Verbouwing naar stoomsloep

Dank jullie wel voor de complimenten.

Verf is hoogglans van K...wei, 20% verdund met reukloze terpentine, gespoten met een lakspuit. Met de twee lagen van gisteren meegerekend zitten er nu 8 lagen op. Tussen iedere laag even laten drogen (15 minuten) zo voorkom je zakkers en zit er toch een fatsoenlijke verfdikte overal.
Grondlaag is standaard spuitplamuur van hetzelfde merk.

Hier nog wat plaatjes, dit is net na het spuiten van de laatste laag en na het verwijderen van het afplaktape, lekker werk ook na twee dagen. Het zat vaaaaaaaaaaaast.
IMG_4838_zpseab2ec7d.jpg


En de achterkant, het 'bobbeltjeeffect' is ondertussen helemaal uitgevloeid doordat de romp nu in een warme schuur ligt te drogen. In de koude buitenlucht duurt het allemaal wat langer dan normaal.

IMG_4839_zpsbbef0f35.jpg


Wbt Lenie: Ik heb een heeeeeel grote sticker op de brievenbus geplakt met daarop

'NEE Geen ongewenste huis-aan-huis reddingsacties NEE'

Kijken of het gaat werken ;)
 
Had ik nog niet over nagedacht Ad.
Maar of die nou ook in het echt op een sloep aanwezig is? De blokhaak komt er nog wel. Net zoals een aantal hamers en nog wat andere dingen.
Het is inderdaad allemaal gefreesd. Wel op een CNC frees, dat scheelt een hoop tov met de hand maken.

Nu eerst een hapje eten en dan vanavond weer verder pielen.

@Boris, absoluut! En ik heb ook hele grote zakken. :)
 
Dat ziet er strak uit. Begreep van een eerdere posting over de knopen dat de freesmachine
niet meer fris was. Is niks meer van te zien.
 
De romp is zo goed als klaar.

Rest me nog een tweetal kikkers en een vlaggestokhouder met bijbehorende vlaggenmast (dat wordt een kromme uiteraard).

Hier de foto's van de huidige stand van zaken.

914695E1-2E93-429B-A065-66A4DF366E4D-7364-0000091612DC9BEF_zpsff5e6ec2.jpg


Naambordjes zitten er ook op
01FD70E7-35E9-4F7C-8E4C-E1BCF0F6A094-7364-000009160F6EED95_zps513a3abd.jpg

De letters in het goud werd hem niet. Het kleurverschil tussen het eikenhout en de goudkleur was zo klein dat het niet opviel. Wit werkt veel beter.

En nog een totaalplaatje
93FF9EA7-0BEF-48D9-8817-5F513AE2AE9E-7364-00000915E81FC4BF_zpsc1c73c2e.jpg
 
Ik gebruik voor de D10 en de waterpomp 4 mm buiten (3 binnen). En voor de fluit 3 mm buiten (2 binnen).
Als retourleiding vanaf de machine naar de condenser gebruik ik 6 mm buiten (5 mm binnen).
De D10 kan qua aanvoer nog wel wat meer hebben. Ik schat dat 5 mm buiten en 4 mm binnen wat prestatieverbetering brengt. Omdat het bij mij hoofdzakelijk rustig varen wordt heb ik het niet nodig. Daarom heb ik het zo gelaten.
Probeer de retourleiding qua oppervlakte ongeveer 2 x groot te nemen tov de aanvoerleiding omdat de stoom expandeert tijdens het afkoelen.

De cilinder met gaten zijn geboord. Maar nu schiet me dit antwoord van Wiggie door het hoofd. De uitlaat en verbindingskanaal zijn al geboord op 3 mm. Heeft het dan nog zin om de aan en afvoer leiding groter te maken ?
 
Bij een D10 is het 3 mm in en 4 mm uit. Ik denk niet dat het heel erg is hoor als de diameter in de uitlaatpoort wat kleiner is. Ten eerste is de cilinder daar nog lekker warm en een klein gedeelte met een kleinere doorgangdiameter is minder erg dan alles in die kleine maat. Stoom is nu eenmaal geen lucht.
 
Back
Top