Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je vliegt met een stroomsterkte van 10 ampère heeft je ESC het vreselijk zwaar. De maximale stroomsterkte is heel veel hoger. De ESC schakelt die stroom in een hoog tempo aan-en-uit waardoor het lijkt dat de stroomsterkte slechts 10 ampère is. Dit is slechts de gemiddelde stroomsterkte. Een ESC, en vooral de FET's moeten kwalitatief er goed zijn om dit te kunnen.
Je zou kunnen proberen wat er gebeurd als je de switching frequency van de ESC van 16 KHz terug zet naar 8 KHz voor zover dat al niet is gebeurd.
Mocht het euvel blijven bestaan, dan geen risico's lopen en eens een kwalitatief goede ESC proberen als een Kontronik of een Castle Creations. Maar er zijn nog wel meer echt goede en daardoor helaas ook dure merken.
Heb je verlagen van de switching frequency geprobeerd???
Die staat al op 8 KHz wat gebeurd er als ik hem op 16 KHz zet?
Dan worden in deellast de FET's twee maal zo vaak geschakeld. Dat schakelen zorgt voor warmteontwikkeling.
Samengevat, ingesteld op 16 KHz, en draaiend op deellast wordt je ESC warmer.
Oorzaak zit echt niet in de telemetrie.
Die doet twee dingen. Meet de spanning van de individuele cellen en meet contactloos d.m.v. een Hall sensor de stroomsterkte. Dat heeft geen invloed op de motor of de ESC.
Heb je al eerder gemeld dat een ESC het in deellast heel erg zwaar heeft. Je meet een stroomsterkte van 10 of 15 ampère. Maar de werkelijke stroomsterkte is vele malen hoger. De gemeten stroomsterkte is een gemiddelde. De FET's beperken de stroom door deze in hoog tempo in en uit te schakelen. Dat gebeurd op de schakelfrequentie van 8 of 16 KHz.
Je hoeft je niet te verbazen als de werkelijke stroomsterkte 100 ampère of meer is. Dan loop je de kans dat een beveiliging van de ESC ingrijpt.
Je zou eens een andere ESC moeten proberen. Bij voorbeeld een Castle Creations of een Kontronik. Niet goedkoop, maar wel goed...
Die regelaar is veel kleiner dan die ik nu heb dus zal nog meer problemen geven neem ik aan.
Met 11 amp kan ik hem in de lucht houden en met max 100 amp. heb ik dus aardig wat over.
Gebruik jij hem ook voor een rotomax?
En zo ja welke prop en aantal cellen vlieg jij?
Graag wat meer info.