Bouwproject Wiesel

De discussie over de hoek van de schroefas heb ik gelezen.
Wat is een goed adresje voor de 29 x 1.4 schroef. ben al een tijdje aan het zoeken.

Timo
 
het nare is dus dat Graupner failliet is gegaan en is overgenomen door een andere eigenaar. het duurt weer even totdat de propjes weer leverbaar zijn. zal wel augustus of september worden voordat ze weer leverbaar zijn.

ps. misschien is het handig om uw eigen topic ff op te starten, dan krijgt u meer reacties ;)
 
vandaag weer eens gaan varen met wat meer lood. hij vaart nu netjes óp het water. hij gaat wel wat langzamer en is wat minder giftig door het lood. dus, 1 loodje er uit gehaald. nu vaart hij op een prima snelheid en ook weer óp het water ;) ik heb alleen wel het idee dat de motor idd niet helemaal goed op z'n toeren kan komen, hij wordt ook wel wat warm. ik ga dus in plaats van een 29mm prop eens naar een 26 á 27mm propje, en dan kijken of hij beter op toeren komt.
 
Kwam de motor wel op toeren toen hij geen lood erin had?
Anders was dat beetje lood toch teveel.

van de wiesel verwacht ik geen boot die strak op het water ligt, hij hoort een beetje te springen, misschien dat ik hem zondag tijdens een meeting in ibenburen in duitsland kan laten varen met en 2c lipo en een tamiya silvercan motor.
Filmpje zal dan ook nog wel komen.
 
van de wiesel verwacht ik geen boot die strak op het water ligt, hij hoort een beetje te springen,

Of het ding wel of niet hoort te springen, daar heb ik geen mening over, maar vast staat, dat het ding lang geleden ontworpen is, en voor véél lagere vermogens dan nu het geval is.

De Mabuchi 540 waar het ding voor bedoeld was draaide geloof ik onbelast in de buurt van de 13000 a 14000 toeren en leverde op zijn best 100W, met een 6 cellen NiCd pakket waar je met veel mazzel 15~20A uit kon peuteren....

20 km/u was in die tijd een afschuwelijke bloedsnelheid, ik herinner me de opmerking aan het eind van de bouwbeschrijving in de Hobby Bulletin nog: "maar pas op, want het gaat ERG snel"....

Groet, Bert
 
Jha zonder lood vloog ie meer dan de helft van een vaart ;) dan is het logisch dat ie meer toeren maakt. nu doet ie dat minder dus heeft de prop meer water om weg te drukken. daarom prop ik wat kleiner. Ben benieuwd naar jou filmpje Jeffrey!

Er komt ook wel weer een filmpje met de nieuwe prop.
Groetjes

[edit] @Brutus ja idd hij vaart nu met bijna het dubbele aantal toeren ;) denk dat de 'moderne' wiesel idd wel een beetje hoort te jumpen over het water. Vind het wel leuk!
 
Wat bedooeeel je... ;)

Nou... dat voor nu de lol in het varen het allerbelangrijkst is.

Op jacht gaan naar absolute stabiliteit of de maximum snelheid, komt later wel eens, of niet.... Dat is maar net waar jij je plezier uit haalt: een spectaculair varende stuiterende en spetterende boot of absolute (wedstrijd) topprestaties en een boot die als een streep over het water gaat.

Persoonlijk vind ik het ontzaglijk knap wat mannen zoals Jan Pompebled doen, maar voor mij ligt daar de lol niet (en ik kan het ook niet hoor, ben ik heel eerlijk in). Doe mij maar een niet al te snel bootje wat een beetje makkelijk maar toch lollig vaart.

Zie het als met driften met auto's: een streetracer doet niks liever, maar een coureur probeert het te vermijden want het is alleen maar langzamer. Maar beide hebben lol in wat ze op dat moment doen....

Groet, Bert
 
Aah tja bij m'n wiesel vind ik het super leuk! Maar ik denk dat ik het ook wel 'cool' vind om een strak varende super snelle boot te hebben! :D

Gr.
 
Aah tja bij m'n wiesel vind ik het super leuk! Maar ik denk dat ik het ook wel 'cool' vind om een strak varende super snelle boot te hebben! :D

Gr.

Nou.... dat bedoelde ik dus met "voorlopig"....

En daar kom je alleen maar achter door het te doen :D

Groet, Bert
 
Jep idd! Daarom komt er in de winter een wasabi 700 aan ;)
ben stiekem ook al bezig met het design :roll:
fyla.jpg

:bye:
 
Laatst bewerkt:
de bestelde prop van 25mm met een spoed van 0,85 was veel te licht... hij kwam voor geen meter meer vooruit. nu had ik nog een propje liggen van 29mm 1.4 waar een hapje uit was, die ik heb verkleind naar 26mm en tja de spoed wat zou het zijn ;).
foc4.jpg
ik ga morgenochtend uitproberen hoe ie het gaat doen.

ps. ik heb hem verkleind door te schuren, en heb de randen weer scherp gemaakt.

gr Sam
 
wel eventjes kijken of die schroef dan niet te veel gaat trillen omdat het met de hand is geschuurd, ziet er trouwens wel netjes uit ;), zowel de tekening van de wasabi en de schroef!!
 
Let idd op de balans!
Als ie strx ineens veel meer geluid maakt snel die schroef eraf, anders komt ie met as en motor uit je boot gevlogen!
 
al uitgeprobeerd. hij maakt geen extra trillingen of herrie als eerst. prima in balans dus. ben benieuwd hoe hij hiermee van z'n plaats gaat komen. weet iemand trouwens waar ik degelijke stelschroefjes kan vinden voor m'n koppeling? die er nu in zitten, zijn van plastic en beginnen te slijten. soms draait het inbusje door in het schroefje hoewel ik elke keer een goed passend inbusje heb gebruikt.
 
Back
Top