Nieuw! Align Trex 150DFC

Klopt. Het perspectief op de heli is anders. Micro vlieg je in de regel lager en dichtbij. Als ik na een tijdje dan een grotere heli pak moet ik wennen aan het andere "beeld".
 
Daar heb ik dan weer niet zo'n last van..
Dat dichterbij etc doe je automatisch
In schaal gezien zit je misschien zelfs hoger boven de grond als wanneer je met een 700 zou vliegen

Ik vind persoonlijk dat ze zo ontzettend snel van rustig hoover naar volgas grond in modus schieten..
Ff een verkeerde input, net te abrupt een correctie erin, en het knalt binnen een tiende van een sec volgas een andere kant op

Ze moeten met veel meer gevoel en stickgevoel gevlogen worden dan een grote.

Zo voel ik het tenminst ;-)
 
Ik vind hoe hoger hoe lastiger. Ik zie dan slecht hoe de heli ligt. Niet vanwege de afstand maar vanwege het perspectief. Het schichtige van een micro ben ik aan gewend. Ik heb mijn meeste vlieguren op micro's zitten.
 
... ik denk ook, dat die piloten van de 150er nog wat moeten oefenen,
over crashen heb ik al geschreven,
en je kan de 150er Align niet vergelijken met een Blade, denk ik,
wel zelfde maat, maar kijk alleen eens die servos en ...

groetjes van Uwe
 
Yep. Iemand verbaasd zich over de zwakke kwaliteit van de sids nadat hij 2 keer met throttle hold op de stoep terecht is gekomen.
Een ander is z'n servo's en swash insmeren met secondenlijm en loopt her en der te dremelen. Ik moet denk ik maar stoppen met het volgen van dat topic. Of er maar om lachen :)

Voor de liefhebbers van de Devo. Op RC Groups heeft iemand de 150 kunnen binden aan een Devo 10 met deviation firmware.
 
Er moet toch iets aan de hand zijn met het plastic Chow anders gaat Align toch zijn materiaal niet aanpassen, dat kost die jongens klauwen vol geld:mad: Er zitten maar 3 plastic parts in de hele heli, frame, swash en tailmotorsteun en net daar gaat het telkens om:confused:

Grtz Rudi
 
Nee, het gaat alleen om de tailhousing. Die is bij de 2e batch van nylon gemaakt. Wat niet wil zeggen dat er nu duizenden uit elkaar vallen.
 
Bij mij is de tailmotor uit het tailhousing geschoten na een crash tegen de tafel (eigen fout), met gevolg dat de bedrading op de motor is afgebroken.. solderen is geen optie (wel geprobeerd)
Momenteel is het zwakste deel in de staart de verbinding tussen tailmotor met het draadje naar de motor... zou liever zien dat die motor zo vast zit dat je staartbuis krom is oid na een flinke crash... betere tail housing is zeker een must ..
 
Solderen is wel een optie hoor...

Vaak zit er een laklaag over het draadje.
dat laklaagje moet eraf als je soldeert, anders hecht het niet.

Ff met een mesje over het einde van het draadje schrappen, dan zie je het wel
 
Mijn vraag is dan toch een beetje: wat verwacht je van de heli? Ik zou ook wel willen dat mijn 700 heel zou blijven na een crash.

Dat de boel kapot gaat na een crash is denk ik toch wel logisch.
 
Mijn vraag is dan toch een beetje: wat verwacht je van de heli? Ik zou ook wel willen dat mijn 700 heel zou blijven na een crash.

Dat de boel kapot gaat na een crash is denk ik toch wel logisch.

Dat zal ook ongetwijfeld te maken hebben met de verhoogde prestaties:

Iedereen is natuurlijk verwend met een MCPX die niet of nauwelijks kapot te krijgen is, maar ga je in een vergelijkbare heli meer vermogen zetten, de prestaties opvoeren etc etc, dan ligt het toch wel in de lijn der verwachting dat de boel ook schadegevoeliger wordt: er komt meer energie vrij bij een crash, dus de kans op schade is ook groter.

Groet, Bert
 
nog eens:

volgens mij is de heli o.k.
maar sommige piloten denken dat ze nu plotseling Szabo heten

...nadat ik nog steeds met 4 verschillende Aligns vlieg
en ook een paar Blades heb staan,
weet ik wel de verschil

Uwe
 
Pffff, en weer nieuwe gevallen van cracks zomaar uit de doos. Het zijn nu teveel gevallen inmiddels om te negeren of af te doen als onzin ben ik bang. Ik heb mijn order bij RC711 geannuleerd en een refund gevraagd en gekregen. Ik ben in dubio. Ik wil een brushless micro. Toch maar de mcpx pakken of de 150 in Nederland bestellen en uitgaan van wat garantie. Of de heli laten checken voor verzending.
 
ik zou de trex 150 gewoon kopen en dan bij asteroid designs de delrin tail motor mount kopen op helifreaks zijn ze daar heel erg over te spreken.
gr,wessel
 
Nah, ik ga wel tijdje de mcpx bl vliegen. April ben ik jarig en dan kijk ik wel opnieuw naar de Align.
 
Back
Top