwt , dat plaatst je tussen spur en pinion drukt ze een beetje tegen elkaar aan en dan schroef je de motor weer vast.

Als je het papiertje er dan tussenuit trekt krijgt je een mooi muizentrappetje met scherpe vouwen en lopen de tandwielen met precies voldoende speling in elkaar.
 
Dat zou kunnen .....

Zit het pennetje nog op de krukas ?? Op je foto's is dat namelijk niet heel duidelijk te zien , maar als ik je 1ste foto zo bekijk lijkt het wel of die ook afgebroken is.....

Zo hoort het eruit te zien :
LRP38575_md.jpg


Op het dikke gedeelte van de pen aan de linkerkant loopt je drijfstang en het dunne gedeelte valt in de one-way.

Als het dunne gedeelte is afgebroken kan de schade ook daardoor ontstaan zijn ....
 
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk gekomen zijn door je one-way , dat is eigenlijk het enige draaiende deel op die specifieke plek wat ergens in kan happen (door de aanwezige uitsparingen).

Een nieuwe one-way en je backplate ff controleren op te veel speling op de bronzen bus die erin zit. Als die te veel speling heeft kan je one-way gaan slingeren in de motor met het "happen" als gevolg.
 
Back
Top