multiplex Easystar deel 2.

3300? Die is wel zwaar en groot!Met al je fpv gear er bij kom je dan nog wel toe aan wat zweven? Ik heb de nieuwste 700tvl fpv camera binnen en helaas heeft deze een metalen behuizing en vond het dus met zijn 25gram best zwaar. Dan komt de rest er nog bij.

Ik ga denk mijn pan tilt canopy laten vallen en een lichtere vaste opstelling maken.

Ik heb een gat gemaakt in de buik om mij ontvanger te plaatsen en heb alle draden door gestoken. Zo heb ik alleen de regelaar en lipo voorin leggen.

Ik zal vanmiddag wat foto's maken en die plaatsen in mijn fpv draadje starten met fpv.

groeten

Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Pebbles;

Vandaag erg druk met voorbereiding feestdagen dus ben aan de foto's nog niet toegekomen.Ik zal morgen een paar foto's schieten en ze in mijn fpv draadje plaatsen.

Groeten

Peter
 
Hallo allemaal,
Kent er iemand een methode om een easystar tijdelijk aan elkaar te zetten? De bedoeling is om 1 a 2 maanden te vliegen met een voorlopige beperkte set up en hem daarna opnieuw open te doen, wat aanpassen en definitief dicht te lijmen.
Iemand suggesties of tips?
 
Gewoon over de hele lengte met die tape waar je dozen mee dichtplakt (verpakkingstape ofzo?) waar mogelijk en anders stukken over de breedte. Gaat er bij iets vochtig maken zo weer af (even uurtje laten 'weken') en laat geen sporen na. Tenminste, de 3M tape niet. En ach, een beetje lijmresten, als je 'm weggooit zie je het al niet meer. -edit- om te gaan vliegen natuurlijk hé!

Wat betreft de vraag over propadapter hierboven, dat ligt er natuurlijk aan of deze bij de motor geleverd wordt (zou erbij moeten staan dan) of welke versie EZ je koopt. De EZ*II heeft een klapprop bijgeleverd. Welke maat motoras deze op past durf ik niet te zeggen (een eigenaar van de nieuwe versie hier toevallig?)

De ruimte in de nieuwe EZ* is groter dus een motor die op 4S draait geeft dan natuurlijk mogelijkheden. Alleen moet je dan wel weer 4S lipo's aanschaffen die een acceptabel gewicht hebben, maximaal iets van 2400MAh dus. Niet erg nuttig in andere toestellen (in mijn FMS Mustangs gaat 4S3600 en die zijn flink aan het gewicht met bijna een pond..)
 
Wat betreft de vraag over propadapter hierboven, dat ligt er natuurlijk aan of deze bij de motor geleverd wordt (zou erbij moeten staan dan) of welke versie EZ je koopt. De EZ*II heeft een klapprop bijgeleverd. Welke maat motoras deze op past durf ik niet te zeggen (een eigenaar van de nieuwe versie hier toevallig?)

3,2 mm
 
Dank je :) dat is perfect, hoef ik niet eens naar een andere motor te kijken (heb nog een 380S liggen op zolder)! Toch maar even eentje bestellen zometeen dan :)
 
Ik heb een poging gedaan om mijn airbrush skills uit te testen en wil graag jullie advies over de kleur.
Het blauw moet nog een keer over zodat het goed dekkend is. Waar ik over twijfel is het witte middenvlak. Zal ik zit wit laten of toch bijv. geel spuiten:
IMG-20111231-00358.jpg
 
Dankje, ik had inderdaad nog niet aan een sticker gedacht. Ga het vel met stickers er eens bij pakken en kijken welke een beetje staat.

Bedankt voor de tip
 
Ziezo.. Vandaag met windkracht 7!! mijn easystar stuk gevlogen.. (ietwat moedwillig). Niet getreurd, electronica gaat ditmaal over in een Blixer (ez kloon). Heb daarnaast nog 2 ez's nieuw in doos liggen, dus kan nog even voort :)
 
Vandaag mijn Easystar gemaidend.

De Easystar is niet mijn eerste vliegtuig, maar wel mijn eerste bouwpakket. Voor het bouwen en bestellen heb ik eerst de twee draadjes over de multiplex Easystar doorgeworsteld :) Snapte in het begin helemaal niet waar het over ging met ESC's regelaars, 2S, 3S 2200maH... Langzaam ga je begrijpen welke onderdelen je nodig hebt en hoe je ze aan elkaar moet solderen. (ben echt een newbie in de modelbouw)

Tot de conclusie gekomen dat ik de "SadkingBilly" setup ging doen, die zowat iedere 2 pagina's hier voorbij komt :)

2200kv motor (ebay, bij hobbyking for ages now in BK), 30A ESC + programmer, 2200maH Lipo's, HXT900 servo's, TWS 6X4E prop en nog dozen vol met rommel (hobbyking, ben wel gelijk platinum member :p )

Verder wilde ik de ruddermod, ailerons en een mechanisme om paragliders ofzo voor de kids af te werpen.


Ruddermod:

full


Rudder van 5mm balsa gemaakt en vastgemaakt met 2 mini-scharniertjes

Ailerons:


full


full


Wing versterkt met 3mm carbon. Rolroeren van balsa gemaakt en vastgezet met 4 scharniertjes. Aangestuurd door een HXT900, verbonden met een Y-servokabel.


Afwerpmechanisme:


full


Op AUX1 weer een HXT900 die een 1mm pennetje naar binnen kan trekken, aan de andere kant van de Easystar zit een haakje, zodat er een elastiek onder de buik door kan die middels deze pen released kan worden.


De maiden ging helmaal topper, van te voren wat zitten knoeien met het COG, moest ondanks de 2200maH Lipo's toch nog 32 gram in de neus.

Vanmiddag ongeveer 20 minuten gevlogen en volgens de Timer maar 12 minuten gas gegeven. Zweven doet ie lekker. Ik vind wel dat hij met volgas wel heel stijl omhoog gaat, moet het zwaartepunt nog verder naar voren of is dit normaal met deze setup?

DirkJan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, een setup naar me vernoemd, wat een eer :)

Om te voorkomen dat de neus naar beneden wil als je gas geeft (vooral veel ineens) kun je wat elevator down meemixen op je zender (als je een computerzender hebt tenminste); dat is de makkelijkste manier om je toestel recht te houden. Meer gas geven, meer elevator down :)
 
Back
Top