hello I am Janeau, I am son of micheldeman. I am 7 years old. Very nice aeroplane. I want to make one too.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
hello I am Janeau, I am son of micheldeman. I am 7 years old. Very nice aeroplane. I want to make one too.
Hallo Jef,
Is canopyglue, zoals de naam al doet vermoeden, een speciale lijm? Zijn er alternativen voor, zoals gewone plastic lijm voor plastic bouwmodelletjes?
groeten
Ik gebruik 10 min.epoxylijm,gebruik geen secondenlijm dan slaat de boel wit uit.de lijm die Jef gebruikt ken ik ook niet,mischien dat hij dat kan toelichten.
Prachtig vliegtuig! Volgens mij is er enorme winst te behalen met het zelfbouwen van de propellor, tenminste dat lees ik in alle literatuur die ik op dit moment over dit onderwerp te pakken krijg. Ben benieuwd naar beeldmateriaal van de eerste vlucht(en).
De Redwing is klaarvoor zijn eerste vlucht van zodra het mooi windstil weer is.
Nog enkele vraagjes voor de ervaren rubber vrije vluchters .
Ziet de rubbermotor op zicht er goed uit ? Ik heb de string 4x zo lang genomen , dubbel geplooid en geknoopt , dan een beetje opgedraaid en nog eens dubbel geplooid .
Het zwaartepunt ligt iets voor het midden van de vleugel , zou dit te ver naar achter zijn ?
Die motor ziet er uitstekend uit! Dat geldt overigens voor het hele vliegtuig. Het zwaartepunt staat niet op de tekening aangegeven? Stelregel is dat het op 1/3 van de koorde moet liggen, iets voor het midden klinkt voor mij als te ver naar achteren.
Een vraagje, zijn de vleugels goed vlak? De tippen moeten in ieder geval niet meer invalshoek hebben dan de rest van de vleugel. Iets minder mag wel maar hoeft niet.
Laat die aanhalingstekens bij mijn naam maar weg hoor, ik heet gewoon echt zo. Wout mag overigens ook
Wat betreft het gewicht, modellen worden gewoonlijk gewogen met ballast en zonder motor. Maar 42 gram is helemaal niet slecht bij een spanwijdte van 45 cm en een flinke vleugelkoorde. Dat gaat echt wel vliegen!
OK Wout , nu heb ik er toch terug meer vertrouwen in dat het wel snor zit met het gewicht .
Hoeveel windingen zou ik de rubber mogen opdraaien voor de eerste vluchten en in de toekomst als ik hem goed aan het vliegen krijg , wat zou het max. zijn ?
Groeten Jef
Kan je mij vertellen welke dikte het rubber heeft en hoelang of hoe zwaar de streng is? Dan zoek ik het even voor je op.
Het hangt overigens nog van meer factoren af, de motor moet goed gesmeerd zijn en in uitgerekte toestand worden gewonden om het maximum aantal toeren te mogen geven. Op die manier krijg je de langste motorloop. Maar zonder rekken krijg je meer vermogen, maar wel kortstondiger. Bij veel invlieginstructies wordt gesproken over hand wound turns (en over tall soft grass....). Met die hand wound turns kom je lang niet in de buurt van het maximum aantal toeren, maar heb je al wel genoeg vermogen om het model te kunnen laten klimmen.
Minder grappig is dat wanneer je dat laat gebeuren, er best wel schade kan ontstaan aan je papier en erger, de constructie. Dat ondervond ik een keer met mijn: 1930-northrop-glider (Misschien een leuk eenvoudig volgend model, makkelijk te bouwen en vliegt best aardig.) Tekening heb ik nog, ik zal kijken of het ergens op internet te downloaden is.:grin::grin::grin: