Lasercut Grumman Goose prototype

Jef , ik heb het model met Rhino getekend. Leuk dat je het gaat volgen.

Nog even bezig geweest aan de rompspant waar de romp word gesplitst.

Mvg,

Bart


60_1500x1125.jpg


61_1500x1125.jpg


62_1500x1125.jpg


63_1500x1125.jpg


64_1500x1125.jpg
 
Die bout gaat toch zeker wel ook door het spant? :confused:

En ik denk niet dat zo'n opgesloten boutkop lang goed blijft zitten. Dat gaat wurmen, je krijgt er speling in en na verloop van tijd is het niks meer.

Ook vraag ik me af of je wel nylon breekbouten wilt gebruiken voor de rompbouten.
 
Wat je ziet is de moer en het einde van de bout die door het spant steekt, Henri. Ik denk dat dat "wurmen" wel mee zal vallen. En ik heb nog nooit een breekbout gebroken, wel alles eromheen......;)
Maar je moet idd niet met te koud weer gaan vliegen.

Max.
 
Achh ik noem ze gewoon Nylon bouten. Een breek bout is eigenlijk een bout welke bv bij een contactslot van een auto wordt gebruikt. De boutkop breekt af als je de bout hebt vastgedraaid.

56un10.jpg


Mvg,
Bart
 
Vandaag de messing buizen op zijn plaats gelijmd en de voorste spanten constuctie gebouwd.

Mvg,

Bart

65_1500x1125.jpg


66_1500x1125.jpg


67_1500x1125.jpg


68_1500x1125.jpg


69_1500x1125.jpg


70_1500x1125.jpg


71_1500x1125.jpg
 
Bedankt heren ;)

Vandaag de raampjes gemaakt van dun pvc folie. De raamframe's en een stempel worden gebruikt om de raampjes te vormen.

Mvg,

Bart

72_1500x1125.jpg


73_1500x1125.jpg


74_1500x1125.jpg


75_1500x1125.jpg


76_1500x1125.jpg


78_1500x1125.jpg


79_1500x1125.jpg


80_1500x1125.jpg


81_1500x1125.jpg
 
Bedankt Cor :)

Hier weer even wat foto's van mijn vorderingen.


Op de vlakke bouwplaat de andere zijkant-delen gelijmd

82_1500x1125.jpg




De openingen voor de triplex raamframes

83_1500x1125.jpg



Triplex raamframes op z'n plek

84_1500x1125.jpg




De romphelften worden op de eerder gebouwde ''box'' gelijmd

85_1500x1125.jpg


86_1500x1125.jpg


87_1500x1125.jpg




De spant voor het achterste rompdeel. Hier word de versteviging ST-1 op bevestigd

88_1500x1125.jpg




De pen van de canopy-lock welke zal vorrkomen dat de achterromp er af schuift

89_1500x1125.jpg




De spant op van het voorste rompdeel

90_1500x1125.jpg




Canopy-lock

91_1500x1125.jpg




Demonteren van de achterspant

92_1500x1125.jpg


93_1500x1125.jpg


94_1500x1125.jpg




Nu zullen de romplspanten en de eerder gebouwde sub-constructie worden bevestigd

95_1500x1125.jpg


96_1500x1125.jpg


97_1500x1125.jpg




De kiel bestaat uit 2 3/32 balsa delen

98_1500x1125.jpg


99_1500x1125.jpg


100_1500x1125.jpg


101_1500x1125.jpg


102_1500x1125.jpg


103_1500x1125.jpg


104_1500x1125.jpg


105_1500x1125.jpg


106_1500x1125.jpg




Morgen weer verder . . . .



Mvg,

Bart
 
Wil de Goose in werkelijkheid zien.
Bart, houdt de wind in de gaten en je vrije tijd, want als de wind afneemt kom ik met mijn Empire jouw kant op; kunnen we vliegen en de Goose bekijken ! :rolleyes:


Veel plezier met de bouw ! ;)
 
Even niet op het forum, en als ik terug kom staat de volgende mooie creatie al weer op de plank :). De Goose is een van mijn favorieten. Mocht het tot een kit komen ...

Volger erbij.

Freek
 
@ Paul , ppff wind en regen hier . . .

@ Freek , bedankt :)

Vandaag de achterste spant van het voor romp deel op zijn plaats gelijmd. Verder de 2 lipo cardridges in elkaar gezet. Gary heeft deze ontworpen als upgrade voor de E-flite carbon cub. Ik heb de montage rail in het ontwerp van de goose geïntegreerd zodat de cardridges ook voor de Goose gebruikt kunnen worden.

Morganmill/RC Carbon Z Cub Parts

Mvg,

Bart



Goose_106.jpg


Goose_107.jpg


Goose_108.jpg


Goose_109.jpg


Goose_110.jpg


Goose_111.jpg


Goose_112.jpg


Goose_113.jpg


Goose_114.jpg


Goose_115.jpg


Goose_116.jpg


Goose_117.jpg


Goose_118.jpg


Goose_119.jpg


Goose_120.jpg


Goose_121.jpg
 
Ben nieuwsgierig Bart, of dat palletje van die accubak nog extra gezekerd wordt.
Want als deze in de vlucht omhoog komt (looping of rol bijvoorbeeld), dan kan je hele accu los komen te liggen.

Tevens nog een vraag, hoe je die cockpit-latch gaat bedienen. Hij zit nogal achter in de romp en door de verstevigingen aan de onderkant, lijkt het zeer krap om er nog met je vinger bij te kunnen.

Verder wil ik zeggen dat het een zeer mooi design is. Laat ons meegenieten, please
 
@ Frank : Leuk dat je ook meekijkt.
De cardridge word met de haken in de sleuven geplaatst. Als je de cardrige dan naar achteren duwt is kan hij niet meer omhoog uit de sleuven worden genomen. Om te voorkomen dat de cardridge naar voren schuift duw je het palletje in in de montage rail. Het plalletje beweegt behoorlijk stroef en gat ook met enige weerstand in de sleuf van de rail. Het systeem is al op veel carbon cubs getest ;)

Mvg,

Bart
 
Tevens nog een vraag, hoe je die cockpit-latch gaat bedienen. Hij zit nogal achter in de romp en door de verstevigingen aan de onderkant, lijkt het zeer krap om er nog met je vinger bij te kunnen.

De canopy lock kan worden bediend als het de cokcpit is gedemonteerd. Hiervoor het ik een stang aan de canopy-lock gemaakt.

Vandaag een begin gemaakt met het beplanken van de onderzijde. In de bouwhandleiding heb ik mallen gemaakt om de beplanking op maat te snijden.


Goose_124.jpg


Goose_125.jpg


Goose_122.jpg


Goose_123.jpg


Goose_126.jpg


Goose_127.jpg


Goose_128.jpg


Goose_129.jpg



Mvg,

Bart
 
Back
Top