Opgelicht door webshop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een dikketwee maand geleden vraag ik info over stukken voor een wasp V4 aan een Belgische webshop. Ik krijg antwoord dat de stukken voorradig zijn en men vraagt me mijn adres zodat hij een bestelbon ter goedkeuring kan opsturen.
Ik meld hem mijn adres, en maak hem tevens duidelijk dat de stukken die hij me aanbied niet zijn wat ik nodig heb, ik vroeg een servo 05-A, en hij zegt dat de servo 05-B voorradig is, ik vraag voor een staartrotor houder en hij zegt me dat de staart stator voorradig is??

In plaats van een bestelbon ter goedkeuring krijg ik een mail dat de (verkeerde) servo en de staartrotor naar mij verzonden zijn. Ik meld hem dat ik niks besteld heb (omdat hij nog van geen enkel stuk de prijs had laten weten en het bovendien niet de stukken waren die ik nodig heb).

Hij antwoord mij dat zijn "verzenddienst" een fout heeft gemaakt en te vroeg heeft verzonden en dat ik de stukken dan maar terug moet sturen.

Ik heb van die man niks ontvangen, maar krijg na drie weken weer een mail ter herrinering om mijn faktuur te betalen :confused:

Ik meld hem via mail dat ik ten eerste niks heb besteld en ten tweede niks heb ontvangen, hij meldt me dat hij het bewijs heeft dat ik die stukken heb ontvangen (wat niet kan, ik heb niks ontvangen en dus ook niks getekend voor ontvangst). ik meld hem nogmaals via mail dat ik niks heb ontvangen dus ook niks kan terugsturen, en betalen wil ik om dezelfde reden ook niet. Ik ben reeds bij de buren gaan vragen of daar geen pakketje geleverd is op mijn naam maar die weten ook van niks.

Vandaag krijg ik een brief van het vredegerecht van Hasselt :confused::confused: om deze zaak in der minne gaan te regelen. Hasselt is ongeveer anderhalf uur rijden voor mij dus daar sta ik niet voor te springen... Iemand advies wat ik kan doen?
 
Vraag om te beginnen om een kopie van de kooporder, waarop staat dat jij deze spullen besteld zou hebben.
Ten tweede, vraag ook om een kopie van de ontvangstbevestiging.
Hierop zou dan ook jouw handtekening moeten staan.
Staat hier een andere handtekening op, dan is er serieus iets aan de hand.
Op de kooporder en ontvangstbevestiging zou ook jouw naam en adres gegevens moeten staan.

Maar opmakend uit jou verhaal, kan dit dus helemaal niet.
Wat hier mis is kan ik verder niet beoordelen, maar wens je desondanks veel succes.
 
Gewoon negeren..... Jij hebt niets besteld, en zij maken de fouten.
:bye::bye:

Dat zou ik in dit geval zeer zeker niet doen!
Hij heeft namelijk al een brief van het vredegerecht in Hasselt.
Hier in Nederland is dat een deurwaarder, en die negeren heeft een zeer negatief effect.
 
In dat geval kan hij beter even telefoneren met de verkoper.
Het lijkt mij niet erg waarschijnlijk dat zij al na 2 maanden een deurwaarder sturen over wat kleine onderdeeltjes.
 
ligt aan het bedrijf.
Sommige bedrijven sturen al een deurwaarder als een factuur net een week over tijd is.

Maar in dit geval heeft hij blijkbaar al een procedure gestart, en je zal e.e.a. moeten bewijzen
Negeren gaat hem niet worden, dat kan ook worden opgevat als zijnde schuldigverklaring.

Let wel ff op wat je gaat versturen straks
Neem ff contact op met de deurwaarder, en trek even na of dit ook wel echt deurwaarders zijn
Je hoort de laatste tijd redelijk gekke dingen voorbij komen

en bel die shop even, voor hetzelfde geld is het met een normaal babbeltje al opgelost.
 
Is het wel een echte brief? Niet dat hij lekker kopietjes zit te verzenden...

Verder zou ik een aangetekende brief sturen, GEEN gewone brief, met de vraag om een kopie van zijn zogenaamd bewijs te sturen. Als je niks getekent hebt zou ik mij niet druk maken en even bellen ofzo. Staat er wel een handtekening op zou ik zeker naar hasselt gaan en zeggen dat het niet die van jou is.

Verder zou ik er mij niet druk om maken als je echt 100% zeker bent dat jij of je vrouw bijvoorbeeld niet getekent heeft.
 
en je zal e.e.a. moeten bewijzen
Negeren gaat hem niet worden, dat kan ook worden opgevat als zijnde schuldigverklaring.

Hoe kan je iets bewijzen als je niets hebt ontvangen ?
De shop moet dus met iets komen waaruit blijkt dat er iets naar hem is gestuurt.
En dan nog.. Er is niets betaald, dus is de order niet afgerond. De fout ligt dus geheel bij de shop.
 
een deurwaarder gaat niet de deur uit, zonder dat deze een factuur heeft die over de datum is. Ze hebben een niet al te beste naam, maar die heren weten wel wat ze kunnen innen, en wat ze (nog) niet kunnen innen.

Dus blijkbaar heeft een typmiep alvst een factuur gemaakt van het foutieve spul, vergeten dit te versturen, en nu ben je het bokkie omdat een ander deze factuur tegenkomt en hem gaat innen.
of een ander heeft dit wel besteld, en men heeft jouw naam en adres erop gezet. en misschien op het pakket wel het goede adres.

Ik verbaas me nergens meer over :mrgreen:

Dus vanuit hun kant, die van de deurwaarder, is het net alsof dit een werkelijk te innen bedrag is.

En je kunt niet bewijzen wat je niet hebt.
Maar je kunt wel laten zien wat je wel hebt.
En hij zal echt bewijs moeten hebben dat jij iets hebt besteld, anders heeft hij gewoon pech.
 
bij de weg, het gevaar van iets dergelijks compleet negeren, is dat je toch een veroordeling of boete krijgt.

allemaal niet erg (misschien is het naderhand nog terug te draaien), maar als jij met je gezinnetje een keer door belgie tuft, pakken ze je op kenteken eruit, en moet je hem ter plaatse opeens voldoen.
Zo handig zijn die gasten daar wel..
 
Ik zou de deurwaarder bellen en het gehele verhaal gewoon uitleggen.

In nederland is het zo dat als de deurwaarder in het spel is gekomen alles verder met hun afgehandeld moet worden.
Stuur eventueel ook het mailverkeer wat je met deze webshop heb gehad naar de deurwaarder,
stuur ook jou verhaal met deze mail mee.

Ik weet bijna zeker dat de deurwaarder er snel achter is dat er ergens een grote vergissing is gemaakt.

Succes.

Gr. Eric.
 
even ook nog een aanmerking:

als ik wat bij een web-winkel bestel,
moet die betaling bij de web-winkel binnen zijn
(of creditcard, paypal ...)
anders word niks geleverd !

groetjes van Heli-Uwe
:bye:
 
Is geen deurwaarder hoor, het vredegerecht is in Belgie een min of meer rechtbank die kleine geschillen tussen twee partijen in der minne probeert te regelen. Het gaat maar om een bedrag van 35 euro, maar ik ben niet van plan die te betalen, als hij zo 100 mensen oplicht heeft ie ook 3500 euro in zijn zakken.
Ik heb zoals gezegd niks besteld, enkel info gevraagd, en ik heb ook NIKS ontvangen, dus ik kan ook niks terugsturen :rolleyes:
 
Achteraf bekeken vermoed ik dat er een bepaalde taktiek achter zit, toen hij me mailde dat de stukken op voorraad waren vroeg hij me onmiddellijk mijn adres om mij een "bestelbon ter goedkeuring" op te sturen, dit had toch even goed via mail gekunnen?
Omdat ik mijn familienaam nog niet had doorgegeven stelt hij zelf een bestelbon op op naam van peter-jessy, het begin van mijn e-mailadres :) , het adres had ik hem wel gegeven voor het bezorgen van de bestelbon ter goedkeuring

In plaats van de "bestelbon ter goedkeuring" kreeg ik een mail dat de spullen verzonden waren :confused::confused:
 
Als dat werkelijk zo is, is het een foute gast...

Wat voorgaande nog steeds niet minder waar maakt...
Jammer genoeg heeft degene met de grootste mond nog steeds de halve wereld
 
Frocky, pm me de webshop even. Ik ben nl van belgie en uit de buurt van hasselt. Dan doe ik navraag bij mijn collega vliegers en dan waarschuw ik hen ineens.

2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil de pm met webshop ook wel. Woon vlakbij Hasselt en mijn vliegclub bevind zich ook in Hasselt dus ben erg benieuwd.
 
Nog iets wat ik niet begrijp, in de brief staat dat webshop XXXXXX, een éénpersoonszaak, mij voor de rechtbank daagt, en eerder meldt hij me dat "zijn verzenddienst" een fout heeft gemaakt ????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top