NK Seizoen 2013 !!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Rob Janssen, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Dream on romanticus…..Het opzoeken van de technisch grenzen, is het gevolg van:..een actie ondernemen tegen het niet willen accepteren van, “kansloos” zijn… 30 Pro10 rijders erbij….dan heb je denk ik alle rijders die actief zijn met een Pro10, in heel Nederland…Dat er geen druk is als je toch wel met ze alle in de A-finale terecht komt, zelfs als je maar 1 rondje gereden heb, behoef toch zeker geen uitleg, de sfeer gaat echt wel veranderen als je met een C of een D-finale te maken krijg. Men noemt het voor niks niet “competitie rijden”, de drang om een ander te verslaan, of dit nu op rij technisch niveau, of enkel op het technische vlak is, dat maak geen verschil uit in de emotie. Niet iedereen heeft dezelfde insteek van het wedstrijd rijden, voor de 1 is het lekker bezig wezen, voor de ander is het, het bereiken van het hoogst haalbare de doelstelling, en daar zitten nog wat andere categorieën tussenin.

    Er zijn rijders die nooit de status van Modified rijder kunnen bereiken, door toedoen van uiteenlopende beperkingen, daarom zijn er verschillende klasse uitgedacht om iedereen in zijn waarde te laten. Het is niet verstandig om middenmoot rijder in een super snelle auto, bv een Ferrari op een circuit rond te laten rijden, de problemen worden echt niet schaal 1:10, nu het ineens rc betreft. Waren het niet de snelle Pro/Modified rijders die de “stock” in het leven hebben geroepen??? Ik kan mij de discussie op onze club nog herinneren, dat je je eigen moest kwalificeren en slechts met instemming van het clubbestuur, mocht promoveren, ook vonden de Pro’s dat er snelheidslimieten verbonden moesten worden aan de verschillende klassen (want deze mochten niet zo snel kunnen rijden als zij). Modified: vrij reglement, geen motorlimiet, Superstock had een motorlimiet (19t), evenals de Stock (23t) Dat was nog uit de tijd dat de No-limit slechts max met 80km/u over de rechte stukken zoefden, en rondetijden kende, die vele seconden langzamer waren dan nu de Stock 8-O

    Roepen dat alles “vrij moet”, is een “kansloze gedachten”, dan ben je echt niet met de tijd meegegaan….bij deze van mij een geschiedenisles…!!!
     
  2. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    leuke geschiedenis les van iemand met 10 jaar ervaring waarbij een formule 1 met 32t al de limiet is van wat hij aankan.


    Geen probleem hoor, iedereen doet wat hij leuk vind naar zijn kunnen maar om een klasse langzamer te maken omdat iemand niet de tijd of moeite neemt om de spullen te leren is een achteruitgang voor degene die dat wel doen.

    Lees joost zijn antwoord nog eens door. Hij geeft niet aan alles open zoals modified maar een iets opener regelgeving zodat de rijders die nu de grenzen opzoeken of "illigaal" bezig zijn legaal de limieten kunnen opzoeken. Dan ontstaat er vanzelf een open sfeer en ballans.

    Alles is al bekend onder de gevordere rijders en die zijn gewoon bezig de limieten op te zoeken dus dan hoeft niemand scheinheilig te zijn over hoe "eerlijk" die klasse is. Dan weten de beginnende NK rijders ook dat de snelheids verschil te maken heeft met hetgeen wat ze doen met de motoren, afstelling etc etc en dat ze daar tijd in moeten steken. Vertellen hoe gelijk de klasse is terwijl iedereen de limieten opzoekt werkt na een tijdje niet meer zie de discussie van de laatste paar pagina's. We hebben het wel over een NK klasse waar de rijders strijd leveren. Niet over een clubwedstrijd met beginners.

    Gezien een voorstel voor een 10.5t in de tc stock ben ik niet de enige die denkt dat de uitdaging wel wat meer mag zijn dan volgas en binary door de bochten gaan.

    Over snellere rondetijden.
    Vroeger reden ze met brushed en nicd of nimh. Als ze toen 100km/u konden gaan hadden ze dat in de modified gedaan. De rondetijden hangt meer af dan alleen snelheid op het rechte stuk. De rondetijden zijn ook lager geworden door betere materialen en ontwerpen en daardoor is het vele malen makkelijker om sneller te gaan dan vroeger. We spenderen immers meer in het binnengedeelte dan op het rechte stuk en daar is de winst te pakken.

    Masami tijdens WK pro10 1994 rijd ik eruit met een 10.5t brushless en de middelen die we nu hebben kwa betere banden etc terwijl mijn skills vele malen minder zijn dan zijn skills in 1994. Puur op het feit dat we betere banden, lipo's en brushless hebben. Dat het vroeger langzamer ging zegt mij dus niet zo veel, dat is evolutie.

    Overigens leuke discussie met mensen die de klasse niet eens rijden of die geen NK's rijden maar wel denken het te weten. (ik ook!;)) Wel opvallend dat het elk jaar weer hetzelfde is met de discussies over de voorstellen om het NK NOG beter te maken :D.....

    "Shut up and drive" is een goeie slogan voor een t-shirt.;)
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2012
  3. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Misschien voor "ons" Pro10 rijders een goede Alex??
    Volgend jaar allemaal een T-shirt of sweater aan met Shup up and drive;):D

    mvg Roy

     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Alex, moet je de klasse of NK's rijden om te weten wat er gebeurt?

    Mensen die lid zijn van een club en alleen daar mee doen aan het helpen, rijden of organiseren met electro zie jij niet dus vind ik dat je daarover mag oordelen. Genoeg mensen die dingen zien gebeuren die niet helemaal kloppen en dan noem je het geen schijnheiligheid? Ik geloof dat nu in dit topic al genoeg voorbeelden zijn gegeven waar je niet omheen kunt draaien.

    Ik blijf erbij dat de huidige ETS opzet een eenheidsklasse is waarin de definitie te wazig is wat wel en wat niet mag en de ene neemt het strikt zoals het is en de ander neemt het zo ruim dat het is en gaat zoals al is aangegeven misschien zelfs verder, zo heb ik ook begrepen dat er veel met de FDR gesjoemeld wordt met behulp van andere poelies waardoor de interne verhouding anders wordt dan fabrieksopgaaf.

    Op clubniveau zijn er gewoon te veel vragen over de "gelijkheid" in deze klasse wat je niet kunt afwimpelen met simpele redenen. Niet open staan voor betere controlemiddelen zegt in mijn ogen genoeg.
     
  5. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Wat probeer je hier nu duidelijk te maken??? Bij de ETS rijden ook F1 coureurs met 10 jaar ervaring, en hebben hun handen vol aan een vergelijkbaar motorreglement, alleen dan in brushless uitvoering….SP21,5t...ESC 0graden timing….dus dat zijn allemaal kneuzen….ofzo…gelukkig heb ik wat meer respect voor hen…..

    Dan ben ik ook nog wel benieuwd naar, hoe jij over de uitdenkers van deze reglementen denk (de reglementschrijvers),... zouden die nu helemaal hun verstand verloren hebben…of…..vul het zelf maar in….???
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2012
  6. goukcher

    goukcher

    Lid geworden:
    30 sep 2005
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Nieuw Buinen
    Waarom willen jullie (Roelof en drift-junkie) zo graag allerlei extra controles toegevoegd zien aan het NK regelement? Jullie rijden bij mijn weten niet eens mee, en zijn dat ook niet van plan? Waar komt die behoefte vandaan?

    Verder worden er wel vergelijkingen gemaakt met de "ETS", is dat in jullie ogen nu een goed regelement?

    Ik heb dit jaar aan het WK TC in Heemstede meegedaan, wat je daar meemaakt aan controles en controlemiddelen, dat is gewoon echt niet leuk meer. Op een gegeven moment stond je zelfs een half uur voordat je heat begon in de rij om door alle controles te komen. Dit ging dan ook heel snel helemaal mis, zover zelfs dat het raceschema is onderbroken om hier een oplossing voor te vinden. Vervolgens worden er omtrent de regen dusdanig "oneerlijke" beslissingen genomen in de kwalificaties, dat alle eerlijkheid die men nastreefte d.m.v. alle controles en controlemiddelen volledig teniet is gedaan. Voor mij was dit dan ook duidelijk: geen WK meer, voorlopig lekker alleen maar ETS rijden.

    Dat heb ik dan ook gedaan 2 weken geleden, wat een verademing, duidelijke en simpele regels, super organisatie en een geweldig weekend.

    Vanuit deze ervaringen kan ik het niet begrijpen dat men naar meer en uitgebreidere controles wil. Ook allerlei complexiteit verhogende voorstellen zoals het ruilen van motoren op basis van voorgaande resultaten, motoren innemen, en dan met een motortester alles gaan vergelijken, gaan volgens mij geen enkele meerwaarde bieden op he gebied van fun, gezelligheid en leuk wedstrijdje rijden met zijn allen, want veel meer dan dat is het niet!

    Teun Dragstra
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je het topic hebt gelezen wil ik ook graag weer eens fatsoenlijk electro racen. Dan wel niet NK's maar wel zeker op club en mogelijk open clubniveau waar we met dezelfde problemen te maken hebben.

    Maar wat dit topic duidelijk aangeeft is dat de "ervaren" TC rijders totaal geen interesse hebben in controles, controles waar men niets voor te vrezen heeft tenzij die waarschijnlijk meer truken tot echte fraude boven water halen.
    Ja, alles en iedereen controleren is tijdrovend maar moet alles en iedereen altijd gecontroleerd worden? Het hebben van werkende controlemiddelen geeft al een afschrik effect en bij extremen op de baan of klachten over rijders kan gebruik gemaakt worden van testmiddelen om zekerheid te krijgen.

    Om even een idee te geven wat er in het reglement staat:


    Hierop is nu een verbetervoorstel ingediend dat een controle in de motor mag kijken maar bij mij komen dan wat vragen

    Het voorbeeld wat RobertK aangaf is dus al een discussiepunt: Valt het samenstellen van onderdelen van diverse (naar zeggen dezelfde type) motoren onder de originele onderdelen van de gekochte motor? Heel grijs met een ruim begrip......
    Een andere vraag: Waar kan ik gedetaileerde foto's en informatie vinden over hoe de motor eruit moet zien? Is er voor de technische keuring bv een opengewerkt exemplaar beschikbaar?

    Zomaar wat kleinde dingetjes....
     
  8. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Lol......Over mierenneuken gesproken:rolleyes:
    Dayum mensen laten we het gezellig houden en niet een ellelange discussie opstarten over wat wel en niet mag en wat wel en niet kan:confused:
    Wat al is aangegeven, maak een database voor tips en tricks voor de motoren en eventueel de ESC om deze optimaal te kunnen benutten en eventueel tips (basis) om je auto optimaal te laten presteren.
    Download het Hudy setup boek en ga deze doorspitten zodat je tenminste de basis beginsellen onder de knie hebt voor je aan het seizoen begint.
    Om tot beter prestaties te komen is het toch oefenen, oefenen en nog meer oefenen.
    Dit op verschillende banen om veranderingen snel onder de knie te krijgen.
    Ben je het niet eens met de regels, ga dan in een andere klasse rijden waar je het wel eens bent met de regels.
    Dit gaat weer de welles nietes kant op wat wel en niet mag.
    Lijkt wel een "kleuterklas"
    Ik heb bijna alle NK's mee gedaan dit jaar plus alle DTC wedstrijden en moet zeggen dat het er bij de DTC toch een stuk gemoedelijker aan toe gaat qua regelvoering.
    Tuurlijk kom je wel eens een "snellere" deelnemer tegen waarbij je denkt hmmmmmmmmm sta ik nu stil of niet???
    Als je dan verder kijkt dan je neus lang is zie je gewoon dat deze mensen de meest optimale lijn volgen en daardoor gemiddeld gewoon sneller zijn als de "mindere" goden.
    Ik rij tijdens de NK's geen TC maar tijdens de DTC wel(nagenoeg zelfde regels als NK qua motor en regelaar) dus kan mij ook indenken wat er zo al gedacht word, hardop of niet ivm snelheid verschil.
    Je hebt regels, goed of slecht.
    Als je het er niet mee eens ben, doe aan het begin van het jaar een voorstel zodat dit kan meegenomen worden tijdens de vergadering van jou te rijden klasse.
    Doe je dit niet, kan ik alleen maar beamen wat Chris heeft gezegt. SHUT UP and DRIVE.
    Dit geld ook voor de mensen die wel hier allerlei dingen aandragen wat er allemaal niet deugd maar die niet deelnemen tijdens de NK's.
    Ik ben zelf absoluut geen topper maar rij geheel voor de lol mee en zie wel waar het schip strand.
    Moet ik nu maar gaan roepen omdat ik nog niet mee kan komen dat we maar met langzamere motoren moeten gaan rijden en een nul graden ESC.
    Dit is gewoon B*******
    Voor de rest onthoud ik mij van commentaar en zal ik alleen nog maar lezen en daar mijn conclusies uit trekken.

    mvg Roy
     
  9. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Mooi gezegd wederom...

    Geld voor mij ook. Lees alleen nog maar mee nu. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en mijn voorstel is ingediend. Volgend buitenseizoen weer lekker knallen met de Pro10!!! :D
     
  10. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @goukcher, ten eerste wil “ik niet meer regelgeving”, want deze regelgeving bestaat al, ik reageer alleen op het feit dat sommige controles onzin zijn, omslachtig of soms totaal niet uitvoerbaar, waardoor er onvrede ontstaat zoals te lezen is en door “andere zijn geschreven”, daarnaast worden er hier vergelijkingen/beweringen geopperd om een bepaald punt bij te zetten, waarvan ik het waarheidgehalte in twijfel trek/zet!!…

    Inderdaad ik rij niet onder deze regels, net zoals heel veel mensen die meedenken in het schrijven van reglementen waar jij onder rijdt, het zou wel handig wezen als “jullie dat deden”, helaas zijn sommige te druk bezig om ze te omzeilen/of op te rekken…sterker nog ik ben een groot voorstander voor...“gentlemen agreements"... (eigenlijk is een reglement ook een gentlemen agreement tussen de rijders, de organisator van een evenement is slechts enkel de begeleidende partij), en dat gaat in vele gevallen, met bepaalde mensen goed, toch zijn er iedere keer van die personen die aan alles lak hebben en de sfeer verpesten. Het zijn de rijders die de sfeer verpesten, zij zijn de oorzaak van het lange wachten in de rij, niet de reglementen…helaas krijgen de organisatoren wel de schuld als het niet goed gaat, pffff ..echt goedkoop, vindt je ook niet..!!!!

    Maar als het dan toch echt niet ander kan….

    Je geef zelf al een goed voorbeeld hoe het niet moet, een half uur in de rij wachten voor een controle…bv een motor uit elkaar halen om te controleren of hij aan de juiste specificaties voldoet, is een onzinnige en tijdrovende bezigheid voor een technische commissie. Als je dit ieder keer moet uitvoeren voor en na een heat is gewoon belachelijk, helaas vragen de rijders hierom, en in een WK tellen ook nog even commerciële belangen mee, niet te vergeten. Wanneer je een motor vergelijk met een “referentiemotor” of diens specificaties, is dat een stuk minder tijdrovend, en je hoeft het alleen maar te doen wanneer er “gegronde reden zijn”, bijvoorbeeld als de rechtuit snelheid aanzienlijk hoger ligt dan de concurrentie. Het is totaal onbelangrijk wat er in geklooid is, (alleen leuk voor geïnteresseerde), daar moet een technische commissie zich helemaal niet mee bezig houden….(het was trouwens maar een idee van mij)…en wanneer deze rijder dan met een motor moet rijden die echt voldoet (leen motor) dan is het ook meteen duidelijk voor de concurrentie, of men nog harder moet gaan trainen (of sleutelen aan de setup), om deze gast bij te houden….

    …Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de brushless regelaar, je kan natuurlijk dat ding openbreken om te zien of de electronica nog “standaard” is, of alle mappings doorspitten om te checken of er parameters verschoven zijn,….. ik zou zeggen veel plezier ermee….eenvoudiger is het om deze te vervangen door een leen-esc, waarvan je weet dat hij reglementair is, zo simpel kan het wezen om een controle uit te voeren in een kort tijdbestek….ik zie het probleem niet…ze zijn toch allemaal hetzelfde…???

    @Roy ik vindt het heel leuk om te lezen dat je de regels en de sfeer bij de DTC waardeert, ga er maar vanuit dat ook hier de reglementschrijvers wel eens hoofdpijn hebben om dit zo te krijgen en te houden….maar ook daar geldt….je kan nog zo je best doen, het kan alleen maar een succes worden of blijven, door een groot “gentlemen gehalte onder de rijders"….:rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2012
  11. JeroendB

    JeroendB

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Amersfoort
    Wanneer en waar is deze vergadering en is deze openbaar? Ben van plan om spullen voor de stock klasse aan te schaffen maar zou zonde zijn als bijvoorbeeld van de speedpassion motor+regelaar afgestapt wordt en ik deze net gekocht heb.

    Groet
    Jeroen
     
  12. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    16 December in Nieuwegein en is openbaar (volgensmij). Echter... alleen mensen MET een light licentie of full licentie hebben stemrecht (en vertegenwoordigers van een club en de sectie zelf).
     
  13. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    nee, je leest meer in hetgeen wat er staat. Niet de eerste keer overigens.

    Ik had het over jou en daarmee ook de tendens van rijders met uiteenlopende niveaus om over een onderwerp te discusieren. Dus rijders met rijvaardigheden om in de modified vooraan rijden (nee niet ik) discusieren met rijders die door wat voor reden dan ook achteraan rijden of zelfs helemaal niet in die klasse rijden. Die dan gezamelijk hier over een onderwerp praten met hun eigen wensen of wat dan ook.
     
  14. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Ik heb maar 1 vraag !

    Gaan we volgend jaar weer rijden met de slechtste 0 graden regelaar op de markt of gaan we over op een betere regelaar ( SP Reventon stock esc is al een enorme verbetering).

    Eerste NK dat ik heb meegereden was in 2011 en alle regelaars met 0 graden timing mochten worden gebruikt. Was een van de eerste wedstrijden die ik heb gereden en ging niet eens zo slecht, en had niet het gevoel dat er zeer veel verschil zat in de onderlinge snelheid.

    Seizoen 2012 verplicht met de SP regelaar te rijden en moet zeggen dat ik tot op heden nog geen goed gevoel bij die regelaars heb.
    Kan zijn dat ik een mindere regelaar heb getroffen, maar alle andere regelaars die ik bezit zijn in ieder geval beter gebleken dan mijn eerste SP.

    Mijn tweede SP regelaar was wel beter en ik had deze dan ook voor 2013 willen gebruiken, ware het niet dat deze in rucphen de geest heeft gegeven.

    Nu heeft ook mijn eerste regelaar het begeven (had deze uitgeleent) en was het voor Matthijs nodig om een regelaar te lenen om het laatste NK mee te kunnen rijden.

    P.S. Zelfde regelaar betere performance dan zal wel iemand de HobbyKing 35A regelaar mee bedoelen die de zelfde hardware gebruikt maar betere software heeft en daarmee ook betere prestaties levert.

    Andre
     
  15. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Misschien nog een puntje; mensen die het afgelopen seizoen een licentie hadden. Dus nieuwe rijders (lees 2013-licentiehouders) mogen geen voorstellen indienen of meestemmen voor hun NK-seizoen. Is daar nou niets aan te doen? Veel rijders die niet meer doorgaan vervallen dus en alleen de hardcore-rijders mogen meepraten.

    Is het voor volgend seizoen niet een idee om de mogelijkheid te creëren al voor de vergadering een licentie aan te vragen en zo ook mee te kunnen praten over je seizoen??
     
  16. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Het is duidelijk dat er op elk niveau de uiterste worden opgezocht. Dit hou je niet tegen met een nog strakker regelement. De B rijders worden niet gecontroleerd maar ook daar worden uiterste opgezocht. Ik ben nog steeds van mening dat je stock dan ook niet moet lezen als iedereen "gelijk" maar meer van vaste turns motor. Het tunen gebeurd toch dus laat dat vrij dan weet iedereen wat er te doen valt. Meer controle zou dit tegengaan maar je weet net als ik dat daar de vrijwilligers niet voor zijn. We moeten al blij en zeer dankbaar zijn met de vrijwilligers die we hebben. Op raco200 was er vorig jaar ook meer controle. één keer voor de wedstrijd en nog een keer achteraf. Met één kink in de kabel krijg je 20 man die voor het hok dringen. Ik moest een half uur wachten om na het rijden mijn gewicht nog een keer te laten meten die sowieso altijd te hoog is. Schiet dus niet echt op en is uiterst frustrerend want over een 40-50 minuten moet je weer klaar staan. Niet leuk voor de rijder maar ook niet leuk voor de wedstrijdleiding die hun best doen om het allemaal in het gereel te houden.

    Om een vergelijking te maken met de 1/8 brandstof. Je hebt daar een 5 poorts klasse waar iedereen een 5 poorter moet rijden wat meer gelijkheid zal opbrengen maar het tunen van de motor zit er nog steeds in. Ik zie daar geen regels dat je de sproeier op een bepaalde stand moet houden of wat dan ook. Je kunt de motor zo rijk of arm laten lopen als dat je zelf wilt.

    Ik zou daar als brandstof beginner ook een voorstel in kunnen dienen van een standaard motor moet met 1/4 slag van HSN en 2/3 slag van de LSN afgesteld staan (als voorbeeld hé snap er niets van:p). Dat afstellen doen we tijdens de ochtend en daar moet de motor aan voldoen. Iedereen gelijk want ik kan geen nitro motor afstellen.

    Zie je het al gebeuren? :D
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Eric, die mogelijkheid hebben ze al als ze dat via de club regelen. Ook de club zelf heeft rechten om voorstellen in te dienen en te stemmen.

    Alex, Net als bij electromotoren wordt ook bij brandstofmotoren de maximale prestaties bepaalt door de timingen. Bij extreme verschillen kunnen motoren open gemaakt worden maar als de snelste rondetijden van de ervaren rijders binnen de 0.3 sec liggen is daar geen aanleiding voor. Nog armer dan op scherp stellen zal alleen maar verlies en kosten met zich mee brengen, net zoals bij jullie de FDR vrij gelaten wordt en motoren gaan opfikken.
    En ja, ook ik weet waar de ruimte zit bij deze 5 poorter motoren maar weet ook dat bij merkbare verbeteringen ik er op aangekeken zal worden. En met het feit dat meerdere mensen weten hoe timingen te meten zal de kans op een controle aanwezig zijn.
     
  18. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    @roelof. Maar er is geen regelement die dicteerd hoe alles moet worden afgesteld. Het is vrij en er komt vanzelf een balans, dat is de kern van het verhaal.

    Motoren opfikken? Dat gebeurd alleen nog met de LRPX12 ;). Ik rij nog steeds vrolijk met mijn hobbywing xerun die ik begin dit jaar gekocht heb gemiddeld 65-75 graden. Alleen tijdens de Benelux was die 90 maar achteraf was mijn afstelling/rollout niet goed icm de buiten temperatuur en type layout (vóór de regen wat het alleen maar binary poken door die vloeiende bochten), is dus mijn eigen probleem.

    Als iemand 95 of over de 100 graden wilt gaan moet hij zelf weten, de prestaties nemen dan alleen maar af. Ik heb daar geen probleem mee.

    ps:
    Als voorbeeld Martin en Niels reden op de mach met hun lrpx12 en X20 95+ graden temperatuur na 7 minuten terwijl mijn hobbywing maar 65-70 graden was. Snelheid op het rechte stuk en acceleratie nauwelijks verschil afhankelijk hoe je de kantinebocht doorkomt. Martins snelheid was in de speedtrap wel hoger maar ik kon het op het rechte stuk het verschil niet zien toen ik achter hem reed. Blijkbaar laat ik eerder mijn gas los dan hem. Valt allemaal wel mee dus.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  19. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    Via je je club kun je idd je voorstellen indienen en de club mag ook hierop stemmen.
    Desondanks vind ik wel dat je hier een punt hebt. Beslissen over komend seizoen zouden ook de rijders moeten doen die komend seizoen willen gaan rijden. En dat kunnen idd rijders zijn die afgelopen seizoen niet meegereden hebben (en op dit moment dus geen stemrecht hebben). Ik heb het in de groep gegooid bij de heren van de Nomac !! To be continued...
     
  20. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Inmiddels heb ik antwoord terug en dat is dat je toch evt. voorstellen via je club moet indienen...

     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina