HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

de mijne :

706116_395119577235528_2029668006_o.jpg


gaat zo komen straks op een kleine alu beugel
 
Is zo'n GPS wel betrouwbaar? Ik had gehoord dat de afwijking 10 meter can zijn, wat flink effect kan hebben op je speed-meting. Wat is het gewicht van zo'n "Forerunner?
 
daar zijn zoveel discussie over op internet forums over gps vs laser guns enz datloggers enz enz

heel veel beweren gps is niet accuraat genoeg en laten dat zien door test met gps en tegelijke tijd met lasergun
de gps valt dan hoger uit als de lasergun en de theorie is dan bij die mannen het klopt nie
heel veel andere beweren op die theorie als je een lasergun richt op een bewegend object wat b.v op je afkomt meet je een paar sec en komt tie voorbij en heb je meting , maar misschien bij voorbij komen bouw je nog op een 200 mtr waarin die makkelijk nog 5 a 7 km meer pakt als wat je net meten op lasergun.


als je gps hebt die met de auto meereist inwezen meet tie van begin tot tie weer terug voor je staat de hele tijd door.
een gimiddelde en dus een top

inwezen is alles nie betrouwbaar en nie geijkt
dat is ook waarom spreedtraps en andere dingen voor snelheid meten bij popo meestal geijkt moeten zijn.


oja gewicht van de fore runner is 8 gr (weegt echt niks) grote is ongeveer iets groter als een doosje lucifers
eigenlijk bedoeld voor om je pols als je skaten of fietsen of lopen doet.
 
in wezen ben ik het ook wel met jouw en alle andere eens van de afweiking in gps

heb het ook nie genomen voor zo kijk zo hard gaat ik want weet gewoon als ik hem zie aankomen of wegrijden gaat gewoon vies hard.

ik ben eerder benieuwd naar als ik met gears gespeeld heb en straks met de custom center Spool en andere custom spur , heeft dat geholpen en rijd tie nou sneller als eerst , ook leuk en daar heb ik er al een aantal van gezien dat lipo van zelfde waarde's gewoon 10 km scheelt , ook wielen helpt een setje x0-1 nou echt of loopt tie harder op belted sweeps of een setje gpr's

dus gewoon voor mezelf genomen
en echt omdat ik altijd probeer sneller te gaan zowel met ofna als vorza en daar vaak dingren voor en aan verander
 
De forerunner kan je kopen voor rond de 30 euro op ebay, er zijn 1 of twee verkopers , met de verzendkosten zit je , dacht ik aan de 50 euro .

Laserguns zijn in de regel betrouwbaarder dan een gps device, mede doordat de gps nogal wat afwijkingen heeft mbt de afstanden en gps fix, daarbij is de gps maar tot max op 10 meter nauwkeurig . Dat heb je bij een lasergun niet , ook dat er een afwijking zou ontstaan als er een voorwerp naar je toe rijdt , is minimaal, echter het zijn nog steeds spullen op de hobbymarkt , dus niet geijkt .

Als je een keuze moet maken tussen een gps en een lasergun op basis van meeting , wint de lasergun het , op basis compact dat de gps device , ook qwa aanschaf .

Tuurlijk hebben allebei de apparaten een afwijking in zowel het meten als de meeting zelf, daarbij is de meetfout bij een gps het grootst....

Wil je zeker zijn van je meeting ?, dat doe je het beste met " speedtraps".
 
Oke , dan weet ik weer wat meer. Voordeel van zo'n gps apparaat is dat je het in kan bouwen en dus ook niet iemand anders nodig hebt om een radargun vast te houden.
 
Wil je een goede meeting doen ?

zorg dan bij speedrun's je minimaal 100 Meter pakt qwa lengte speedrun en doe dit het liefs 2 á 3 keer ....

dus run , remmen gelijk draaien en weer terug , en wacht met de speedrun, nadat de forerunner hebt aangezet, minimaal 5 minuten zodat je zeker bent van een goede GPS Fix.
Suc6
 
@Wesley -> helemaal goed en omdat ik altijd weinig tot geen fanatieke rc fans in me omgeving heb en 99% van de tijd alleen sta is voor mij de forerunner superB
en kan me niks schelen dat tie 5 of 10 km afwijking heeft (tis meer voor mij na sleutelen en improven een idee te hebben hij is beter of sneller)

@indoorvlieger : je hebt nodig
-de forerunner zelf een 101 of 201 of 301 of wat je zelf wilt

-een lader om de batterij te laden (die van mij kwam aan met nog 1 uur rest erin)
na laden 16 uur working time) nu

-een bracket waar je hem indoet als je laad (zit bij de lader in set)

-en als je thuis de route wil zien die je vliegt vaart loopt of rijd een serieel kabel of verloop naar usb + software maar die dl je gratis bij garmin

@motorsports

zo run ik eigenlijk altijd 4 a 5 keer zo hard mogelijk op en neer en liefst 200 mtr weg van me , langs me en dan nog is 200 mtr van me af.
Normaal bind ik altijd me Iphone met speed o meter of speedtracker op me wing of onder me kap.
probleem is met een iphone dat als tie over de kop slaat of crashed me gsm van 700 euro weg kan gooien
ook een iphone meet maar gps signaal 4 keer per sec dus heeft gewoon een vertraging en een afwijking , merk je goed als je hem in auto test en ik al paar sec op 100 km zit en de iphone pas na paar sec zegt he we gaan 100
heb zelfde toen ik naar Brabant reed vorige week geprobeert met Garmin en op cruise controll 100 op teller garmin bovenop dash en kijk max speed 101 kmph
nou zegt dat weinig want auto heeft teller afwijking maar zoals ik al zei gaat mij nie om p[recies van zo hard gaat het maar meer voor checken van als ik mod of tune dat het ook wat gedaan heeft met b.v gears of ander wielen
 
beste methode is gewoon eigenlijk 2 punten uitzetten en de mtr per sec berekening doen

Idd , maar daar heb je altijd nog een menselijke fout te maken ;), nml op het moment dat bv de auto het eerste punt overschrijdt moet men de stopwatch indrukken , netzoals bij het tweede punt .....of je moet gaan naar de elektronische manier .....

Maar als je het gaat om iets te proberen ,of het snelheids verandering geeft of niet ,is het prima .......
 
Gisteren de wielhubs binnengekregen en wat m3 moertjes voor mijn mini's. Goede kwaliteit, ook bij het stevig aandraaien van de wielmoeren geen enkel krasje kunnen ontdekken.

Ik heb wel eens bij een modelbouwwinkel in NL aluminium moertjes gekocht blauw geanodiseerd en bij het aandraaien beschadigde ze al.

Die m3 moertjes die ik had gehaald bij Hobbyking waren ook van zeer goede kwaliteit alleen jammer dat ze geen siliconelaag erin hebben zitten maar in plaats daarvan wat extra groeven op de moer.

Hier de wielhubs. Ze zijn wel iets langer dan de standaard versie dus steken iets uit aan de buitenkant van de velg.
%255BUNSET%255D.jpg


%255BUNSET%255D.jpg
 
Ik zeg : ziet er goed uit en staat tof bij je kap met dat blauw

dat beschadigen weet ik wat je bedoeld had ik een keer met moertjes van de toyz en als je er naar keek liet het rode erop al los!
die goedekope dingen hebben vaak maar een heel (te) dun laagje

goed te horen dat dat bij deze dat niet is

BTW als iemand deze wielhubs in oranje weet ? Graag

en en en en Wesly mega mega veel fun ermee!
 
Hallo weer een update de banden zijn geplakt.. heb nog wel zitten smeren zelfs de vingers niet lijmvrij gebleven.. maar volgens mij zit het goed vast nu en ben er tevreden mee ik had al een setje duratrax lockup en die bevallen voor het groffe offroad werk
Bij de wheelhubs hebk deze geen bijzonder kleur maar je kan ook nooit de kleur verliezen :p
41PHZhebJEL._SL500_AA300_.jpg


Ik denk dat die losse hpi wielmoeren nog wel eens baja moeren zouden kunnen zijn..
Ik had eerst deze
vpp-rs-708-1.0o.jpg

Van vppro maar weet niet ofze er nog zijn

Heb een foto van mn auto genomen met de nieuwe banden
Zijn nog wel wat plannen en hoop een keer goede foto of meer fotos bij daglicht te kunnen maken
Fijne feestdagen allen grts
dgic5k.jpg
 
Back
Top