Scania R620 Topline 6x2/4.

Hallo Piet,

dank voor je foto's.:D

Deze manier is zeker het overwegen waard.
Echter vind ik wel de deur wat ver naar voren komen, misschien kan dit dan verholpen worden door beugels iets korter te maken aan de deurzijde.

MVG,
Raymond.
-\8/-

Hallo Raymond,

Het ging mij om het idee om te laten zien hoe je de deur verder vanaf de cabine kan laten draaien, zodat de deur vrij draait van de windhapper.

Natuurlijk kan je de scharnieren aanpassen naar jou idee en hoe het staat bij de Scania.
Uiteindelijk moet jij het zelf maken, dus kan je het naar eigen inzicht maken.

Overigens draait bij de Volvo F12-F16 in de 1:1 ook vrij ver naar buiten, omdat anders de deur tegen de windhapper aandraait.
 
We zien aan de deur dat het scharnierpunt in het verlengde licht van de deur. Dit is ook noodzakelijk om de draai naar buiten te maken. Dit kan bij een volvo omdat de neus hoekig is en er dus ruimte is in de neus voor het scharnierpunt.

Bij de scania loopt de neus echter rond en is er geen ruimte om het scharnierpunt in het verlengde van de deur naar voren te plaatsen.

wel bedankt voor de tip. Wat een fantastische afwerking trouwens :worship:. Werkt het gaspedaal ook echt?
 
Bij de scania loopt de neus echter rond en is er geen ruimte om het scharnierpunt in het verlengde van de deur naar voren te plaatsen.

Hallo Max,


ik denk zelf dat het wel mogelijk is om het scharnierpunt in de ronding te plaatsen, maar voorzie eigenlijk twee nieuwe problemen.:(

De eerste heeft betrekking op de scharnierarm die aan de deur zit. Deze zal bij een dichtgaande deur de cabine indraaien en onherroepelijk tegen het dashboard gaan vastlopen.
En bij mijn uitvoering al helemaal, daar mijn dashboard wordt verlaagd.:confused:

Het tweede probleem is niet zo zeer mechanisch maar wel estetisch.

Als de cabinedeur opengaat zal deze om de luchthapper heen moeten draaien wat op zich niet het probleem zal zijn. Maar vanaf de voorzijde gezien, zal dit niet echt mooi zijn als er zo'n gat tussen de deur en de cabine zit.:schrik:

Ik ga er nog eens over brainstormen hoe ik dit scharnierprobleem kan oppakken en zal nog een blik op het scharnier van m'n priveauto werpen.
Mogelijk kan ik daar nog wat inspiratie uit ophalen.;)


MVG,
Raymond.
-\8/-
 
We zien aan de deur dat het scharnierpunt in het verlengde licht van de deur. Dit is ook noodzakelijk om de draai naar buiten te maken. Dit kan bij een volvo omdat de neus hoekig is en er dus ruimte is in de neus voor het scharnierpunt.

Bij de scania loopt de neus echter rond en is er geen ruimte om het scharnierpunt in het verlengde van de deur naar voren te plaatsen.

wel bedankt voor de tip. Wat een fantastische afwerking trouwens :worship:. Werkt het gaspedaal ook echt?

Excuses Raymond, voor de vervuiling van jou topic !

Hallo Max,

Bedankt voor je compliment

Het gaspedaal, de koppeling en het rempedaal zijn natuurgetrouw nagemaakt na de 1:1, maar werken niet echt.

De afwerking is op deze foto's nog lang niet af hoor, er zitten inmiddels veiligheidsgordels in, deze werken wel echt.
Ook zijn de bedieningsknoppen om de stoelen in te stellen inmiddels ook gemonteerd.
De Mobiele telefoon en de TomTom zijn inmiddels ook zover klaar dat deze gemonteerd kunnen worden.
Het dashboard met de klokken zijn ook helemaal klaar, misschien ga ik deze nog verlichten, maar hier ben ik nog niet over uit.
Het interieur en het stuur zijn inmiddels mat zwart gespoten.
Het bed en de bekleding wordt door mijn vrouw gemaakt en wordt pas gemonteerd/geinstalleerd als de Volvo is gespoten.
 
Is dit de oplossing?
modelbouw-acc-scharnieren.JPG
 
Beste Ramond.

ten eerste het begint een mooie trekker te worden.
Nou zie ik op foto's dat je deurbekleding hebt voor de binnenkant van de deuren van je trekker.

Waar heb je die gekocht.

MVG Niels
 
Beste Ramond.

ten eerste het begint een mooie trekker te worden.
Nou zie ik op foto's dat je deurbekleding hebt voor de binnenkant van de deuren van je trekker.

Waar heb je die gekocht.

MVG Niels

Hallo Niels,

Ik heb in het verleden twee setjes via Ebay aangeschaft, maar heb die toevallig vorige week alle bij verkocht omdat ik er niet tevreden over was en er nogal wat nabewerkingen noodzakelijk waren.:(

Daarom heb ik besloten om m'n interieur zelf te maken.;)

Hieronder een schetsje van de deurpanelen die ik wil gaan maken:

Deurpaneel.jpg


MVG,
Raymond.
-\8/-
 
Beste Raymond

Ziet er goed uit. Dan ga ik ze proberen ook zelf te maken,
want ik heb het hele internet afgezocht. Maar zijn nergens te krijgen.
Alleen 1 op 24.

Bedankt voor de reactie en succes met je verdere bouw

MVG Niels
 
ik heb het al in 2 trucks gemaakt en verkocht naar alle tevredenheid van de kopers
ach ik dacht jullie te helpen,maar dan niet
dan kopen jullie dat setje toch lekker van ebay voor 90 usd
daar zit wel een bed in
 
Hallo allemaal,



het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen.
In de tussentijd weinig tot niets aan m'n project gedaan.

Mede door diverse ziekenhuisbezoeken i.v.m. een beknelling in m'n linkerarm waarvan de oorzaak tot op heden nog niet bekend is een stapje terug gedaan.:(
Tevens heb ik nog moeten klussen op zolder voor de gezinsuitbreiding die er na de zomer zit aan te komen.:D

Wel heb ik nog een aantal zaken besteld bij m'n vrienden in Hong Kong.;)

Aangeschaft zijn o.a. een cabine vergrendeling en een tweetal setjes met draagarmen voor de achteras en de gestuurde voorloper.
Tevens ben ik overgestapt op rubberen luchtbalgen daar het huidige systeem wat ik heb toegepast niet geheel naar m'n zin is. Het is namelijk veel te stug.:(
Het geheel wil ik flexibeler gaan maken.

M'n oude Noorse bumper heb ik voor een niet te weigeren bod aan een jongen uit Spanje verkocht deze wilde zo graag m'n bumper hebben dat ik bij hoge uitzondering toch maar akkoord ben gegaan.:D
Hiertoe was ik dus genoodzaakt om weer een nieuw exemplaar te maken welke op de foto's zichtbaar nog in aanbouw is.

Hieronder wat foto's zoals de Scania en de in aanbouw zijnde Reefer er nu bij staan:



P6220108.jpg


Diverse nieuwe onderdelen welke toegepast gaan worden.

P6220085.jpg


De trekker in z'n huidige status.

P6220089.jpg


Deuren die kunnen openen, 1 gedaan, nog 1 te gaan.

P6220087.jpg


Luchtroosters in het dashboard gemaakt voor de verwarming.

P6220102.jpg


Cabine vergrendeling.

P6220092.jpg


P6220090.jpg


Nieuwe in aanbouw zijnde Noorse bumper, daar de oude is verhuist naar Spanje.

P6220097.jpg


Dit keer de lampeglaasjes niet op maat gevijld maar de standaard Robbe glaasjes toegepast. Wel iets duurden maar een beter resultaat door de mooie afgeronde hoeken.

P6220093.jpg




P6220100.jpg


P6220098.jpg


De Scania met de in aanbouw zijde Reefer trailer welke voorlopig standaard zal blijven op een nieuwe europeese achterbumper met verlichting na dan.

P6220099.jpg


Best wel een lang geheel.


Tot zo ver deze status update.
Volgende keer weer meer.:bye:

MVG,
Raymond
-\8/-
 
Laatst bewerkt:
hoi timmi

hopelijk knapt je arm weer voorspoedig op, stekte er mee.

te truck ziet er erg strak uit ,ook je lucht roosters aan de binnen kant is een mooi detail. en je deur open geeft ook een mooie blik naar binnen:p.
succes met de vedere afbouw

mvg bertus
 
Hallo Bertus,

dank voor je reactie.

We maken er maar het beste van, het is erg frusterend dat men niet weet waar de klachten vandaan komen.:(

De bouw gaat wel gewoon verder voor zover als dat mogelijk is.;)

MVG,
Raymond.
 
he raymond
de scania wordt erg mooi in detail afgewerkt,mooi werk man :thumbsup:
als je binnenkort weer op de koffie komt,neem je de truck dan weer mee
 
Back
Top