Tekno SCT410 4x4 shortcourse

Je kan ook zo'n mantel om die gekleurde draden doen, zijn ze ook zwart, maar wel makkelijker uit elkaar te houden bij een eventuele motor- of ESC-wissel.
 
Ik zou, als ik het belangrijk genoeg zou vinden, inderdaad een krimpkousje er omheen leggen. Mooi bij elkaar, extra beschermd en natuurlijk, zwart. Dit als je zwarte kous neemt natuurlijk.
Ziet er (nu al) netjes uit hoor.
 
Ligt helemaal niet aan de auto hoor!

Als je verder gaat kijken zie je ook dat deze auto's van dezelfde teamleden zijn :)
Het is puur een kwestie van te weinig tijd om wedstrijden ervan te rijden.
 
Moet bekennen dat mijne ook verkocht is.

Maar dat ligt zeker niet aan de tekno. Is een beestig goede en snelle shortcourse.
Heb hem weggedaan wegens tijdsgebrek en dat ik daar 'te wild' mee rij. Het is veel te makkelijk om met zo een shortcourse snel rond te gaan.

Op de clubwedstrijd in Merchtem was het Kurt die verweg de snelste was en ik die zelfs op 3 banden 2de bleef lol.
 
Wat ik niet zo goed snap is dat je een auto die dan blijkbaar zo lekker rijdt verkoopt, is die dan puur voor wedstrijden? De meeste auto's die ik heb zijn ook competitiewagens, maar ondanks dat ik geen wedstrijden rij, kan ik erg genieten van de verfijnde techniek vergeleken met meer fun georienteerde auto's.
 
Het zou zeer zeker een goeie bash-auto kunnen zijn, maar bashers geven er meestal niet bijna 400 euro aan uit voor een lege kit, zonder body en zonder wielen/banden, die ze ook nog es zelf moeten bouwen, en electronica inbouwen/kopen.
Bashers kopen eerder een rtr, dus met motor en al, kompleet.
De mensen die hier postten hebben em volgens mij puur voor wedstrijden, maar 1/10 buggies zijn populairder en er zijn daar ook meer wedstrijden voor.
Ik denk dat dat allemaal meespeelt.
 
Wij rijden op een paar trainingsdagen per jaar na idd enkel wedstrijden.
Met een voltijdse baan en gezin met kind is het dan al druk genoeg.

In het begin wou ik nooit wedstrijden rijden, maar nu is dat het leukst.
Verder heeft Gies idd gelijk.
 
Het viel mij idd ook op dat veel Teknos verkocht worden. Dat is niet alleen hier het geval lijkt het maar ook. In het buitenland (ebay) Ik zit mezelf al een tijdje af te vragen of ik toch weer een SC moet kopen. Als ik dat zou doen zou het idd alleen een Tekno kunnen worden vanwege de duurzaamheid. En ik ben dus geen racer. Dus er zijn idd uitzonderingen.
 
Duurzaamheid is ook weer zo relatief. Ik heb bij ons de Tekno's (SC en 1:8) net zo hard zien sneuvelen als welke andere auto ook.
 
Wat ik niet zo goed snap is dat je een auto die dan blijkbaar zo lekker rijdt verkoopt, is die dan puur voor wedstrijden? De meeste auto's die ik heb zijn ook competitiewagens, maar ondanks dat ik geen wedstrijden rij, kan ik erg genieten van de verfijnde techniek vergeleken met meer fun georienteerde auto's.

Bij mij gaat het puur om het gebrek aan tijd door het rijden van teveel klasses. Je moet zien dat de nitro wedstrijden bij ons zowel buggy als truggy het merendeel van de tijd een heel weekend zijn (zaterdag training / zondag wedstrijd) Daartussen komen nog de extra wedstrijden zoals de Waterland 500 en NL/DU/BE enz... Als je dan weet dat ik na elke wedstrijd mijn auto terug in nieuwstaat breng, kan je wel begrijpen dat hier veel tijd inkruipt.

Dan komt er nog het gedeelte 1/10 offroad bij zowel 2wd als 4wd en dan nog eens de shortcourse.

Dan heb ik ook inderdaad nog een gezin met huis kind hond tuin die ik ook voldoende aandacht schenk...
Ik kom dus weekends tekort :)

Puur voor wedstrijden is geen enkele auto hoor, je kan met deze net zo goed funrijden...
 
Duurzaamheid is ook weer zo relatief. Ik heb bij ons de Tekno's (SC en 1:8) net zo hard zien sneuvelen als welke andere auto ook.

Ik moet dit toch een beetje tegenspreken, elke auto gaat natuurlijk eens stuk. Maar als ik bekijk wat je al mis kan doen met een Tekno eer hij stuk gaat, zowel buggy als SC, kan ik niet anders dan concluderen dat het een van de meest sterke auto's is die ik al gehad heb.

Maar nogmaals, de sterkste auto gaat stuk wanneer hij net een impact krijgt die er niet op voorzien is.
 
Ik heb met mn Tekno dit jaar heel wat wedstrijden gereden, maar niet veel getrained.
Resultaat, 1 gebroken achterasje, en een versleten aandrijfasje.
Ik heb nog nooit zon sterke 4wd SC gereden.
 
Ik snap dat je keuzes moet maken, ik had alleen gezien de lovende opmerkingen over de Tekno dan verwacht dat de keuze welke auto te houden vaker in het voordeel van die auto zou zijn geweest. Da's alles.
 
Maar nogmaals, de sterkste auto gaat stuk wanneer hij net een impact krijgt die er niet op voorzien is.
Dat is precies wat ik bedoelde en slaat niet alleen op Tekno.

Ik snap dat je keuzes moet maken, ik had alleen gezien de lovende opmerkingen over de Tekno dan verwacht dat de keuze welke auto te houden vaker in het voordeel van die auto zou zijn geweest. Da's alles.

Bij de meeste die hun Tekno SC weer verkopen is de 1:8 nitro buggy hun "passie". Ze hebben een relatief druk wedstrijd schema, alleen er zijn wat rustigere maanden in de zomer. Dan zie je met enige regelmaat dat "ze" uitwijken naar iets anders.... Met "ze" bedoel ik niemand specifiek...

In de wintermaanden gaan er ook weer een aantal op zoek naar vertier met indoor racen. Dat kan op tapijt (zoals in Oss), in de manege (zoals MAC Vlijmen) enzovoort. Iedere keer weer is er een "trend" en "we" volgen het, of niet....
 
Ja inderdaad zo is het ook hoor. Tijdens de zomermaanden valt daar de buggycup al tussenuit. Dan is er iets tijd vrijgekomen.

Nu geraakt hij niet verkocht, zal ik hem zeker in de winter nog eens uithalen in Oss of dergelijke :)
 
Back
Top