Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
,
zaag ook een vliegen met een zimmermann
(dacht op Vario-forum)
Interessant.... linkje?
Groet, Bert
Hoi,
Qua carburateur zit hij zo dat er geen luchtfilter op kan. Dat gedeelte is net anders/weggelaten dan die op de zenoah. De luchtinlaat van de carb zit ook in de koeltunnel (fanshroud) Lachen, gelijk lucht injectie)
De fanshroud heeft 2 kanalen, de bovenste gaat direct naar de cilinder en de onderste daar zit de carb eigenlijk half voor.
Qua inlopen is het belangrijk dat je een bepaalde throttle curve instelt. Staat ook expliciet in de manual. Loopt op 1:15 mengsel. Inlopen zal verder niet veel afwijken denk ik. Gewoon rustig even laten pruttelen en rustig optoeren in het begin. Na paar minuten stop ik dan even en zo doe ik dat een aantal keer en dan ga ik hem wat langer belasten bv kwartiertje vliegen. Ik zal met hoe ik vlieg nooit in het allerhoogste toerental gebied komen. Ik stel hem wel zo in dat hij eerder iets teveel toeren draait zodat ie qua toeren iets vooruit loopt tov de pitch. Kakt ie ook niet in.
Staat ergens leuk topic over op amerikaans forum. Verder gewoon gezond verstand gebruiken denk ik en daarna lekker veel en lang vliegen.
Ik had een 2 cell 2200 mah lipo in mijn handen maar daar moest weer aan gesoldeerd worden om die te laten passen op de onts.unit en daar voel ik weinig voor. Zaten erg grote stekkers aan. Zal vandaag nog eens kijken voor alternatief. Heli weegt redelijk met alle meuk er op en eraan en zwaarte punt ligt nu zonder bladen erop en met lege tank vooraan.
VRAAG: weet iemand hoe het zit met die trex 700 tank. Op middelste aansluting achter motor zit nu de slang naar de carb. Aan buiten zijde zit nog blinde dop en bovenop de ontluchting. Die blinde dop moet toch eigenlijk gebruikt worden voor het tanken??? Zo ja,kan nergens zo'n vuldop vinden die op die tank past of wordt het dan heel nieuwe tank kopen alleen om dat nippeltje? Wil geen tstuk gebruiken ivm mogelijkheid luchtbellen.
Gr.Rob
Vliegt er uberhaubt in nederland al iemand met die OS of heb ik hier een primeur te pakken?:rolling:
Gr.Rob