Hydroliek vraagje -7-ton graafmachine

Cor, hoe oud is dat "beestje" eigenlijk, niets zinnigs over te vinden ... moet dan wel oud of heel zeldzaam zijn ;-) ...
 
Cor, ik zat ff te kijken maar ventiel 2 wat je laat zien moet je NIET hebben. Die heeft umlauf von P nach T in mittelstellung....dat gaat Niet want dan werkt Je joystick Niet meer...

Het ventiel Wat Je moet Hebben moet zijn : P und T , A und B in mittelstellung gesperrt . Wat wel mag is een umlauf von A nach B in mittelstellung. Maar P und T moeten in mittelstellung absoluut gesperrt zijn.
Wat je dus ook kan doen is P en T vanaf de joystick aansluiten op aansluiting A en B van het ventiel wat je als tweede laat zien. Vanaf de P en T van dat ventiel ga je dan naar de servos op je ventielenblok. Maar goed, het beste is dus het ventiel zoals ik schematisch heb getekend .
Wat er wel kan gebeuren als je het volgens schema aansluit is dat je joystick niet of minder werkt als je tegelijkertijd je kantelstuk bedient. Dat kun je eventueel oplossen door in zowel de P als de T leiding een lichte smoring aan te brengen. Maar persoonlijk zou ik dat effect voor lief nemen en de joystick en kantelstuk gewoon niet tegelijk bedienen....
 
Zojuist de Joystick uit zn behuizing gehaald .... en er staat netjes opgeschreven T en P... dus dat is geen probleem ....

Ben nu even aan het zoeken welke aansluiting het is , metrisch of inch en welke maat, er staat op de koppeling van de slang 2te dn6 , maar kan er internet weinig over vinden , ff kijken of ik een bout of moer heb die erop past.

@ Veldmuis, schema laten zien .... bedrijf waar ik het besteld zit ergens ver weg in Duitsland, heb het schema ge-emailed , hopelijk reageren ze zodat ik het vanavond of morgen kan bestellen.

@ Dirk: hij is uit 91 .... 22 jaartjes nu :-)
 
Nog 1 edit cor. Email ze even na dat het ventiel in mittelstellung een umlauf von A nach B moet hebben.... Anders blijft na bedienen je ventiel open staan. Sorry, zie het nu pas.
 
Dit ventiel dus
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een flinke bestel-lijst zojuist doorgegeven en ook jouw tekening met de specifieke vraag over " mittelstellung een umlauf von A nach B". Hopelijk geven ze snel antwoord dat ik morgen de definitieve bestelling kan doen. Maandag kom ik weer thuis van m'n werk , het zou mooi zijn als er dan een flink pakket klaar ligt zodat ik meteen aan de slag kan gaan :-)

Oh ja.....de aansluiting op de joystick, ik heb niets wat op het schroefdraad paste. maar de afmetingen van het schroefdraad op de slang (buiten schroefdraad) is 13,8mm en de pitch 1,5 Dat kan denk ik alleen maar feindraad M14x1,5 zijn, een andere (inch ) komt niets eens in de buurt .... toch :confused:

Uiteraard hou ik jullie verder op de hoogte ...en nogmaals bedankt,
Cor
 
maar ..... M14x1,5 is wel een courante aansluiting ... 1/4" is ca 13,2 mm !! in diameter, maar draad zelf is anders ....
 
Dirk, conclusie is, het is niet zeker te zeggen of het 1/4 " of m14 is. In 90 % van de gevallen hanteert men in de hydrauliek inches....dus...cor , ff goed checken.
Doe er je voordeel mee....
 
Verdorie !!:evil:
Waarom kan het nou nooit eens een standaard maat zijn .... het zou toch eens te gemakkelijk zijn!! :-s

De buitenmaat van het schroefdraad is 13,8, spoed 1,5 .... meer als een halve mm verschil met 1/4 inch , nee dat zal ik niet verkeerd gemeten hebben OH wacht .. ik heb 1/4 inch wel geprobeerd ( snel-koppeling van een compressor ) en dat paste niet ..... Ik ga er maar vanuit dat het M14x1,5 is....zo niet ...dikke pech en heb ik een hoop reduceer stukken voor niets gekocht.

Morgen vertrek ik vroeg op tour voor een week , dus kan niets meer meten. :( En wil als ik maandag terug komt de spulletjes hebben.

Dit is trouwens het bestellijste:
-2x 2900 mm Hydraulische schlauch NW6/8L (DKOL/DKOL M14x1,5) stuurblok >> nieuwe hevel
-2x reduzierkupplung (Aussengewinde M14x1,5 nach Aussengewinde 1/4") reduceerstuk voor stuurblok
-2x 6300 mm Hydraulische schlauch NW10 /12L (DKOL/DKOL M18x1,5) slang op giek
-2x reduzierkupplung (Aussengewinde M18x1,5 nach Aussengewinde 3/4") reduceer stuk voor de lange slang naar stuurblok
-2x Hydraulik Kupplung Muffe Gr. 3 12-L Schott SVK - M18 x 1,5 snelkoppeling om 2 slangen aan elkaar te zetten van de kantelbak
-2x Staubschutz f. Hydraulik Kupplung Muffe BG3 rot
-2x 1900 mm Hydraulische schlauch NW10 /12L (DKOL/DKOL M18x1,5) slang van kantelbak naar de giek
- 2x reduzierkupplung (Aussengewinde M18x1,5 zu INNENgewinde M16x1,5) reduceerstuk hydraulische cilinder naar de slang
-2x 900 mm Hydraulische schlauch NW6/8L (DKOL/DKOL M14x1,5) van Joystick T&P naar nieuwe regelventil
-2x T-Verschraubing 3x Aussengewinde M14x1,5 : moet ik aanpassen in een L-verbinding
-1x Handhebelventil Steuerventil 50L mit Druckweiterführung Art.Nr.: 5ME 002 DW1 018
-2x reduzierkupplung von (Aussengewinde M14x1,5 zu G 1/2" diese ist für die Handhebelventil )
-2x reduzierkupplung nach G3/8" (Aussengewinde M14x1,5 nach aussengewinde G3/8" diese ist für die Handhebelventil )

Dat zou het moeten zijn ..... denk ik.... Niet ver van mij vandaan is nog een traktoren onderhoudsbedrijf die de nog ontbrekende stukken voorradig zal hebben (hoop ik)
 
Vanmiddag dat bedrijf aan de lijn gehad, en volgens hun zou dat ventil de juiste zijn.
Zojuist dan de hele bestelling gedaan .....hopelijk komt het maandag of eerder binnen zodat iker meteen mee aan de slag kan gaan.

Ik hou jullie op de hoogte...
Nog bedankt voor alle hulp :-)

Cor
 
http://www.hydrauliktechnik24.de/"" zei:
Product No.: 5ME 002 DW1 018


Manual control valve with 1 levers

Flow: 50 l/min
Operating pressure: max. 300 bar
double-acting
spring-centered
adjustable pressure control valve

Oil connections P and T = G 1/2" - A and B = G 3/8"
N is intended for the pressure forwarding, if needed
please also order the designated nipple: Art.-no.. 5ME 002 DWF 000

Pressureless circulation in center position. A and B stay locked.

Suitable for double-acting cylinders, low-speed oil motors, lifting platforms, presses and so on


For high-speed oil motors, a different slide valve needs to be installed so the motor can coast down in the neutral position (if not it would have to stop abruptly)


This valve is to be connected as follows:
Pressure input from pump to P1 or alternatively P2
Return flow to the tank = T
Cylinder connections = A and B

Dit is dus een ventiel om de cylinder rechtstreeks te bedienen ... en niet geschikt voor servo sturing ...
 
Wel verdomme....

Dank je wel Dirk ... ik ga zo dan maar een email schrijven en proberen uit te leggen wat ik dan wel nodig heb :-s
 
full
Yep, Dirk heeft gelijk. Hij moet pressureless circulation van a naar b hebben en p en T locked....

Cor, laat ze het schema zien van het laatste ventiel wat ik poste, dan moeten ze toch echt weten wat jij nodig hebt....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top