Allereerst ben ik het vrijwel 100% met je eens.... Een 700 heeft helemaal geen .90 op 30% Nitro nodig om te vliegen. En de meeste mensen hebben dat vermogen ook niet nodig....
Als ik het zo begrijp Rob, dan is voor wat jij in gedachten hebt, deze OS ook al tamelijk krachtig zelfs

. Dat had vermoedelijk met een 10 of 11.5 cc omgebouwde gloeiplugger (en eventueel gewijzigde tandwielverhoudingen) ook al ruim van vermogen voorzien geweest.
De benzinemotoren in die klasse zijn alleen al helemaal nergens te vinden.
Er zijn wel wereldwijd een paar mensen bezig met 600 size heli's en een .55 motor met vonkontsteking en benzine er in, maar dat schijnt allemaal nogal krap te gaan qua koeling etc. (men rapporteert cylinderkop temperaturen van tussen de 150 en 170 gr.C) en niet ruim vermogen te hebben.
Ik denk dat je wat dat betreft gewoon domweg de meest voor de hand liggende keuze gemaakt hebt. Dat ik het zelf anders gedaan heb, lag meer aan
a) mijn voorkeur voor "prutsen" c.q. "ombouwen" en
b) een ontstekingskit stukken goedkoper was dan een andere motor
c) een .90 niet in mijn lesheli's past (een skyfox is net geen 700)
d) de kostenbesparing t.o.v. nieuwe motor i.c.m. brandstofbesparing ook al voldoende opleverde.
Ik volg je project met grote interesse, ben heel benieuwd wat je long-term ervaringen zijn.
Groet, Bert