Je beseft je toch wel dat er hele hightech machines ontworpen worden op basis van dezelfde theorien? (en uiteraard nog wat complexere theorie

) Maar om nou theorie helemaal aan de kant te schuiven
Mijn berekening was gewoon een standaard formule om de buiging van een ingeklemde balk te berekenen voor een bepaalde kracht. Oftewel de rod van grip naar ball link.
Natuurlijk zit er een stuk horizontaal en een stuk verticaal met alu, staal en plastic. Maar de verticale rod is hoofdzakelijk alu en het geeft je een idee of je daar 0.05kg, 0.5kg of 50kg aan kracht kunt verwachten. Maar daarin wordt dus wel degelijk meegenomen wat de materiaalsoort is (elasticiteitsmodulus van Alu ligt altijd rond ge 70GPa en ook diameter en lengte zitten erin, wat wil je nog meer)
Als je het nauwkeuriger wilt weten zou je een FEM analyse kunnen doen van het stukje relevante constructie.
Feit blijft gewoon dat je een flexibele kop (kantelen in de dempers) met een stijve verbinding aan de swash vastknoopt. Is gewoon niet handig.
Enige "voordeel" van DFC is minder componenten. Maar ik heb liever een normale swashdriver dan DFC. Want ook een conventionele kop kun je laag maken. Verder heeft het dfc bij align geen enkel nut.
Dit is pas een mooie lage kop
http://www.minicopter.de/images/stories/Diabolo_Bau/154.jpg