Hallo allemaal,
Omdat hierop het forum zo enorm veel kennis is....eerst maar de vraag hier stellen.
Ik heb een Schaeff HR 70, een 7 Ton graafmachine:
Dingetje heb ik nu een jaar of 3 en doet goed zijn werk,maar omdat ik in Oostenrijk woont en het hier nogal heuvelachtig is mis ik een kantelbare graafbak.... Dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan:
Onderdelen laten laseren uit 20 mm staal:
En flink gaan lassen, het resultaat ben ik erg tevreden mee (inmiddels heb ik overal nog een hoop verbindings stukken eraan gelast):
Ja... waarvoor ik nu een het tiepen ben.... Ik heb gene flauw idee wat ik met de hydroliek moet doen. Ik heb een hydrolische cilinder met 2 aansluitingen , op de graafmachine heb ik nog 1 aansluiting op het hydrolische stuur-ding.
Dit is dat hydrolische stuur ding:
Daar zitten er dus 2 van in, de meest rechte kant is helemaal vol en de linkerkant (het beeld hierboven) heb ik nog 1 funktie over (blauw omcirkeld), die wil ik gebruiken.
Ik dacht dat het erg simpel zou zijn , 2 dunnere slangen op de meest boven en onderste aansluiting , deze gaan naar een hevel die geveerd teruggaat in het midden. En de 2 middelste aansluitingen gaan rechtstreeks naar de cilinder.
Maar ik heb vandaag nog eens goed bekeken (voordat ik de slangen zou bestellen) en zag dat het wellicht toch niet zo eenvoudig is. Ik zie bijvoorbeeld dat de 2 dunnere slangen die naar de stuurcabine gaan ( van elke stuurfunktie) een T-stuk hebben , en de slang van op het T-stuk wordt weer ergens anders aan gesloten.
Ook op 1 hydrolische cilinder zit zo'n T-stuk .... maar ook niet op alle.
De vragen waar ik mee zit:
Hoe wordt deze vrije funktie aangesloten op de hydrolische cilinder.
Zelf heb ik een vermoeden:
-de 2 middelste (grote) aansluitingen gaan rechtstreeks on-onderbroken naar de cilinder.
-2 andere (meest boven en meest onder) die gaan naar de stuurhevel waar ik denk 3 -aansluitingen op zit, 2- van die aansluitingen komen op dat stuur-aparaat wat op de foto te zien is, en de 3e is een aanvoer, dat is dus die T-splitsing .
Hier een foto waardoor ik aan het twijfelen bent:
Dit is de aansluiting voor het zwenken van de giek, kleinere hydrolische cilinder en ook dunnere slangen. Blauw omcirkeld is een T-stuk tussen de slang die naar de stuurcabine gaat. Waar de afsplitsing naartoe gaat is me niet duidelijk (aanvoer of afvoer). Maar ook in de stuurcabine van die slangen zie ik een T-splitsing zitten....... Vaag hoor.
Ik hoop dat iemand me kan helpen , want met alle overstromingen van de afgelopen dagen heb ik volgende week m'n graafmachine hard nodig ... .... hij gaat een hoop werk hebben :-s
bedankt,
Cor
Omdat hierop het forum zo enorm veel kennis is....eerst maar de vraag hier stellen.
Ik heb een Schaeff HR 70, een 7 Ton graafmachine:
Dingetje heb ik nu een jaar of 3 en doet goed zijn werk,maar omdat ik in Oostenrijk woont en het hier nogal heuvelachtig is mis ik een kantelbare graafbak.... Dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan:
Onderdelen laten laseren uit 20 mm staal:
En flink gaan lassen, het resultaat ben ik erg tevreden mee (inmiddels heb ik overal nog een hoop verbindings stukken eraan gelast):
Ja... waarvoor ik nu een het tiepen ben.... Ik heb gene flauw idee wat ik met de hydroliek moet doen. Ik heb een hydrolische cilinder met 2 aansluitingen , op de graafmachine heb ik nog 1 aansluiting op het hydrolische stuur-ding.
Dit is dat hydrolische stuur ding:
Daar zitten er dus 2 van in, de meest rechte kant is helemaal vol en de linkerkant (het beeld hierboven) heb ik nog 1 funktie over (blauw omcirkeld), die wil ik gebruiken.
Ik dacht dat het erg simpel zou zijn , 2 dunnere slangen op de meest boven en onderste aansluiting , deze gaan naar een hevel die geveerd teruggaat in het midden. En de 2 middelste aansluitingen gaan rechtstreeks naar de cilinder.
Maar ik heb vandaag nog eens goed bekeken (voordat ik de slangen zou bestellen) en zag dat het wellicht toch niet zo eenvoudig is. Ik zie bijvoorbeeld dat de 2 dunnere slangen die naar de stuurcabine gaan ( van elke stuurfunktie) een T-stuk hebben , en de slang van op het T-stuk wordt weer ergens anders aan gesloten.
Ook op 1 hydrolische cilinder zit zo'n T-stuk .... maar ook niet op alle.
De vragen waar ik mee zit:
Hoe wordt deze vrije funktie aangesloten op de hydrolische cilinder.
Zelf heb ik een vermoeden:
-de 2 middelste (grote) aansluitingen gaan rechtstreeks on-onderbroken naar de cilinder.
-2 andere (meest boven en meest onder) die gaan naar de stuurhevel waar ik denk 3 -aansluitingen op zit, 2- van die aansluitingen komen op dat stuur-aparaat wat op de foto te zien is, en de 3e is een aanvoer, dat is dus die T-splitsing .
Hier een foto waardoor ik aan het twijfelen bent:
Dit is de aansluiting voor het zwenken van de giek, kleinere hydrolische cilinder en ook dunnere slangen. Blauw omcirkeld is een T-stuk tussen de slang die naar de stuurcabine gaat. Waar de afsplitsing naartoe gaat is me niet duidelijk (aanvoer of afvoer). Maar ook in de stuurcabine van die slangen zie ik een T-splitsing zitten....... Vaag hoor.

Ik hoop dat iemand me kan helpen , want met alle overstromingen van de afgelopen dagen heb ik volgende week m'n graafmachine hard nodig ... .... hij gaat een hoop werk hebben :-s
bedankt,
Cor
Laatst bewerkt door een moderator: