NK 1:10 brandstof

@Martin, in Duitsland moet je wel aan de regionale voorrondes mee doen..... Hoe wil je dat met een handje vol rijders doen dan? Bijna het hele NK veld is al een regio.

Laten we maar eerst beginnen met de rijders massaal naar de sectievergadering te trekken zodat ze massaal hun stem kunnen laten horen over de ideën waar ze achter staan. Het is ieder jaar weer een belabberde opkomst van rijders en achteraf een hoop gemiep dat de verenigingen niet gestemd hebben voor wat ze willen. Zijn alle rijdeers aanwezig overtreffen ze de clubs.
Een 2e fout in dit verhaal is dan ook dat de rijders dan mogelijk de verkeerde vertegenwoordigers van hun club(s) naar sectievergadering sturen, een goed stemgedrag vanuit de club helpt ook mee om voorstellen er door te krijgen.

In ieder geval heeft de AMCA de komende NK BC10 open gesteld voor een open 40+ zoals we ook op Gouda hadden.
 
Waarom niet? Vior zo'n evenement zouden de meesten een 'speciale' of elk geval erse motor nemen? Dat is dan dit keer iig een stuk goedkoper!

Als je een serieuze gooi wilt doen naar de titel kan ik me voorstellen dat je met een verse motor komt. Voor velen zit dat er niet in, maar dan kan het nog wel leuk zijn aan een 'grote' wedstrijd mee te doen. Als je daar dan weer een motor voor moet kopen is dat een extra drempel, hoewel de drempel met de N12T1 enigszins te overzien is. Wellicht een idee om in dat geval wel gewoon te werken met EFRA-uitlaten, want ik zie dat die uitlaten bijna even duur zijn als de motoren.
 
Als je een serieuze gooi wilt doen naar de titel kan ik me voorstellen dat je met een verse motor komt. Voor velen zit dat er niet in, maar dan kan het nog wel leuk zijn aan een 'grote' wedstrijd mee te doen. Als je daar dan weer een motor voor moet kopen is dat een extra drempel

+1!
 
Ik ben het met Roy eens, je moet dit concept eerst minimaal 2 seizoenen gedraaid hebben voor je weer wisselt. Iedereen heeft nu zo'n motor, de clubs kunnen dit ook promoten tijdens hun eigen clubwedstrijden (als zij dit willen althans) en daarmee de groei van onderaan waarborgen. Als we dit met de Kyosho cup kunnen blijven combineren is er in ieder geval genoeg animo voor clubs om een wedstrijddag te organiseren.

Over banden en het voorstel om dit in een deal mee te sluiten met een importeur/winkel moet denk ik nog verder worden nagedacht. Als je praat over 3-5 sets banden per weekend, en dit zal 10 euro meer worden dan normaal, dan denk ik niet dat hier een groot probleem over gemaakt zal worden. Met 16 rijders (weet niet wat de Kyosho cup rijders hiervan vinden) kan dit een mooie tegemoetkoming zijn voor een toekomstige bandenleverancier om dit te doen.

Voor de EFRA wil ik meegeven dat uitlaten opnieuw moeten worden gekeurd als een fabrikant hem wijzigt en/of een ander merk dezelfde uit wil brengen onder een reeds gekeurd nummer. Ook zouden er geen verschillende merken moeten zijn die een uitlaat onder eenzelfde nummer willen maken. Op dit moment zijn er te veel verschillen tussen de uitlaten met hetzelfde EFRA nummer om te praten over gehomologeerd.

Ook zou ik het minimum gewicht (welke verlaagd is/wordt) te sprake willen brengen. In zoverre dat dit NIET verder naar beneden geschroefd mag worden.
 
Voor de EFRA wil ik meegeven dat uitlaten opnieuw moeten worden gekeurd als een fabrikant hem wijzigt en/of een ander merk dezelfde uit wil brengen onder een reeds gekeurd nummer. Ook zouden er geen verschillende merken moeten zijn die een uitlaat onder eenzelfde nummer willen maken. Op dit moment zijn er te veel verschillen tussen de uitlaten met hetzelfde EFRA nummer om te praten over gehomologeerd.

Lees de homolegatieregels eens door en herken ook de begrip homolegatie. Alles wat onder dat nummer wordt uitgebracht moet voldoen aan de maatgevingen van de gehomolegeerde uitlaat. Een uitlaat onder een andere merknaam moet opnieuw gekeurd worden en krijgt een soort van OEM nummer (niet dat ik dat tot op heden gezien heb). Ook zou de Hipex 1:8 low noise een 3100 nummer moeten krijgen en heeft nu een 20xx nummer gekregen.
Illegale kopieën zouden sowieso geregistreerd moeten worden, zo is in de USA de 086 uitlaat in vele uitvoeringen te vinden.

Wel mag de EFRA inderdaad een betere controle erop houden als ook net als vroeger de tekeningen en maatgevingen publiceren zodat technische keuringen ook weten wat ze moeten keuren dan alleen een nummertje bekijken. Ook zou bij zo'n homolegatie-keuring een rapport gepubliceert moeten worden over de geluidsniveau's waarmee ook andere organisaties meer inzicht krijgen over welke wel en niet te gebruiken in hun omgeving. Zo'n pijp wordt immers voor 400 euro gekeurd dus mag ik aannemen dat de keuring enigzins professioneel aangepakt wordt, het is alleen niet te merken met al het geknoei wat we in de afgelopen jaren meegemaakt hebben.
 
Met nog een ruime week te gaan pas 7 inschrijvingen? Kom op mannen!

En ook al die mach tijgers. Ga weer eens leuk een race meepakken op een ander circuit. De motor en uitlaat heb je al.
 
Als het goed is dan gaan Daan S,Richard K, Ricardo H. en Sidney B ook meedoen.
Moeten ze wel even inschrijven
 
Ben al ingeschreven want ik heb een Nomac licentie.

Maar veel vrije inschrijvers is echt mooi voor de competitie.

Hopelijk volgend jaar ook meer licentie houder.
 
Back
Top