Verzameltopic Walkera CP helicopters

Yep. Ik heb al twee 450's en de HK bleef maar boven hangen op zolder. Had ook eigenlijk geen zin om met Tarot te gaan klooien. Zodoende ik blij en hij blij. Zoals je ziet vliegt het geweldig.

daarom is mijn cx nog niet weg, wie weet gooi ik er wel een fbl kop op en een 2703H-D:D weet ik in ieder geval dat ik goede servos heb en ESC

Ik heb zat heli's. Enige die ik best nog zou willen hebben is de V200D03. Maar ding is vrij duur en ik heb hem niet echt nodig natuurlijk. Zou dan meer voor de hebberigheid zijn.

v200d03 komt er sowieso bij mij, enige waar ik nog mijn twijfels over heb is de 450D03 of 01, maar dat is meer door de problemen die ik er over vind. En ja hij is redelijk aan de prijs maar nog geeneens zoveel duurder als de 120 dus tja die shit helis kosten allemaal geld. Maar ja voor wat voor scenario ook moet eerst de Trex500ESP de deur uit:p

Ik lees juist niet zoveel problemen. Tsja hij bibbert eventjes bij optoeren. Als dat het ergste is :)
Voor mij is de V450D03 beetje overkill. Heb eindelijk dit jaar de Mini Protos even echt kunnen vliegen en dat ding is echt heel fijn. Moet nog een paar extra vluchten doen om vertrouwen te krijgen in de heli. Heb ik na zelf bouwen altijd even. Maar hij hovered zowat handsoff en vliegt heel relaxed.

Gefeliciteerd met de V450D03 Jeroen.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Een aardige vloot heb je al.
En? wanneer is de maiden van je nieuwe telg?
yellowflashcolorzpdt02.gif

Houd haar heel.

Grtz Marco.

Dank u allemaal ha ha. Ik denk pas van het weekend, hoop dat het een beetje droogt blijft.

Deze week wel droog maar erg koud. Niet fijn om te vliegen maar een korte hover zal wel lukken toch? Of hou je het een week vol om naar de 450 te kijken :mrgreen:

Ik lees juist niet zoveel problemen. Tsja hij bibbert eventjes bij optoeren. Als dat het ergste is :)
.

Veel problemen is een groot woord, heb toevallig 33paginas op rcgroups zitten lezen en kom daar wel structurele dingen tegen zoals swash servos die spontaan stoppen (binnen 50 vluchtjes) ook mede doordat de EP's niet goed staan ingesteld af fabriek, maingear bolt die spontaan breekt (binnen 10 vluchten of zelfs na 1 spin up), OWB die spontaan stuk gaat(binnen een paar vluchtjes). Niet super grote zaken maar als ze in vlucht gebeuren is dat toch ff lastig. En tuurlijk zijn er ook al alternatieven voor de servos die geen drol kosten (KDS van 10euro die perfect zijn werk doen) en een OWB van align plaatsen. Tuurlijk is het merendeel van de mensen tevreden (op de enekele uitzondering na, maar dat kennnen we).

En ik houd wel van een uitdaging:D, aangezien meestal de soep niet zo heet gegeten wordt.

Ik vind het altijd lastig dit soort klachten echt te beoordelen. Ik lees van andere Walkera's ook wel dingen die ik totaal niet herken. Ook veel muggenziften denk ik. En bij veel klagers weet je ook niet wat hun kennis en achtergrond is.
Zo is er in het Super CP topic opeens een discussie of throttle hold problemen. Maar als je dan leest wat het probleem is dan is er helemaal geen probleem. Er is een delay blijkbaar van een halve seconde als je de switch omgooit. Als je dat al een probleem vind is alles een probleem. Beter kun je gewoon lekker gaan vliegen :)
Maar inderdaad is een 450 geen heli waar je problemen mee wilt hebben. Dan is het eindresultaat minder relaxed dan bij een 120 die naar beneden komt.

**Edit**

Er zitten op rcgroups in de Walkera topics ook heel veel beginners. Dat maakt het ook lastiger.

Ik zie ze allemaal en trek me er niks van aan net als mijn cx450 waar ik al meer dan 250vluchtjes probleemloos mee rond fladder:D

en die servos zeiden ze ook op de 120, ok ik heb er 1 geprakt maar wel bij een snoeiharde crash en vlieg er dagelijks min 2lipos mee zonder problemen(muv van die canopy van eierschaal) en op de club krijgt hij altijd goed op zijn klote van een echte piloot.

En op rcgroups zijn het doorgaans ook een hoop mensen die er op zon niveau mee vliegen, dat duurt bij mij nog 10jaar:p.

Maar ben altijd benieuwd naar ervaringen hier dus Schiksie omhoog met dat ding, want als de trex verkocht is moet ik een beslissing kunnen nemen:mrgreen:

Ha ha :-) ik zal eens kijken of ik ergens in de week nog wat licht kan vinden. Net binnen even laten draaien maar nog niet opgestegen, die kop en staart werken echt lekker soepel zeg.

Jeroen, van harte met je nieuwe 450 size aanwinst.
Dat wordt flink genieten voor jou aankomende lente/zomer.
Want je hebt onderhand al een behoorlijke collectie aan wentelwiekmachines staan.
Geef je als advies mee om wel extra behoedzaam en met de kop erbij om te gaan met de 450 size.
Niet dat je andere helikopters ongevaarlijk zijn, maar een 450 is toch een heuse vliegende heggeschaar die je onder welke omstandigheden nooit tegen je aan wilt krijgen.
Dus indien vliegend met je V450D03 dan koppie erbij houden en vanaf starten tot landen je niet laten verrassen.
Genietse en hou de boel heel.
Vr Gr D

Erwin heeft helemaal gelijk. Veiligheid is zeer belangrijk. En een 450 is bij een foute landing ook gelijk stuk. Je pakt hem niet even op en probeert het opnieuw. Tís toch even wat anders.

Ik ga het heel voorzichtig doen mannen :-) Ik kon het toch niet laten....omdat de V120D02S zo'n fijn beestje is ga ik hem effe opnieuw inpakken.

carbon1.jpg

carbon2.jpg

carbon3.jpg

Ziet er goed uit Jeroen. Dat Xtreme frame voor de V120.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Ik wilde dat ook hebben in combinatie met de toen nog V120D02.
Maar ja, Komt Walkera met de M120D01 uit.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Dus....

Grtz Marco.

Is inderdaad erg mooi dat xtreme frame;)

maar je hebt gelijk, dat kleine ding vliegt zo lekker!
Vandaag was ik vrij en lekker een lipo-tje of 12 koud gemaakt! waarvan 5 met de V120.

Ik begin dat kleine ding steeds meer te waarderen!! En zeker met dat torretje van xtreme!

Effe een domme vraag :-) Iemand enig idee wat ze bedoelen met de sticker op de extreme canopy voor de V120 ? Zie ook foto van David. Op de canopy zit een sticker met "peel off protective film after painting". Ik neem toch aan dat die folie er eerst af moet en en dat je die vormen op het sticker vel moet uitknippen/snijden en dan eraf moet plakken...of ben ik nou gek :-) ?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat het het zelfde is als met een screen protector voor een telefoon. daar zit aan 2 zijde folie eerst plak je hem op je scherm en dan haal je aan de andere kant het beschermfolie weg.

@schiksie past dat onderstel ook direct op het originele frame? want was van plan dat onderstel te kopen met zon canopy omdat die veel goedkoper zijn:D

Back