NK 1:10 brandstof

Handout op EFRA niveau wordt al gedaan. Op nationaal niveau betekent het de nodige inzet van diverse partijen, je moet dit goed bekijken of het haalbaar is. De BC08 sectie voorziet de nodige problemen in het organiseren van de banden, het logistieke proces maar ook de inzet van de extra mankracht voor het uitdelen, registreren en controle in de pits.
 
Correct.
En dus komt dit allemaal weer op de schouder van de organiseerde club en hun vrijwilligers
Die helaas met grote regelmaat dun gezaaid zijn.

Nieuwe ideeën zijn top. Maar men ook rekening houden met de mogelijkheden van de clubs en ook de apparatuur enzovoorts.
 
Je zou toch ook de importeur van het bandenmerk hier bemanning voor laten regelen? Hij heeft die race al veel reclame en verkoopt een aardige hoeveelheid rubber op zo'n dag. Dit meenemen als onderdeel van de tender.
 
Best een leuk idee om de bandenleverancier dat allemaal te laten regelen maar wat gaat een setje van 4 banden dan kosten. Prijs is nu tussen 13 en 16 euro per 4.
Reken maar even snel met 2 personen en 10 uur arbeid pp voor een zondag. En dan nog de banden en voorbereiding (op maat draaien). Arbeidsloon ligt tussen de 50 en 80 euro per uur.
En dan verdelen over maximaal 20 rijders.
En wat op de zaterdag ervoor.

Hand out op nationaal nivo is een extra belasting voor de club want je hebt minimaal 2 extra vrijwilligers nodig en die zijn nou eenmaal zeer dun gezaaid in rc land.
 
NT12T1 voor Efra is misschien wel wat vergaand maar denk dat we in Nederland nu wel een redelijk voorbeeld geven van dat het kan.

Verder heb ik geen ideeen voor Efra.
 
Nou ja... afgezien van de uitlaat was het de Duitse Nitro West die deze opzet uitgevonden heeft.
Voor de EFRA is een 1-merk klasse niet interessant, een dergelijk grote wedstrijd moet open staan voor merken, het bandenreglement is ook een beetje met tegenzin van de fabrikanten maar tonen op dat gebied wel begrip.
 
Qua handout banden is het allemaal niet zo moeilijk. Juist bij kleine aantallen deelnemers is het minder kritisch omdat het overzichtelijker is.

Wat lastiger is is het feit dat je met de maat die op ek's gebruikt wordt het meestal geen 30 minuten redt. In utrecht en heemstede zeker niet, en rucphen is twijfelachtig. Dat leidt dan tot bandenwissels en of je dat moet willen...

Handout is alleen nodig als je het smeren wilt tegengaan. Ik ben van mening dat het huidige 1:10 nk veld niet smeert (als ze het wel doen doen ze wat verkeerd lijkt me). Bij de 1:8 is er blijbaar behoefte aan smeren en willen vooral de fabrieksondersteunde mensen niet aan de handout banden. Het waarom laat zich raden.

On topic, voor efra heb ik geen voorstellen. Voor de NK wellicht een enkel nk weekeinde over 2 a 3 dagen?
 
Het mag duidelijk zijn dat vandaag de dag er alleen de keuze is tussen het toelaten van smeren of het uidelen van banden. Eigen banden toelaten en het smeren verbieden is vandaag de dag onmogelijk. Ik suggereer even niets wat er bij de BC10 gebeurt maar de regel is zo lek als een doorgeboorde emmer.
 
Ik bedoelde ook meer toen....

En ik neem aan dat je dat met bewijs ook direc bij de wedstrijdleiding als protest hebt ingediend?

Als alle geruchten en verdachtmakingen daadwerkelijk tot een protest hadden geleid, en daarmee tot directe uitsluiting van de overtreders was die hele ellende niet begonnen. Dit is een algemene opmerking en niet direct aan petertjes gericht.

Zolang we als rijders niet kritisch naar onszelf en naar anderen zijn heeft welk regelement dan ook geen zin. Dit soort zaken is niet alleen een taak van een wedstrijdeiding of organisator.
 
Wat voor een competitie heb je met een enkele NK? Heb je die dag een probleem is je kans helemaal naar de klote.....

En als de bewuste "NK" dan op Genk of Groningen wordt gereden, is het dan te ver? Even mij niet verkeerd begrijpen maar een tijd terug was ook ooit voor een enkele race besloten en die werd ook op Groningen gehouden, toen was de opkomst ook niet al te best.
 
Wat voor een competitie heb je met een enkele NK? Heb je die dag een probleem is je kans helemaal naar de klote.....

Ja, dus?

Brengt toch veel meer emotie!, da's denk alleen maar goed.

De opkomst is nu ook niet bepaald groot te noemen, dus wellicht dat een jaarlijks evenement wel die opkomst geeft die je zoekt.....

En het Duits kampioenschap is ook maar 1 race.
Plaatsten dien je je via de regiokampioenschappen te doen (dacht ik), wellicht kunnen wij in NL voor de 1/10 iets soortgelijks proberen, via de clubraces ofzo.....
Geeft wel beter de mogelijkheid, om ook 1/8 rijder mee te laten doen aan het NK 1/10....
 
Denk dat we de 1/10 klasse even de tijd moeten geven, minimaal nog 2 jaar en dan eens evalueren. Als je kijkt op de Mach dan hebben we daar bijna 30 deelnemers mogen zien met de N12T1, dus 30 rijders die zo`n motor hebben.

Het NK seizoen was dit jaar erg leuk voor de deelnemers, al waren het er niet veel. De kans is groot dat er volgend jaar meer rijders aan het NK mee doen.
De motoren gaan snel en blijven goed presteren.

We hebben dit jaar al op 2 circuits gezien dat met de N12T1 binnen 0.1s. van het baanrecord werd gereden (ivm. vrije motorkeuze), daarnaast werd er 2x hetzelfde aantal totaal rondjes gereden in een half uur. (ivm. vrije motoren)

De Kyosho cup is een mooie aanvulling op dit NK, in totaal hebben we altijd een man of 30 qua opkomst, dit is bijna net zoveel als de 40 op een NK 1/8, zo slecht gaat het dus nog niet.

1 NK weekend is ook een idee, maar geen garantie dat daar veel mensen op af komen. Wel moet er nagedacht worden wie volgend jaar de kar gaan trekken voor de Nomac 200mm. Bart is er mee gestopt en Ruben kan wel wat versterking gebruiken.
 
Back
Top