Verzameltopic Walkera CP helicopters

De bibber?? Wat bedoel je met bibber Jeroen?

Moeten er nu al nieuwe bearings in? Passen de bearings van Align misschien? Ik neem aan dat je de mainshaftbearings bedoelt?
 
Veel onderdelen van de Align 450 passen in de V450D01/3.
Zoals hoofdas lagers, maingear, autorotatiegear, one way bearing, hoofdas, featheringshaft. swashplate, baldeholders mainblades, tailblades enz enz.
yellowflashcolorzpdt085.gif


Grtz Marco.
 
Vandaag de 8T motorpinion van Terence binnen gekregen.
Een nadeeltje, het gat in de pinion 1,5mm net zo groot als de motoras.
Gat had net ietjes kleiner gemogen, zodat ie klemmend op de motoras zit. Ach, Loctite doet wonderen.
yellowflashcolorzpdt16.gif

De maingear van de Genius CP had ik van de week vanuit de NL al binnen.
Met deze overbrenging zijn de vliegtijden wel wat langer geworden.
De 13000kV is ook onderweg, hiermee zal 5 minuten toch moeten lukken.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Is nu 4,5 minuten.

Grtz Marco.
 
De bibber?? Wat bedoel je met bibber Jeroen?

Moeten er nu al nieuwe bearings in? Passen de bearings van Align misschien? Ik neem aan dat je de mainshaftbearings bedoelt?

Nee de mijne heeft dat nog niet ha ha maar na een tijdje kunnen de bearings slijten en kan hij gaan trillen tijdens het optoeren.

@ Tom, nice :-) mijne is ook onderweg
 
Oke, ik schrok al Jeroen:p

Maar het is wel handig om bearings op voorraad te hebben.
Ik heb denk ik bijna elke bearing wel extra liggen;)

Vooral bij een crash krijgt met name de bovenste mainshaftbearing behoorlijk op z'n donder.
 
Ik ben voornemens toch eerst een Hybride te gaan maken dit ivm dat de V200D03 toch vrij duur is en de spullen die ik nog heb liggen in overvloed en er 2dehands geen drol voor krijg.:D

Het zou ongeveer een V250D03 worden:

Setup wordt als volgt: Onderstaande heb ik nog liggen(muv RX), align servos, align ESC, Align motor voor een 250.
full



Het geen zal ingebouwd worden in ondestaande 250(en hier heb ik plenty spares voor;))

cx250sesfbl-kit_02.jpg


Dan zullen de kosten ongeveer zijn:

de complete 250 Kit: 44,-Euro.incl. verz
De RX2618V-D (uit de V200D03): 44,-Euro.Incl. verz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo krijg je inprincipe ook een V200D03 Dave.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Voordeel van de T-rex 250 is, dat hier de onderdelen wel makkelijk te krijgen zijn.

Grtz Marco.
 
Ben ik al een poosje aan het simmen wat zo moeilijk was om te hoveren bleek mijn tx niet goed gecalibreerd te zijn.
Telkens met hoveren hing de heli met de kop naar beneden dus moet hem recht zien te houden en ook nog eens op 1 plek met hoveren en dat is verdomd lastig.
Tx opnieuw gecalibreerd en man man wat was ik blij als een kind, ik had eindelijk de heli onder controle met hoveren.
Net de super cp gepakt in huis en wat denk je? Ook die hou ik op 1 plek met hoveren.
Nog maar een cm of 30 vanaf de grond, maar het begin is er.
Alleen is er een probleem, ik kan niet stoppen hahaha
De lipos liggen weer aan de lader dus straks weer proberen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahahaha!
Yellow_Flash_Colorz_PDT_04.gif
Yellow_Flash_Colorz_PDT_04.gif
Yellow_Flash_Colorz_PDT_04.gif


Ja dan heb je een probleem Rimo!!!
Nu is er echt geen weg meer teurg en ben je officieel een verslaafde waar geen genezing voor is!
Wel medicijnen..... gewoon veel vliegen en af en toe een nieuwe heli kopen
Yellow_Flash_Colorz_PDT_18.gif


Geniet ervan!!
 
Maak ze gek Tom.Ha ha ha ha
Staat een verdomd straf en koud windje hier in het Oosten des lands.
Zal in de rest van Holland niet anders zijn denk ik.
Jammer want het had zo fijn kunnen zijn.
Ondanks die vieze straffe wind en toch wel behoorlijk koude gevoelstemperatuur jeukt het me te erg.
Zal geen heli pakken met dit weertype want wil niets prakken maar vertrek zo wel naar het veld om toch met een groter formaat vliegtuig te gaan vliegen.Die kan het geweld van de straffe wind makkelijker aan.
Laat me potdomme niet tegenhouden door die kloterige Koning winter met zijn vieze straffe windje.
Fijn weekend heren.
 
Back
Top