Dan vind ik het een beetje eng...
Als dat binnenste lager eruit komt in vlucht ben je alle controle kwijt
En als die speling erin zit is daar ruimte voor...
Goed die gaat dus vervangen worden. Ik zag op youtube ook al ergens een filmpje voorbij komen waarbij iemands swash lager het begaf. Dat willen we niet
Ik heb de heli eerst maar eens deels in elkaar geprutst. Om te kijken hoe alles past en dergelijke.
Ziet er allemaal best aardig uit voor die paar tientjes! (Die canopy is toch vele malen mooier dan de HK variant..)
Bevindingen tot nu toe:
- Gekozen electronica past allemaal erg mooi! Geen noodzaak voor modificaties.
- Er zijn nergens ringetjes bijgeleverd. Bestel die er dus bij! Maakt het een stuk makkelijker
- Het frame moet met een dremel bewerkt worden, het autorotation tandwiel past er namelijk anders niet in, loopt aan tegen het frame. Beetje slordig!
- Draai de boutjes niet TE strak aan, dan knappen ze af. Heb er al twee moeten uitboren :rolletjes:
- Ik heb alles uit elkaar gehaald, en alles opnieuw in elkaar gezet met waar nodig locktite.
Dan de dingen die
echt slecht zijn en vervangen moeten worden.
- De swash had echt te veel speling. Vervangen dus!
- De aansturing van de tailrotor (pitch control en 90gr armpje) hebben bizar veel speling. Lijkt me niet goed, vervangen dus!
- Mijn autorotation gear heeft een TE grote wobbel, loopt niet lekker, dus ook vervangen. Het maingear is overigens wel acceptabel.
Dus een bestellinkje gedaan bij hobbymaniac:
Daar zie je overigens direct dat de align delen van een veel betere kwaliteit zijn. Alleen al het autorotation gear, zit een metalen binnenwerk in. De HK variant is puur plastic. De delen heb ik gelijk geplaatst en dat maakt een wereld van verschil qua speling. De nieuwe gear past beter en loopt ook vele malen beter langs de TT gear.
Opgelet
Let op bij het monteren van de tail hub dat je het borgpinnetje wel plaatst! Ik wist eerst niet waarvoor dit pinnetje was, maar die moet dus in de tailhub, door de tailboom geschoven worden. Dit is anders dan bij Align, vergeet het dus niet! Als je zoals ik de Align manuaal gebruikt zie je dit soort essentiële zaken snel over het hoofd.
Hier een foto van tailhub + pinnetje. Niet vergeten!
Nu maar eens bezig met het levelen van de swash, instellen van gyro en afstellen van de kop. Dat gaat nog een klus worden. Ten tijde van mijn vorige heli project had ik een DX7 zender die ik door en door kende, nu een T8FG van Futaba. Dat gaat dus nog even zoeken worden hoe alles af en in te stellen.