Ja ik zag dat je 2e hands brandstof rc race autos aan het opknappen was.
Suc6.
Suc6.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja ik zag dat je 2e hands brandstof rc race autos aan het opknappen was.
Suc6.![]()
Alles bij elkaar heb je wel lang door gevlogen en de lipo begint nu te protesteren.Wel heb ik helaas een probleem na zeker 15 to bijna 20 minuten constant volgas begon t lipo alarm te piepen bij t landen kwam ik paar meters te kort dus op t laatste moment moest ik draai maken
Maar bij control had cel1 3.21 de andere 2 stonden op 3.4x
Nu thuis na vele uren rust
3.43 3.51 3.63
Ik merk met mn lader dat cel 3 al vol zit 4.2 terwijl c1 4.16 c2 4.17 zit en vervolgen blijft t extreem lang stil op 4.17 4.17 4.20
Maargoed we kunnen beide gelijk of ongelijk hebben![]()
Ik heb niet de hele draad doorgelezen, maar als dit de cijfers ná de komma zijn van je LiPo-spanning dan lopen de cellen te ver uiteen, welke meting je ook aanneemt.
Er zijn losse balancers te koopt voor niet teveel geld:
Hobbyking
Leuk ding en kan nog veel meer. Ik gebruik hem al lang.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10786__HobbyKing_HK_010_Wattmeter_Voltage_Analyzer.html
Ten overvloede, Een LiPo kan heel slecht tegen overladen en de volste cel wordt in dit geval ook overladen. Daarom is balanceren ook een must.
Meten is wéten ;-)
Beschouw het alarm als een uiterste redding en niet als normale tijd om te landen.Zal t wel moeten zijn gekomen door t alarm op 3,2 te hebben gezet, zo werd t me door de winkel geadviseerdjammer dat ik naar hun heb geluisterd, maar voorlopig blijf ik deze lipo gewoon gebruiken door zelf goed op te letten zodra ik zie dat 4,16 4,16 4,20 is bereikt dan stop ik t laadprocess en zet voortaan t alarm op 3,4 (of is dat nog te weinig?)
Zo als ik al opmerkte ieder zijn eigen stijl.Waarom zou ik niet contact vol gas mogen vliegen? Ik zal zoiezo de reden geven waarom ik dat wel doe, ten eerste kan ik in t begin lekkee wild doen en ten 2e is de accu dan sneller leeg.. Omdat ik anders veel meer pijn in mn rug krijg, vind ik 10-15min lang zat
Ik was t echter gewoon aan t testen hoelang ik kon vliegen tot t alarm ging...
Als je lipo onbalans heeft dan gaat hij inderdaad de laagste cellen laden en niet de cel die al op 4.2V staat.Overladen zou bij deze lader niet mogen want dan stopt hij bij 4.2 (dat klopt volgens t scherm) en zo hij enkel de andere 2 cellen blijven laden maar dat wilt niet echt goed
Volgens mij is 3.5V inderdaad beter. Ik vlieg ook meestal belast tot 3.5 a 3.6V. Dan zit er nog 40% in. Maar dit hangt sterk van je belasting af dus het is per situatie verschillend. Balanceren doe ik meestal apart, tussen gebruik en opladen in. Als ik ga vliegen en m'n lipo's ga laden dan wil ik zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan wachten op de lader.
Martin
Dit werkt ook met andere vliegtuigen hoor.Ik was t niet hoormaar herkende t vliegtuigje direct hehe
![]()