Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Vandaag even met de baas gebabbeld en de reactie was spuit maar een eind weg met die heli, zoveel lak komt er ook niet op haha. Ferrarri grijs it is, nu nog een bijpassende gele kleur voor het contrast :-)
 
Vandaag even met de baas gebabbeld en de reactie was spuit maar een eind weg met die heli, zoveel lak komt er ook niet op haha. Ferrarri grijs it is, nu nog een bijpassende gele kleur voor het contrast :-)

:D een mooie knalharde neon-geel????

Groet, Bert
 
Ghehe nee Bert, denk meer in de richting Ferrarigeel... Matcht wel goed denk ik.

Een andere optie is Bentley moonbeam silver. Ook een kleur die wij veel gebruiken op de boten. Dat is weer een voordeel van jachtbouw in het top luxe segment, klanten met dit soort auto's willen ook die kleuren :-)
 
ik ben weer terug ...

Hallo,

ik ben weer terug uit Madeira, een ongelofelijk Eiland,
sorry, maar heb nog niks gelezen en ben ook niet up to date,

wel met mijn Heli's, vandaag gevlogen met de Trainer, 30 minuten

heerlijk, wat een vliegbeeld !

tot zo, Uwe

even nog een foto van dit ongelofelijk eiland, niet normaal

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Smeren jullie de motor van jullie helikopter? Indien ja, hoevaak en waarmee?


uuuuuuuuhhh ik neem aan een electromotor want mijn Nitro motoren worden vanzelf gesmeerd:D:D:D

in mijn Trex 600ESp zit een Pyro 600-12 en deze word niet gesmeerd op advies van Kontronik....... heb geen ervaringen met andere electromotoren motoren dus kan je daar geen passend antwoord opgeven
Hoor wel andere over de scorpion motoren dat deze een druppie olie nodig heeft...maar dat zullen deze gebruikers wel beamen

Greetz,

Jeroen
 
Ik had er ooit wel s wat van gezien..
Het zal me echt benieuwen of dit nu ook echt een beetje een nieuwe heli is qua ontwerp..

Ik vind wel die nieuwe kapstijl erg grappig..
Zeker op de 700 n, volgens mij de dfc variant.. Nu mieten ze deze ook nog eens op de 600 uitbrengen ;-)
 
Zo mijn beslommeringen van dit weekend :)
Vrijdag eerst ec3 connectors op mijn 5 nieuwe nanotech lipos gesoldeerd.
De 3gx geupdate naar 4.0 en opnieuw de setup doorgelopen.
De 130x ook weer vliegklaar gemaakt.

Zaterdag 8 lipos met mijn 450pro dfc gevlogen en de 4.0 bevalt goed.
Las veel over staartproblemen na 4.0 maar ik had er geen last van.
En ik heb niks hoeven aanpassen.
De 130x gecrashed bij de 2de lipo alweer vanwege oriëntatie verlies.
Spindel en mainshaft gesneuveld.
Moet die echt dichterbij mezelf vliegen en niet dezelfde afstand als met de 450 aanhouden.

En vandaag nogmaals 8 lipos leeg gevlogen met de 450, en bij de 8ste gecrashed weer door orientatie verlies en te ver weg..:(
Schade is bladen, mainshaft, boom, grote tandwiel van main gear, canopy pin, en 2 servo gears.
Het meeste had ik nog liggen dus hij is al bijna weer gefixt.
En ik heb nu eens radix bladen besteld in plaats van de align 3g en ben benieuwd of ik verschil merk wat de dubbele prijs rechtvaardigt...

Is ruim 200 vluchten geleden dat ik de 450 geprakt had...
Helaas wel balen maar alsnog een mooi vliegweekend gehad!
Ik hoop jullie ook!
Gr wax



4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zonde, maar tja... het gebeurt iedereen wel eens.
Ik bemerk het bij mijzelf ook wel eens dat ik op afstand de heli moeilijk kan zien, toch iets dichterbij houden zo af en toe.

Ik had dit weekend nog willen vliegen maar kwam er niet van.
Maar morgen middag heb ik nog tijd en dan beloofd het ook prima vliegweer te worden
 
Balen Wax. Maar 1 crash per 200 vluchten is niet verkeerd hoor ;-)

Zelf heb ik dit weekend helaas maar 4 vluchten gemaakt. Maar gelukkig wel veel tijd op de sim kunnen doorbrengen.
 
Vandaag niet gevlogen, maar gisteren demo-dag gehad in Workum, stuk of 15 vluchtjes (kort i.v.m. tijdschema en krap veld) met 6 verschillende heli's gedraaid...

Was leuk en gezellig!

Groet, Bert
 
En vandaag nogmaals 8 lipos leeg gevlogen met de 450, en bij de 8ste gecrashed weer door orientatie verlies en te ver weg..:(
Schade is

Hoi Wax,

niet mooi,
maar iedereen heeft zo 'n beetje last als de heli te veer weg is,
ik heb die ervaring gemaakt:

1.) als je tevoren rustig bekijkt, waar de heli hen vliegt
(ik zet me in gedachten zelf in mijn heli)
is het een stuk makkelijker met de oriëntatie

2.) jou conzentratie is na 30 minuten een heel stuk kleiner geworden,
erder al schreef ik: die meesten crashes gebeuren na 30 minuten of binnen de eersten 5 minuten ..

even onthouden, heeft mij heel veel geholpen

suc6 met repareren, Uwe
 
Back
Top