KMP/Esm fw-190

Maar weer eens een avondje aan de cockpit gewerkt :D

M'n moeder heb ik opdracht gegeven om een bruin lederen kussentje te maken voor in de stoel !!! :yes:

Heeft iemand een idee waar ik gordels (1/6) kan kopen voor in de stoel ?


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die piloten zaten niet op een kussen. Ze zaten op hun parachute.
Dat klopt,.... maar als ik oude foto's kijk van een cockpit dan zie je er ook soms een kussen op liggen ? Achteraf gezien weet ik ook niet of het verstandig is om een kussen te gebruiken want de piloot zit al vrij hoog.

mooi bezig!! Ziet er super uit!

Volkert

Dank je wel :D Van het weekend nog wat aan werken dan is die wel klaar :D
 
ik denk dat het literaire vrijheid van het museum is. Volgens mij zaten ze inderdaad normaal op de parachute! Maar ik vond het wel grappig dat je op deze foto inderdaad een kussentje ziet!
 
Ik kom wel eens vaker foto's tegen met een kussen op de stoel. Misschien werd dit inderdaad wel alleen gebruikt door kleine piloten ???

Voor mijn fw-190 is het in ieder geval geen optie meer want ik heb een grote piloot :D
 
Leuk onderwerp dit ik ben hem aan het lezen van begin tot eind
ik ben nu bij pagina 18 "p ik vlieg zelf nu met een p40 tomahawk van blackhorse met hobbyking retracts (werken goed) en een Saito 15cc k ben van plan eventjes goed te sparen en dan te gaan kijken naar de ESM Lavochkin LA-7 met een Saito FG 36 of FG 40 (dat gaat nog wel even duren denk ik) dus alle info die ik kan vinden over ESM toestellen is welkom "D

Didier Neefe
 
Hehe eindelijk klaar met lezenik moet wel zeggen wat een gave foto met die stermotor in de motorkap "D en 1crash2often wat balen van het landingsgestel wel heel netjes gerepareerd dan als laats die mooie cockpit het ziet er veelbeloend uit ik heb zeker veel opgestoken van de tips ik ga ze zeker onthouden voor mn toekomstige bouw en vlieg jaren "D

Mvg Didier
 
Didier,

Leuk dat je overweegt om in de toekomst misschien een ESM Lavochkin LA-7 aan te schaffen. :thumbsup:
ESM heeft bijzonder mooie modellen (vind ik) voor een redelijke prijs. Ik moet ook zeggen dat ik toch aangenaam verrast ben over de kwaliteit van mijn FW-190. :D
 
Ja eerst maar eens goed sparen ik denk dat dat nog wel een aantal jaren gaat duren tussen door heb allang een andere nieuwe kist denk ik ") maar eerts maar eens vliegen met wat ik heb ")
 
Vandaag de vleugel afgemaakt. Het probleem begon ermee dat een flap het niet deed. Gelukkig vandaag gevonden waar het probleem aan lag! Een stekker maakte geen goed contact, zie foto! Ben er wel blij mee, anders kun je erop rekenen dat het nog een keer tijdens een vlucht gebeurd.

Reparatie is niet geweldig mooi maar functioneel zal ik maar zeggen. Ik kan in elk geval weer vliegen straks!!

4ypasa9u.jpg
u3ume3e7.jpg
ynu3eme6.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatste loodjes. Servo kabeltje vervangen, accus weer tot leven gebracht en de servo afdekking nu helemaal over alle servos gemaakt. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe dit zou moeten werken. Als je de vleugel monteert, komen volgens mij altijd de servo kabels uit de vleugel precies boven de pull pull uit van hoogte/richting. Anyway, zo moet het wel opgelost zijn. Klaar voor de re-maiden!!!!
7yjagu5a.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
HEEL VEEL SUCCES MET DE REMAIDEN :thumbsup:

Mijn maiden moet helaas nog even wachten,..... van wegen drukte op m'n werk ben ik nog niet veel opgeschoten :(
 
Back
Top