KMP/Esm fw-190

@raesi.. een dle? ook voor een fw-190?

Ja, ook voor een ESM FW-190.
De motor is een RCG 26cc

De FW-190 + elektrische retracts en full scale cockpit staat op dit moment nog in de bestelling. De FW-190 is nog niet op voorraad :(

Zodra ik alles binnen heb zal ik mijn "bouwverslag" met jullie delen.

Ja, ook voor een ESM FW-190.
De motor is een RCG 26cc

De FW-190 + elektrische retracts en full scale cockpit staat op dit moment nog in de bestelling. De FW-190 is nog niet op voorraad :(

Zodra ik alles binnen heb zal ik mijn "bouwverslag" met jullie delen.

Helaas heb ik gisteren moeten vernemen dat de levertijd tot 5 á 6 maanden kan duren :(
Ik heb er wel vast 1 geresreveerd !!!! tot die tijd zal ik dit bouwverslag volgen :)

Kun je hem dan niet ergens anders bestellen?? Je zou toch denken dat er wel ergens voorraad moet zijn!

Volkert

Ik heb dit weekend het hele internet af gezocht en helaas geen ESM FW-190 te vinden.
Wel is die in de US te koop maar dan betaal je net zoveel verzendkosten als dat het vliegtuig kost :(

Toch maar even wachten dan :(

Ik keek ook even dit weekend en hij is inderdaad overal uitverkocht. Wel balen! Anders msschien toch een Me-109?

Volkert

Dit is inderdaad echt jammer. Aangezien ik de cockpit en piloot al heb liggen heb ik toch maar besloten om geduldig af te wachten. De FW-190 vind ik dan ook echt de mooiste warbird en het zou zonden zijn om iets te kopen wat het net niet is.
In tussen tijd ga ik beginnen met de kleinere versie (kyosho Focke-Wulf 50) met een 14cc 4 takt benzine motor.
Veel succes met je project en ik zal het zeker blijven volgen.

In dat geval klopt het inderdaad wel, en ook de kleurstelling past beter bij de A8 dan de D9. Ik raakte in de war omdat ik de vorm erg stomp vond.

De spinner van een FW 190 is dan ook stomp en niet conisch.

Mogelijk is de kleur niet juist en een beetje te groot, maar het is in elk geval een FW 190 spinner, geen enkele WWII fighter had bij mijn weten deze.
Een 3 blads is natuurlijk echter.

Johan.

Ik ga hem eerst met tweeblad vliegen. Als ik de vliegeigenschappen ken stap ik misschien over naar een drieblads.

Voorlopig is het even rustig want ik zit nu in de States!

Volkert

De spinner van een FW 190 is dan ook stomp en niet conisch.
klopt maar de A8 spinner is dan weer wat smaller dan de D9 spinner en oogt dus iets spitser, daar doelde ik op. Maar we zijn er in ieder geval over uit dat de TS wel gewoon de goede spinner heeft besteld.

Back