Je kan de starter van het topic benaderen via het Jet-Forum.De man is gebrouilleerd geraakt met het MBF (altijd jammer). Hij kan je verder helpen.
Verder staat er een schat aan bouwtekekeningen... gratis... op The Outerzone.
Zoek via Google, en gij zult vinden!
Daar zitten heel wat leuke goed vliegende trainers tussen. Die vlogen 30 jaar gelee al rete goed, nu nog steeds. Alleen denken 'wij' thans dat je zonder 'leuke' ARF niet vliegen kan. Niets is minder waar.
Zoek op de trainers van RCM, Joe Bridi heeft in de jaren 70 een heel goed vliegende ontworpen. Verder trainers van Svenson.
De kist van de topic-starter was een licht gemodificeerde Calmato trainer, zo doorontwikkeld dat deze te laseren was, en snel te bouwen zonder rare fratsen.
Nja... gewoon een kopie dus...
Je aanpak is prima, eerst bouwen dan vliegen.
Je kan ook een goede Calmato-trainer op de kop zien te tikken.
Die een beetje oplappen als dat nodig is.
Dan kan je direct doorpakken met leren vliegen, als dat is wat je wil. Niks mis mee. Het bouwen komt vanzelf, als je er de lust tijd voor hebt. Zelf bouwen is thans zeer duur gehorden. Onnodig duur!
Sluit je aan bij een vliegclub. Het motiveert in alle opzichten.
Wildvliegend, zelf lerend op een open vlakte is sterk af te raden. 99% gaat het mis.
Aan brokken wil je niet denken. Aan letselschade al helemaal niet. Het loopt altijd anders dan je denkt, en hoe je het net niet wilt.
De omgeving zal al helemaal niet positief reageren. Niet in Nederland, niet in België! Wees bewust van wat ik hier schrijf. Het is echt niet mals.
Verder welkom op het forum met je eerste berichtje.
Es is volop starters informatie. Zoek er naar (zo leer je omgaan met het vinden van de informatie) en lees je gewoon weg in, en wordt stukken wijzer. Het wiel is veelal al 100x uitgevonden, dat hoef je niet te doen. Moderne wiskunde hoef je ook niet uit te vinden, alleen te leren om er profijt van te hebben.
Gr Bas