Hydroliek vraagje -7-ton graafmachine

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door corvl, 3 jun 2013.

  1. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    De mooiste snelkoppeling die er op de markt is en het makkelijkste schoon te houden vindt ik persoonlijk deze:

    http://www.hydrauliekwinkel.nl/PDF/0113_flat_face_en.pdf

    Kosten wel wat en je moet ff het handigheidje hebben om ze vast en los te maken. Maar het scheelt een berg ellende qua vuilindringing
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :D :D :D die zijn duurder dan het "bare minimum needed", en dús te duur voor aan boord :( :( :(
     
  3. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Zuinig zijn op je spullen heb ik ook hardhandig moeten leren :rolleyes:
    Reparaties aan machines zijn niet goedkoop :|


    De kantelbak doet het netjes, de cilinder is wel erg versleten , maar voor wat hij moet doen is het meer als aanvaardbaar. Zojuist in harde klei-grond met stenen gegraven en geplaneerd , was geen probleem.

    Nu weer verder :)

    Cor
     
  4. danielddp

    danielddp Guest

    Kan er mij iemand meer informatie geven over een graafmachine MM55SR
    Ik heb namelijk het volgende probleem. Wanneer ik de machine aanschakel begint onmiddellijk een signaal te gaan. Dit signaal is en constant signaal.
    Ik kan de motor starten maar wanneer ik de joystick gebruik komt er geen beweging meer in. Ik heb het vermoeden dat het ergens een controle is maar de display geeft geen enkele foutmelding. Ik heb manueel de ventielen getest en deze werken allen. Kan het zijn wanneer een joystick defect is er niks meer gaat, ook de andere joystick niet meer. De machine werkt met twee joysticks die aangesloten zijn op de controller. Deze controller stuurt elektrische miniventielen waarna deze miniventielen de ventielenblok stuurt.
    Ik heb er spijtig genoeg geen documentatie van.
     
  5. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
  6. benjaminserroen

    benjaminserroen

    Lid geworden:
    17 mei 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    drongen
    Ik heb met heel veel interesse het verhaal gelezen van de kantelbak.
    Knap gemaakt en leuk om te zien hoe jullie samen tot de hydraulische oplossing zijn gekomen.

    Ik ben het verhaal echter niet geheel toevallig tegen gekomen.
    Ik heb een bobcat minigraver X225 (2,5T) gekocht maar er zit een hydraulisch probleempje in.

    Als ik de bak naar binnentrek hoor ik een anders lawaai dan bij de andere bewegingen. De joystick moet ik verder duwen dan de andere bewegingen en voor de bak begint te bewegen zakt de boom een beetje. Het zelfde probleem als ik de boom omhoog wil doen, echter beweegt de bak dan een beetje. De boom omlaag doen of de bak weg duwen gaat wel zonder problemen, zeer soepel en direct reactie als ik tegen de joystick duw.
    Het lukt om er mee te werken maar aan een van de slangen voel ik dat deze op druk en uitzet als ik de beweging maak. Ik vrees dat ik dus op termijn schade zal krijgen ergens.
    hieronder staat een link naar het hydraulisch schema.

    http://www.bobcatrepairing.com/bobcat-225-excavator-service-manual/page/29

    Is er iemand die suggesties heeft wat ik kan testen om de oorzaak te vinden?

    Met vriendelijke groeten,

    Benjamin
     

Deel Deze Pagina