KMP/Esm fw-190

3eby3ygu.jpg


volgens deze foto wel, dit is volgens mij de kist die in London hangt in het museum. Moet ik zelf ook nog fotos van hebben ergens...

Ik vraag me alleen af of ze in het echt ook rood waren. Hmm, we zoeken verder!

volkert


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de FW190 van Silvio overgenomen en al wat werkzaamheden uitgevoerd: Gunsight in de cockpit verplaatst uit het midden naar rechts ( zit voor het rechteroog van de piloot)
Vleugels gemonteerd en guns erin gemonteerd. Stabilo gemonteerd, en dat gaf wel wat werk. Als je nergens naar kijkt en monteert staat het stabilo onder een hoek van ongeveer 5 graden schuin naar beneden aan de rechterkant en 5 graden omhoog aan de linker kant. ( beetje jammer hoor esm).
Ik heb de ailerons, hoogteroer, en het rudder van trimtabs voorzien van offsetplaat en rood gemaakt. De motorkap is nu zwart-wit horizontaal gestreept en ziet er heel stoer uit. Was even wat werk maar dan heb je ook wat :-)). Als het me lukt om foto's te uploaden zal ik die plaatsen.
De motorisering wordt een ASP 180 viertakt. Deze ga ik volgende week plaatsen.
Tot zover :-)
Bij mijn mustang zaten boormallen van esm welke exact klopten .
 
One crash...klopt is volgens mij in het imperial war museum in London. ik heb de Trimtabs op een zelfde vaste manier gemonteerd.
@Serge, ik heb de mallen ook gebruikt, maar de Alu opsteekpijp zit onder een verkeerde hoek. Vliegmaat van me heeft ook de zelfde ESM FW 190 gekocht en had precies hetzelfde.
Ook sluit het stabilo niet netjes aan bij het staartgedeelte. Ik had her wat epoxy voor nodig....maar het resultaat is okee :-)). De pannel lines heb ik met potloot ingestreept. En met een gum erover lekker vaag gemaakt. Zo hebben ze net wat meer accent gekregen.
 
  • Like
Reactions: TRS
One crash...klopt is volgens mij in het imperial war museum in London. ik heb de Trimtabs op een zelfde vaste manier gemonteerd.
@Serge, ik heb de mallen ook gebruikt, maar de Alu opsteekpijp zit onder een verkeerde hoek. Vliegmaat van me heeft ook de zelfde ESM FW 190 gekocht en had precies hetzelfde.
Ook sluit het stabilo niet netjes aan bij het staartgedeelte. Ik had her wat epoxy voor nodig....maar het resultaat is okee :-)). De pannel lines heb ik met potloot ingestreept. En met een gum erover lekker vaag gemaakt. Zo hebben ze net wat meer accent gekregen.

foto van die panellines is welkom!!!
 
Helaas heb ik besloten om te stopen met mijn project Focke Wulf. Dit omdat ik te weinig tijd heb om dit project af te ronde.
Ik heb 2 jonge kinderen en een eigen bedrijf waar al m'n tijd in ga zitten !

Ik doe alles met pijn in m'n hart in de verkoop,... :( want het is te veel geld om aan de kant te gooien en niets meer mee te doen.

Ik blijf dit draaitje wel volgen maar zal helaas geen vooruitgang meer posten !
 
Raesi01, Begrijp je redenen, maar heel erg jammer dat je gestopt bent. Je was er al zo ver mee. Misschien ga je er heel erg spijt van krijgen ??
 
Raesi01, Begrijp je redenen, maar heel erg jammer dat je gestopt bent. Je was er al zo ver mee. Misschien ga je er heel erg spijt van krijgen ??

Ik hoop niet dat ik er spijt van ga krijgen (maar ik denk het wel ;) )
Het is scheelt dat dit (aangezien de prijs) niet met één dag verkocht is en misschien bedenk ik me nog wel. Vooralsnog zou ik niet weten waar ik nog in 2014 tijd vandaag kan halen om deze FW-190 netjes af te maken.

Ik zie dat jij de FW190 van Silvio overgenomen hebt ? Veel succes en uiteraard veel vliegplezier ermee :)
 
Raesi01,
Ja ik heb die van Silvio overgenomen. Al aardig wat gedaan. Als het me lukt zal ik foto,s plaatsen. Ben aardig wat details aan het toevoegen. Moet een mooie en goed vliegende kist worden..... Ik hoop dat je je bedenkt :-)....Elke dag een half uurtje bouwen voor jezelf ter ontspanning :-)
 
Ik hoop niet dat ik er spijt van ga krijgen (maar ik denk het wel ;) )
Het is scheelt dat dit (aangezien de prijs) niet met één dag verkocht is en misschien bedenk ik me nog wel. Vooralsnog zou ik niet weten waar ik nog in 2014 tijd vandaag kan halen om deze FW-190 netjes af te maken.

Ik zie dat jij de FW190 van Silvio overgenomen hebt ? Veel succes en uiteraard veel vliegplezier ermee :)

Gewoon laten staan.............

Ik zit met exact hetzelfde 2 jonge kids een boerderij en bakken werk...
Mijn pc-21 van esm staat nu 2 jaar en 2/3 maanden in mijn hok om af en toe er eens wat aan te kunnen doen.
Ik doen m zeker niet weg de kosten liggen rond de 2500 euro en wat krijg je er voor weer................misschien 17-1800 euro?
Zonde van de centen ;)
 
Zo denk ik er ook over
ik heb 3 kids dus bouwen gaat erg traag
maar stoppen
of een half project verkopen
daar pijns ik niet over
 
zonde om te verkopen, je krijgt nooit terug wat je ervoor betaald krijgt. Kist slijt er niet van als het wat langer duurt. Bij mij duurde het volgens mij ook bijna 2 jaar voordat ik echt ging vliegen met de kist. En vliegen doet ie, heel goed zelfs!

Volkert
 
trouwens, als iemand een FW-190 nog heeft liggen waaraan hij nooit is begonnen houd ik me aanbevolen. Voor mij was deze die ik nu heb een experiment (om te kijken hoe hij vliegt, of ik het kan landen op ons veld etc etc) om te leren vliegen met een warbird. Deze zal niet het eeuwige leven hebben dus dan is het geen slecht idee ondertussen een nieuwe op te bouwen.

Volkert
 
Hoi Volkert,

Heb jij de retracts met de bijgeleverde schroeven gemonteerd, of met boutjes en inslagmoeren onder de houten liggers waarop de retracts worden vastgezet ?? Als ik de bijgeleverde schroeven zie, krijg ik twijfels of je daar ongeveer 7 kg op moet landen...
 
Hoi Volkert,

Heb jij de retracts met de bijgeleverde schroeven gemonteerd, of met boutjes en inslagmoeren onder de houten liggers waarop de retracts worden vastgezet ?? Als ik de bijgeleverde schroeven zie, krijg ik twijfels of je daar ongeveer 7 kg op moet landen...

Die schroeven heb ik weggemikt... bij de 1ste die ik erin draaide (esm pc-21) brak gelijk de kop af.
Ik heb er iets dikkere ipv 3mm 3,5 mm schroeven erin gedraait van goede kwaliteit....hoop ik.

Inslagmoeren zat ik ook aan te denken....andere kant kan het ook weer te vast zitten.
 
Hoi Volkert,

Heb jij de retracts met de bijgeleverde schroeven gemonteerd, of met boutjes en inslagmoeren onder de houten liggers waarop de retracts worden vastgezet ?? Als ik de bijgeleverde schroeven zie, krijg ik twijfels of je daar ongeveer 7 kg op moet landen...

volgens mij gaat dat prima, misschien wel even voorboren (omdat inderdaad anders je de kop eraf draait....). Ik heb ze zelf wel gebruikt, volgens mij zeker niet nodig iets met boutjes/inslagmoeren te doen. De landing moet opgevangen worden door de liggers, niet door de schroeven waarmee het vast zit denk ik.

Volkert
 
Back
Top