Verzameltopic Walkera CP helicopters

Toch wat geprobeerd te hoveren hahaha
Maar ja zo eigenwijs dat ik ben dus je raad het al....
Mijn blades staan niet meer recht zoals ze stonden dus de heli komt niet meer van de grond ....
We zullen maar zeggen dat het stom van me is maarja ik wil ook wat ,alleen vliegen doet hij niet meer.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier dan maar even een foto van de ellende hahaha
@Dave - Gefeliciteerd met je aanwinst!!

Als ik gas geef draaien de blades wel,maar met meer gaas een hoop herrie en komt niet meer van de grond.

dsc9742j.jpg
 
kijk eens naar je grote tandwiel of daar alle tandjes nog op zitten

kan zo niet echt wat zien kan je bladen rechtzetten en ff close up van de head maken?
 
Hier dan maar even een foto van de ellende hahaha
@Dave - Gefeliciteerd met je aanwinst!!

Als ik gas geef draaien de blades wel,maar met meer gaas een hoop herrie en komt niet meer van de grond.

Hoi,

Wat het kan zijn (ik had dat ook) is dat je tandwiel verschoven is op de as. Het tandwiel zit op de as gedrukt en zonder verdere bevestiging vast.
Dus gewoon even kop naar beneden drukken en tandwiel goed op de as naar boven drukken.
Als je tandwiel niet goed aangedrukt zit komt je hele as wat naar boven en daardoor heb je minder positieve pitch.

Succes.

Mzzl,
Max
 
eerste vluchtjes met de 12S zijn een feit..........:D

nou is het alleen jammer dat ik de fixed id maar op 1 zender kan gebruiken , dacht handig het nummer van de 7 over te nemen op de 12 maar helaas is de 7 5nummers en de 12 6nummers dus die vlieger ging niet op. Maar ga nog wel ff zoeken.;)
 
@Rimo. Ik deel de meining van Max (mmaximaal).
De maingear is door de scrash naar beneden geschoten.
Daarom staat de rotorkop zo hoog. Kan ook zijn dat de collarring verschoven is.
Dat is de ring die op de hoofdas zit net boven het frame.

@Dave. Hoe ging het instellen van de Devo12s?
Appeltje eitje.
yellowflashcolorzpdt085.gif



Grtz Marco.
 
Hier dan maar even een foto van de ellende hahaha
@Dave - Gefeliciteerd met je aanwinst!!

Als ik gas geef draaien de blades wel,maar met meer gaas een hoop herrie en komt niet meer van de grond.

Hoi Richard,

Max heeft gelijk denk ik; het grote tandwiel schiet vrij gemakkelijk van de as af bij een crash. Je kunt hem gewoon weer aandrukken tussen duim en wijsvinger; als het goed is staan je rotorbladen dan ook weer recht.

Zojuist bekeek ik nog even wat foto's van de Super CP en zag dat het net even anders zit dan bij de Genius CP (die ik zelf heb). Bij de Super CP zit de accu-houder een beetje in de weg. Dat maakt het waarschijnlijk iets lastiger om het tandwiel aan te drukken.

Hoop voor je dat het dat is, dan ben je snel weer in de lucht.

Grtn,
Lee.
 
Laatst bewerkt:
@Rimo. Ik deel de meining van Max (mmaximaal).
De maingear is door de scrash naar beneden geschoten.
Daarom staat de rotorkop zo hoog. Kan ook zijn dat de collarring verschoven is.
Dat is de ring die op de hoofdas zit net boven het frame.

@Dave. Hoe ging het instellen van de Devo12s?
Appeltje eitje.
yellowflashcolorzpdt085.gif



Grtz Marco.


Was alleen ff zoeken waar alles zat, moet wel zeggen mijn Hitec programmeerde net ff wat makkelijker:p Maar ja daar stond tie om bekend. Ben alleen nog ff aan het stoeien met de fixed id. Maar kan me handleiding zo snel niet vinden om de 120 te resetten. Kan alleen de stick timer niet vinden, dus ben nog wel ff opzoek maar heb all 4 lipotjes gevlogen met de 120 dus die instellingen stonden in ieder geval goed.

Trouwens richard moest ff weg. hij kijkt eerst (vanavond) straks even naar zijn feathering shaft (kwam tegen een kast aan met draaiende motor), want bij optoeren gaat de heli ook veel trillen en staan de bladen horizintaal niet helemaal recht.



**edit : stick timer al gevonden:D
 
Voor alle piloten die afgelopen middag een bezoekje hadden gebracht aan het Loo veld in Apeldoorn: BEDANKT!!
Was een top vliegmiddag en super gezellig.De sfeer was echt goed te noemen.Er werd veel gevlogen en veel gepraat.Super dus.
Verbaasde mij zeer dat er maar liefst 8 man op het veld stonden te vliegen.
De opkomst was geslaagd en we hebben dikke pret gehad en veel Lipo packs leeggevlogen.
Foto's zullen vast volgen.
Op naar morgen zal ik maar zeggen want het jeukt me nu al weer en heb er alweer verdomde veel zin aan.
Mijn leeggevlogen Lipo packs liggen alweer aan de 6 laders te lurken.Het zijn net kleine baby's die aan de tiet hangen.Ha ha ha ha
Morgen maar weer flink genieten.
Vr Gr D
 
Pluk deze net van Meteo Gelderland af:

Zondag valt er in de ochtend valt er in het noorden en noordwesten wat lichte sneeuw, mogelijk ook wat in het Noordelijk deel van Gelderland. In de loop van de dag is het het vrij zonnig en blijft het overal droog. Bij een matige zuidoostelijke wind wordt het circa 2 graden.

En daarmee is het vliegen morgen alweer een feit.
We boffen maar met zo'n weekend.
Wat een feest is het toch.
Vanavond lekker genieten en morgenochtend lekker uitslapen.
Dan in de middag weer op de fiets richting Loo veld om daar met de vliegmaatjes weer heerlijk te genieten van de vliegtoestellen.
We hebben het maar goed hoor.
Vr Gr D
 
Back
Top