KMP/Esm fw-190

4asa3ana.jpg


Tjonge, nooit gedacht dat ik nog eens 12 kanalen nodig zou hebben op een vliegtuig!!! :-)
Toen ik bij de 12FG een 14 kanaals ontvanger kreeg dacht ik er serieus over hem maar te verkopen. Veel te groot!

Anyway, de laatste loodjes! Woensdag de reis naar Waalwijk maken voor brandstof en wat klein grut.

Volkert

PS excuses voor de slechte kwaliteit fotos. Weinig licht en een iPad.

HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
edava4ah.jpg

nu5ema3e.jpg

yge9ybuj.jpg


Met iets meer licht!

Voordeel van de jetlag is nu dat ik 's avonds lekker door kan prutsen! Elk nadeel hep zijn....



HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de stroomvoorziening een 2500mAh LiFe (6.6V) accu gepakt (zie je onder het servo-board tegen de firewall zitten). Zit nog wel een stepdown naar 5,75V tussen naar schakelaar toe. Servo voor aansturing throttle naar voren gebracht, afstand anders te groot waardoor stuurstang begon te buigen. Regeling met on-board glow + 1-cel Lipo wordt met dubbelzijdig klitteband op binnenzijde romp geplakt. 2x tank (350cc) zijn al klaar voor de inbouw. Tanks liggen wel hoger dan carberateurs, hoop dat de Laser daar niet te gevoelig voor is.
 
12 kanalen...?
Wat bouw je extra in?
Of koos je ook voor oa dee electrische retracts van esm? ?..ik hoop voor jou van niet....
 
blijken veel problemen te hebben,
ik heb er al veel over gelezen...best voor kwaliteit LADO gaan, ipv de Chineese troep :p

op vele forums (rc universe) raden esm retract bezitters die af! problemen, problemen....
er zou een versie 3 uitkomen in mei 2012, wat steeds nog niet het geval is.
V1 was veel te traag, duurde 1 min eer de retracts volledig uit was, niet erg handig bij een dead stick...

V2 zijn al vlugger, maar werken niet altijd....
v3 zijn al lang beloofd maar nog steeds niet verkrijgbaar....

leve China....;)

Wat is de reden om NIET voor de electrische retracts van esm te kiezen ?
 
blijken veel problemen te hebben,
ik heb er al veel over gelezen...best voor kwaliteit LADO gaan, ipv de Chineese troep :p

op vele forums (rc universe) raden esm retract bezitters die af! problemen, problemen....
er zou een versie 3 uitkomen in mei 2012, wat steeds nog niet het geval is.
V1 was veel te traag, duurde 1 min eer de retracts volledig uit was, niet erg handig bij een dead stick...

V2 zijn al vlugger, maar werken niet altijd....
v3 zijn al lang beloofd maar nog steeds niet verkrijgbaar....

leve China....;)

Oke,... ik kreeg sterk het idee dat V2 wel in orde was ?
Ik ben blij dat je dit met ons deelt want dan ga ik toch eens kijken of ik wellicht LADO kan gaan gebruiken.
 
graag gedaan hoor...
je kan ONDERMEER hier al iets lezen : RE: Do you have ESM Electric Retracts?

en mocht je geen login hebben bij rcuniverse..;dit is een deel wat ze zeggen:

Apparently they are having major problems with the version2 electric retracts. Seems the motors put to much pressure on itself at the end of travel and strips out the gears. They have wroked with ESM and gotten them to expedite an version3 that is suppose to be here end of May. So if you are having problems or start to have problems suggest you get a hold of your dealer and get on a replacement list. In the mean time you are pretty much out of luck if something goes wrong.
*****************
I do not know what happened to the version 3 retracts. they promised they would get back to me around the end of July, I never heard from them. By then it didn't matter because I had already waited two months and ended up ordering Lado motors to replace the ESM's at another $300 for three motors. the Lado's have worked great. The ESM's are just cheap chinese crap copies of the Lado. As with many of these cheap copies you are crazy if you don't wait for the third or fourth version to come out after they have worked out all the bugs at the users expense!

************
I am so pissed I can't breath. This whole ESM fiasco with their crap gear has just been too much. I didn't fly all summer. when I had stopped flying I was told by TBM that a new corrected V3 of these retracts would be available end of June and they would repalce my bad gear. Well I never heard a word from them. In the mean time I had purchased Lado motors and had adopted them to the ESM gear. This was supposed to work. I just started flying again and this morning the Lado gear bound up and would not work properly. this was not the fault of the Lado motors - the proposed retrofit just doesn't work. So I am now going on six months with a plane that has not had more than three successful flights in dozens of attempts. I'm going to call TBM Monday and see what is going on. but anyone that buys these cheap crappy chinese electric gear is crazy; and I don't care if you have them and they are working or not. buying these things is a 50-50 crapshoot, never do it again.

************
 
2xaileron rechts / links
2x flaps l/r
1x hoogte
1x ri-roer
2x elec. Retracts
1x gas
1x gas (voor glow control)
In totaal 10, ik was iets te enthousiast! Bij de 6014 zie je van boven kanaal 1-12, en ik zag twee slots niet bezet.

ESM retracts: mechanisch goed, alleen veel problemen met lucht.daarom voor electrisch gekozen. Wel alle boutjes nalopen en vastzetten met Loctite. Was ook nodig, helft zat ongeveer los. Als je alle reacties leest, ook op RCUniverse, is de algemene mening dat de kwaliteit redelijk goed is. Dus heb ik deze keuze gemaakt.

Volkert
 
ik ging zeker niet gaan voor de lucht, daarna koos ik voor de electrische esm variant...maar nog steeds hoor ik veel klachten...daarom denk ik voor de iets duurdere (maar veiligere) lado systemen te gaan....ik zou niet willen eraan denken dat ik problemen met de retracts zou hebben als je het totaal plaatje van je kist even rekend...maar ik ben benieuwd naar je retract ondervindingen !
succes in ieder geval

de zijn inderdaad wel mooi gemaakt, maar je kent de Chinezen he, de verpakking is altijd wel mooi....
 
Ik heb met trillende knieen hem gewogen en was verbaasd! 6,4 kg! Dat is vrijwel compleet!

Ik las in andere fora tot 19 pond.

Zwaartepunt ligt nog wel 2,5cm te ver naar achteren, dus ik moet nog wel een baksteen aan de neus hangen. Ben benieuwd waar het vlieggewicht op uit zal komen.

Juweeltje, ben je daar nog? :-) Jawel, linkergear geeft problemen! Morgen eens uit elkaar halen om uit te vogelen wat er aan schort.......

Volkert
 
Zeg, ik ben toch echt benieuwd wat ie van jou dan gaat wegen.

Overigens, bij mij zitten de tanks echt helemaal klem wanneer de vleugel gemonteerd wordt. Moet je goed op passen bij montage van je Lipo's.

Volkert
 
Wat retracts betreft:

Heb E-Flite electrik retracts voor mijn ME 109, 60-120 size, deze vertikken het ook soms om uit te klappen.
Niet tegenstaand ze 119 € hebben gekost, denk ik er over om de ME maar te voorzien van het vast landingsgestel.
Pas als ze 5 mm uit de vleugel steken bij ingeklapte toestand, werken ze goed.
Mooi zicht als je hier nog de plaatjes voor het afsluiten van de wielen moet op bevestigen dat er toch nog een opening is van 5 mm.




Had beter gekozen voor retracts met servo bediend.
Johan.
 
Laatst bewerkt:
Zeg, ik ben toch echt benieuwd wat ie van jou dan gaat wegen.

Overigens, bij mij zitten de tanks echt helemaal klem wanneer de vleugel gemonteerd wordt. Moet je goed op passen bij montage van je Lipo's.

Volkert


Ik denk dat de Mustang ongeveer hetzelfde gaat wegen ( althans dat hoop ik dan)
Ik heb jouw oude Rhino's eens gepast en dat gaat goed, maar ik ga die lipo's alleen gebruiken voor m'n Leviosa. Wel iets om rekening mee te houden bij het bestellen van nieuwe lipo's
 
Back
Top