Tsja, ik schat dat zo'n EC 135 toch gauw tegen de 1000 W nodig heeft. Die Fenestron trekt een hoop vermogen (vergeleken met een "gewone" hekrotor), Vario waarschuwt daar al voor.
Op 10S is dat rond de 40 A, met 5000 mAh en 20% restlading zou je dan 6 minuten moeten kunnen halen, Trek daar nog wat van af voor het opspoelen, en dan heb je nog maar 5 minuten. Koude Lipo's en er gaat nog een minuutje af, en bingo! Lijkt me vrij redelijk te kloppen....
Snap niet zo goed dat je er rücksichtlos 90% op gezet hebt.
Volgens mij was er in post 33 al eens uitgerekend dat een 450 kV motor en de standaard overbrenging goed zou zijn voor plm 1630 RPM headspeed, en zeg je in post 43 dat je een 530 kV motor ingebouwd hebt, (goed voor ruwweg 1900 RPM, of 1710 RPM op 90%), terwijl 1400 zo'n beetje de max is voor dit model, en dat klopt dan weer aardig met de 70% die je er nu voor hebt staan....
Denk dat je blij mag zijn dat hij niet écht uit elkaar gespat is....
Nou ja, het is goed gegaan
Groet, Bert
Op 10S is dat rond de 40 A, met 5000 mAh en 20% restlading zou je dan 6 minuten moeten kunnen halen, Trek daar nog wat van af voor het opspoelen, en dan heb je nog maar 5 minuten. Koude Lipo's en er gaat nog een minuutje af, en bingo! Lijkt me vrij redelijk te kloppen....
Snap niet zo goed dat je er rücksichtlos 90% op gezet hebt.
Volgens mij was er in post 33 al eens uitgerekend dat een 450 kV motor en de standaard overbrenging goed zou zijn voor plm 1630 RPM headspeed, en zeg je in post 43 dat je een 530 kV motor ingebouwd hebt, (goed voor ruwweg 1900 RPM, of 1710 RPM op 90%), terwijl 1400 zo'n beetje de max is voor dit model, en dat klopt dan weer aardig met de 70% die je er nu voor hebt staan....
Denk dat je blij mag zijn dat hij niet écht uit elkaar gespat is....
Nou ja, het is goed gegaan

Groet, Bert
Laatst bewerkt: