Servor..
Zit er een losse bec in het ding?
Zo ja, beter koelen of hoger uitsturen die regelaar..
Zo nee, als je er een losse bec in zet, kan dat zomaar je volledige hitteprobleem oplossen.
Ja zit een losse Bec in. Hoger uitsturen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Servor..
Zit er een losse bec in het ding?
Zo ja, beter koelen of hoger uitsturen die regelaar..
Zo nee, als je er een losse bec in zet, kan dat zomaar je volledige hitteprobleem oplossen.
Je PRO is een stuk lichter, en heeft geen drieblads rotorsysteem.
Ik weet niet welke bladen je gebruikt, maar als het de goedkope plastic CopterX blaadjes zijn: die draaien heel zwaar door hun grove profiel en ruwe oppervlakte.
Staat je regelaar op governor? want dat scheelt ook een heel aardig stuk, de ESC zoekt dan zelf zijn throttle opening en hoewel de boel dan nog steeds wel enigszins warm wordt, toch heel acceptabel. Mijn EC 135 heeft namelijk helemaal geen koelopeningen, tenminste niks wat lucht over de ESC geleidt.
Probeer met die BT maar eens 65% op governor, met de governor op de langzame stand (laatste parameter één piepje).
Ik hanteer voor die Align ESC eigenlijk standaard de instellingen 1-2-1-3-1 (aantal piepjes als je hem initialiseert), en voor schaalrompjes vind ik hem dan verreweg het prettigst in de omgang..
Groet, Bert
Klopt! Moeten dus carbons zijn, a symmetrisch?
Hmm ik dacht dat die Align governors slecht waren. Dat is dus laatste piepje, 1x, governor mode en mijn throttlecurve op 65% of moet ik mijn throttle travelling op 65% zetten voor 65% en je throttlecurve op 100%? Maw leg uit [emoji16]
Je rotorbladen HOEVEN geen carbon te zijn, en ze hoeven ook niet asymetrisch te zijn...maar het scheelt wel!
Ik schat dat als jij bijvoorbeeld Spinblades monteert, dat je dan zo een minuut vliegtijd er bij krijgt, en navenant ook minder warmte in je regelaar Maar die staan in jouw specifieke geval wel minder mooi....
Ik weet niet alle piepjes uit mijn hoofd, 1 en 2 hebben met de motor te maken geloof ik.
derde parameter 1 piepje is volgens mij de LVC laagste stand, vierde parameter 3 piepjes is is "heli,governor,softstart" en het vijfde paramter 1 piepje is de governor agressiviteit op laagste stand (maakt het leven van je gyro en hekservo een stuk aangenamer)
Zelf heb ik de idle-1 op een vlakke curve van 65-65-65-65-65 staan, en ik toer op door met de stick op minimum, idle-1 in te schakelen, waarna de softstart het overneemt. Nadat het toerental constant geworden is, nog even een seconde of 5 wachten om er voor te zorgen dat hij "lockt" en dan kun je los.
De Align ESC is niet zo geschikt voor heftig 3D werk, en heeft als nadeel dat hij niet echt een vast toerental kent: hij laat de motor vrijelijk naar de door jou ingestelde motorspanning lopen wacht af hoe snel dat is en houdt dat toerental vast. Dus als je hem halverwege de acculading stopt, en weer optoert, zal hij vanwege de lagere accuspanning op een lager toerental locken. Evenzo, als je tijdens het optoeren alvast pitch geeft, kan hij ook op een ander toerental locken omdat de motor niet meer vrij&onbelast op kan toeren.
Maar zolang je daar rekening mee houdt, dan is het verder een prima regelaartje, met een zeker voor schaaldoeleinden uiterst bruikbare governor.
Groet, Bert
Morgen maar eens mee aan de slag dan, zoek het wel even op die instellingen. Zijn alle 35a esc's van Align gelijk?
Ik ga die spinblades eens bestellen, +/- 65,- incl verzenden via EBay zal alleen over een maandje worden. Die copterx blades hoeven toch niet voor al te grote problemen te zorgen? Snap het wel hoor dat je met ruw plastic meer luchtweerstand hebt dan met gladde carbons maar je esc hoeft daar toch niet persé van af te fikken.
we wachten 't wel af.
Damn zo lang?, dan ook voor mij de laatste keer
Vandaag naar het veld geweest met mijn nieuwe instellingen:
esc op governor en 65%
gyro nu juist ingesteld.
pitch nog wat bijgetuned tot -2 1 4 7 10
En ik moet zeggen het was zalig. De heli vliegt nu een pak rustiger.
Hij hoovert nu ook weer net boven midstik en ik heb ruim bereik op de collective stick.
ik heb de timer naar 8min gezet voor de 2200mAh lipos en 10min voor de 2800mAh lipos. Ben ze nu aan het laden om te zien hoeveel ik nog over heb.
ik heb de expo ook helemaal weg en DR op 100%.
Kan hier ook perfect mee landen.
Rate mode lukt nu ook. Ik moest nog wat spelen met de stuurstang van de staart om hem stil te krijgen. (ideaal, zo zonder wind).
Ik moet wel zeggen dat ik nu eigenlijk weinig verschil merk tussen rate mode en hh mode. als ik in rate mode een bocht probeer te nemen, dan gaat de staart niet echt mee, precies of hij in hh mode blijft staan. Wind was er niet, dus hij kon hem niet zetten in de wind. Met de ds420 staartservo was dat wel anders.