Brushless 1/8 HPI Savage

Dat wordt dan iets van 40wt van AE. De shock lekt maar ik weet niet of ie kapot/lek is miss ff schoonmaken en weer in elkaar zetten en anders heb ik nog een reserve.

Ik vroeg me gewoon af of er mensen waren die met verschillende shock oil hebben test.

Groet Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb m ook in het te koop topic geplaatst, maar uit ervaring lezen mensen die topics niet zo gauw.

Heeft iemand nog een HD spur liggen voor de flux en misschien ook een ontvangerbox? ( of alleen de bovenkant, die ben ik zoek ) ;-)
 
Vergat eigenlijk te melden wat ik heb gekocht.
Heb een xl brushless roller gekocht met al de nodige hopups.
Alles HD uitgevoerd op de spur na( scheen nog nooit kapot gegaan te zijn)
Swaybarset , Integy rear hub carriers etc.
Motormount van kershaw en een lipotray binnen de tvp's .

baca753d.jpg


En deze gaat rijden op een MMM met een 1717 motor ( yes hij past )
2911b04b.jpg

4b68ec6d.jpg

854b4820.jpg
 
Mooie bak hoor!!

Motor steekt er wel ver boven uit niet??

Groet Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt dat de motor uitsteekt, al zie ik nog geen problemen.
Eerder met gewichtsverdeling. Al het gewicht hangt nu achter straks.
Misschien wat lood voorin de ontvangerbox proppen ;-)
Vind het namelijk wel clean zo zonder accubakken aan de zijkant.
Ook nog een plek verzinnen voor de esc. Iemand praktische ideeën ?
 
Ik zou eerst testen. Jou gedachte was ook mijn eerste gedachte toen ik de foto's zag. Een halve seconden later dacht ik: maar dat heb ik ook en die van mij is aardig in balans:

P1040403.JPG


Mijn CoG is wel wat lager maar kwa voor/achter balans zou dat niet veel uit mogen maken.
 
Nou.. einderlijk eens een paar foto's gemaakt van m'n Savage 5T.

2012-04-09133731.jpg


2012-04-09133740.jpg


2012-04-09133759.jpg




Gisteren voor het eerst ermee gereden. Heb nog een klein probleempje met de motor combo. vanuit stilstand wil die niet optrekken. (lijkt op heel erg extreme cogging.) maar als je hem dan een klein stukje aandrukt, dat die eenmaal in beweging is, is er meer dan genoeg power voor 't logge ding.
Rijdt ook erg leuk. Heb er alleen niet erg lang plezier van gehad.
want na zo'n 10 minuten rijden begon het voorste diff te kraken..
Bij nadere inspectie bleken ook de voorste dogbones krom te zijn.
Tot zoverre bullet proof diff's dus. Kunnen een verlengde Savage niet stoppen zonder kapot te gaan. :?

Hier een plaatje van de kromme dogbone. (zwabbert zo'n 5mm op en neer in het midden.)
2012-04-09133814.jpg


Toch maar kijken naar een slipperclutch denk ik.. want anders gaat het wel erg snel vervelen.
M'n eerste ervaring met de Savage is dus niet echt goed te noemen.. De Revo rijdt al meer dan 2 jaar rond. de Savage overleeft dezelfde rijstijl maar net 10 minuten. :shock:
 
Ik zou eerst testen. Jou gedachte was ook mijn eerste gedachte toen ik de foto's zag. Een halve seconden later dacht ik: maar dat heb ik ook en die van mij is aardig in balans:

P1040403.JPG


Mijn CoG is wel wat lager maar kwa voor/achter balans zou dat niet veel uit mogen maken.


Bij mij zit die rolbar net iets uit het midden en als ik m daaraan optil zakt de achterkant tov de voorkant een cm of 7 lager.
Komt nog een ontvanger vooraan en kapje van de box ( niet dat dat iets van gewicht toevoegt ;-)) en de esc ga ik denk boven de gearbox plaatsen. Onder de motor plaatsen lijkt me riskant, of een benzinetank beschermer plaatsen van een xl op die plek.
 
Vanavond sleutel avond gehad, was ook wel het weertje naar.
Heb de HD 18-23 drive gear en de Robinson Racing 20T pinion gemonteerd. Toch maar weer terug naar 20T geeft me toch iets meer ruimte met rijden. Ook het afstellen van de de mesh gaat weer een stuk vertrouwder.
Verder heb ik achter de wide axels gemonteerd, wielbasis neemt daarmee behoorlijk toe, lol. Was maar 1 setje van op voorraad en dacht "ach ff proberen".
De andere set is in bestelling.
Van de week komen ook nog de swaybar set en de skidplate binnen.

Nu nog beter weer om met de setup te kunnen rijden.

Oja,
Voor en achterdiff zijn dus HD, merkte wel op dat op alles wel wat speling zit ook in de gearbox. Wil me nu eens verdiepen in het shimmen van die dingen.
Viel me ook op dat de spur een beetje "slingerd", wat is hiervan de oorzaak en valt het op te lossen?

Thanks in advance
 
Savage word lekker breed idd met die xl assen. Heb ook offset velgen en volgens mij was hij 47,5 cm nu ( ff uit mn hoofd )
En heb gister het verschil gevoeld met en zonder swaybar, en dat scheelt wel.
Lag ook aan de shocks/olie die ik erop heb en degene die er stock opzitten.

Dat slingeren van de spur heb ik ook ( plastic trouwens ) en vraag me idd af of dat iets van kwaad kan.
 
Dat slingeren van de spur heb ik ook ( plastic trouwens ) en vraag me idd af of dat iets van kwaad kan.

Lijkt mij niet, zolang het niet teveel is. Volgens mij hebben veel wagens dat in combinatie met een slipper-clutch (pads zijn oneven ingesleten). Mijn e-revo heeft het ook een beetje.
 
MightyWiggy, Mijn Savy zijn spur wiebelt ook een beetje.
Speling op de gearbox krijg je er niet uit, alleen de zijwaardse speling van de verschillende gears, ik heb daar ergens 1 shimmetje in zitten.

Klamath, ik neem aan dat je de mesh goed hebt staan? Vreemd dat je problemen hebt aangezien er genoeg 5T's zijn die met zwaardere motor's rijden (1520 / 1717) waar ik dergelijke verhalen niet heb gelezen.
Ik zou proberen je LiPo's tussen de TVP's te krijgen, dan issie echt king!! Past nog wel voor je gearbox toch :) ?
Heb je eigenlijk wide axles erop?
 
Nope, draagarmen en hubs zijn origneel. Zo vallen de wielen nog heel mooi met de kap. :)

alleen de volledige aandrijving is van een Savage Flux. (dogbones, cups, 'bulletproof diffs' :roll: en de idler gear in de gearbox is vervangen met de HD versie. )
De diff's waren ook netjes uitgeshimmed. Iig maar eens 't ding los trekken, kijken wat er nu aan mankeerd. Kan iig zeggen dat die voor de rest echt prachtig reed. ook supermooi rijbeeld. :mrgreen: als die nu ook nog eens heel zou blijven, zou helemaal mooi zijn.


Toch maar eens kijken naar een goede slipperclutch voor 't ding.
 
Back
Top