Maiden
He he. Yihaaaaaa
De maiden is achter de rug.

Vanochtend alle door mij ingevoerde zyx s instellingen nog een keer met medevliegers nagelopen en er hoefde niets veranderd te worden. (aan mijn instellingen niets, WEL de fabrieksinstellingen!!)
De motor startte goed met de choke in het begin even ver gesloten.
Daarna even laten pruttelen en omdat ik net met mijn radical g30 had gevlogen leek de OS wel een fluistermotor. Laat staan dat daar een zimmerman demper voor uitgebracht gaat worden.
Eerst opgetoerd zonder mainbladen en motortje pakt goed op.
Daarna mainbladen erop en gaan. (720 mm spinbladen half symmetrisch)
Wel spannend mijn eerste fbl heli maar de Zyx was gelijk rock solid. Ik heb de 3 M pad van beast x met daar bovenop de dikke zachte pad en dan de zyx. Hij hoovert prima. Even aftasten wat nu het gewenste toerental is.
Head draait 1860 toeren. Bladen mogen max 2200 maar dat ga ik nooit halen. Verschil met deze carburateur is dat hij dus vanaf 20 % feitelijke gasklep opening al vliegt. Moet misschien throtte link nog aanpassen want loopt nu niet parallel met carbhendel. Ook verhouding pitch met gascurve moet ik nog aan tweaken.
Al met al zeer tevreden en geen last van trillingen. Het echte rondvliegen moet nog wel gebeuren maar eerst thuis even inhoveren zodat ik alles 100 % vertrouw. Op het varioforum staat /komt zsm filmpje bij "os komt met een 15 cc helimotor...."
Gr. Rob