multiplex Easystar deel 2.

Het voordeel dat hij zo licht is, is dat je blijft sturen (als je een beetje lekker vliegt ermee). Vind ik wel zo fijn. Stil hangen in de lucht? :nooo: daar doe ik niet meer aan.. :lol:

vanaf 05:15 begint de lol met de easystar (jumpen wat de baja's kunnen, kan ik ook, maar dan beter.. :)

Blijf kijken tot het eind en je zult een nieuwe mod tegenkomen.. (weliswaar een tijdelijke haha)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je EZ gevoelig is voor wind (wat hij altijd wel iets blijft door de grote romp en ronde vleugeltips) kun je er altijd een grotere accu in gooien (of een steen, of een pastic zak met zand). Werkt prima.
 
Hahahaha wat een geweldig filmpje, wel zonde van die EZ daar had een beginner ook nog leuk mee kunnen spelen maar oke.
Ja ik vlieg nu met een 2200mAh. Ik vloog de 1e x met een NiMh accu en dat was al helemaal niks. Dus ik denk dat hij toen te zwaar was.
 
Hahahaha wat een geweldig filmpje, wel zonde van die EZ daar had een beginner ook nog leuk mee kunnen spelen maar oke.
Ja ik vlieg nu met een 2200mAh. Ik vloog de 1e x met een NiMh accu en dat was al helemaal niks. Dus ik denk dat hij toen te zwaar was.

Tja, nu had ik er heel veel plezier aan ;-). Daarnaast (geloof het of niet), de EZ is weer geplakt en ready voor het nieuwe avontuur (dat wat nog komen gaat) :)
 
Wel knap vlieg werk! maar heb geen seconde gelachen... zal wel een apparte vorm van humor zijn waar ik niks mee heb.

Zonde van de easystar.
 
Tsja, als je een paar ezglider vleugels over hebt ofzo.. Ik heb het nooit geprobeerd omdat het domweg niet nodig is. De EZ* zweeft als een gek bij de minste thermiek (ook in de winter bij redelijk windstil weer!) op de originele vleugels. Verder moet je de ezgilder vleugelschouders flink aanpassen (zijn iets groter) en dat komt de stevigheid niet ten goede. Tenslotte hebben ze niet de "puzzelstuk" bevestiging die ervoor zorgt dat de vleugels op hun plek blijven.
 
Hallo,

Ik kan nergens een bevredigend antwoord vinden (ja of nee)

Maar kan ik met de standaard permax 400 borstelmotor en de multiplex x-08 speed controller gebruik maken van lipo's?

Ik heb nog een 7.4v 2S lipo liggen en ik zou die graag gebruiken.

Indien dit niet mogelijk is kan ik maar beter voor een andere setup gaan... niet?
ik dacht aan deze:
HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
Met volgende esc:
Hobbyking SS Series 25-30A ESC (card programmable)

Helaas geen van beide zijn in stock, zijn er nog andere die kunnen passen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Erik
 
Nee, dat kan niet. Simpele reden: een 6V motor laten draaien op 7.4V (8.1V bij een pasgeladen lipo!) levert je binnen vijf vluchten (waarschijnlijk veel eerder) een gefrituurde motor op. En soms ook een kapotte regelaar...

De 380S is inderdaad een zeer geschikte motor, is die niet op voorraad dan kun je eigenlijk iedere vergelijkbare motor (in toeren en thrust) gebruiken. Is dit geen inrunner (deze past namelijk precies in de ruimte voor de speed400) dan kun je de holte in de EZ altijd opvullen met balsa, er een plaatje plex op lijmen en daar de buitenloper op monteren. Of gewoon de 380 bestellen en wachten ;)

succes!
 
Even een vraagje: ik vlieg nu al een poos (bijna een jaar) met enige regelmaat met een easy star. Motor Turn. 2200 kv binnenloper. De laatste keren blijkt dat na twee 2200mah 3s lipo's de motor door de warmte loskomt en de prop heel licht in de romp begint te snijden. Ik had de motor met epoxy vastgelijmd maar er is nu wat te veel ruimte ontstaan waardoor het verlijmen momenteel geen nut meer heeft. Heeft iemand hier een goede oplossing voor? Een idee dat nu even naarboven komt is bruislijm. Zou dat evt kunnen?
:confused:
 
Dubbelzijdig plakband (van de action) op schuimbasis. Plakt heel goed en vult mooi op (op even afstanden drie strips in de lengte van de motor en je hebt ook nog enigzins koeling!)

Zo zitten al mijn motoren vast :)
 
Bedankt gaan we proberen. Enigste probleem is dat als je bij die zaak voor één dingetje gaat je altijd wel weer andere zaken tegenkomt die ooit eens van pas kunnen komen bij deze verslavende hobby. Naast het leren vliegen heb ik namelijk al een aantal kits en kisten vanaf tekening in elkaar gezet. Is op z'n minst net zo leuk als het vliegen zelf.
 
...ik namelijk al een aantal kits en kisten vanaf tekening in elkaar gezet. Is op z'n minst net zo leuk als het vliegen zelf.
Da's het mooie van deze hobby. Er zijn mensen die vliegen het helemaal vinden en mensen die bouwen het helemaal vinden. En daar zitten dan nog tienduizend mengvormen tussenin :)
 
Goede motor keuze

Hallo,

Ik denk dat ik iets gevonden heb voor m'n easystar?
Zit te denken dit motortje te bestellen?
Samen met deze ESC

Maar voor ik de centjes spendeer toch eens even checken bij de specialisten :n00b:

Ik ben een totale beginner op gebied van vliegtuigen, misschien is dit motortje een beetje te sterk of juist niet?

Voor mij is het momenteel belangrijk gewoon een beetje te kunnen wennen en als het een beetje werkt ik toch dat beetje meer heb.

En welke propeller zet ik hier dan op, degene die is meegeleverd?

Bedankt voor de hulp en tips.

Thanks and have fun!

Erik
 
Hallo,

Ik denk dat ik iets gevonden heb voor m'n easystar?
Zit te denken dit motortje te bestellen?
Samen met deze ESC

Maar voor ik de centjes spendeer toch eens even checken bij de specialisten :n00b:

Ik ben een totale beginner op gebied van vliegtuigen, misschien is dit motortje een beetje te sterk of juist niet?

Voor mij is het momenteel belangrijk gewoon een beetje te kunnen wennen en als het een beetje werkt ik toch dat beetje meer heb.

En welke propeller zet ik hier dan op, degene die is meegeleverd?

Bedankt voor de hulp en tips.

Thanks and have fun!

Erik
Ik ben he-le-maal geen specialist. Maar ik heb zelf wel een easystar. Ik en heel veel anderen vliegen met deze motor: HobbyKing R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner

Zoals je kan zien maakt deze wat meer toeren 2700 tegenover 1800
En daarnaast is jou motor een centimeter langer dan die van mij. Dit betekend dat hij een centimeter uit je frame steekt. Dit lijkt me niet echt een probleem maar ziet er denk ik een beetje raar uit.
Maar hij zal er ongetwijfeld wel mee vliegen.
Die 25A ESC is wel goed. Kan me niet voorstellen dat het motortje meer dan 20A trekt dus ik denk dat je daar wel goed mee zit.
Er was een site voor om dat uit te rekenen, maar ik weet alle variabelen niet die je moet invullen.

Conclusie het vliegt er wel mee.
 
Ik ben he-le-maal geen specialist. Maar ik heb zelf wel een easystar. Ik en heel veel anderen vliegen met deze motor: HobbyKing R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner

Dat motertje heb ik ook gezien, dan wel met 2200kv maar staat al een tijdje op BK. :(
Vandaar dat ik opzoek was gegaan naar een ander modelltje.

Dit betekend dat hij een centimeter uit je frame steekt. Dit lijkt me niet echt een probleem maar ziet er denk ik een beetje raar uit.

Kan je die niet wat verder inschuiven? Ik dacht dat een motor tot 50mm nog zou lukken, het gewicht buit beschouwing gelaten natuurlijk.

Of is er weet van andere shops die geschikte motors hebben?

Misschien toch maar een beetje wachten tot die andere terug op stock is.

Thanks and have fun.

Erik
 
Ik heb zojuist mijn easystar een brushless upgrade gegeven, vanwege het weer nog niet gevlogen. Ik heb de outrunner die ook op de hobbyking AXN floater zit met een 5x5 propje. Ik had geen motormontage liggen dus heb k een PVC pijpje afgedopt en 4 zelftappertjes erin gedraaid. Dit pvc vastgelijmd in het foam wat normaal om de motor zit. met een glasvezel stripje iets verstevigd. Helaas heb ik geen meting gedaan over of de boel recht zit. wel staat de motor ietsje naar boven gericht, maakt dit erg veel uit? Bedankt


Ik ben er al uit, vandaag de maiden gemaakt, bij volgas drukt die iets naar beneden, maar hij vliegt mooi recht
 
Laatst bewerkt:
Waar plaatsen jullie de regelaar? Al een tijdje terug een motor en regelaar (brushless) overgenomen van een veelvuldig helpende/adviserende EZ eigenaar in dit topic. Door omstandigheden heeft de bouw van mijn EZ lang stilgelegen, maar ben nu eindelijk gestart.

Gisteren alles gesoldeerd en getest. Het valt me op dat de regelaar best warm wordt en heb niet eens vol gas gegeven.
Nu is mijn vraag of het verstandig is om de regelaar in het model te plaatsen of beter bovenop het model zodat hij beter koelt?
 
Als de regelaar erg warm wordt kan het zijn dat je een prop hebt gekozen die de motor flink richting zijn maximale belasting brengt. Heb je een wattmeter? Wat voor motor is het (en wat voor regelaar) en welke prop heb je erop gemonteerd?
 
Back
Top