Emma Maersk 1:65

Hallo Marco.

Zeer mooi schip man.
Even een foto van een echte niet normaal zo groot.
Past op de dijk net in beeld.

Foto-QPHJ7U3Y-D.jpg


Foto-WJYOATDV-D.jpg


Groet Martin.
 
Een metertje ;)

Prachtig model trouwens, dat schitterend in het water ligt.

Ik heb gezecht dat die groter is Wie zegt dat ik de lengte bedoelde of de breedte?
Tonnen is ook een grote
De Emma Mearsk heeft een maat van 170.794 Bruto register ton
Tegenover de 194.849 va ´n de Mearsk Mc Kinnley Möller

Bemanning van de Emma 13 Man
Tegenover de 22 van de Mc Kinnley Möller

14.770 Teu (Twintig voet container) waarvan 1000 Reefer aansluitingen
Tegen de 18.270 van de Mc Kinnley Möller waarvan 1800 Reefer aansluitingen

De Emma loopt wat harder 27 KTS tegen de 25 KTS van de Mc Kinnley Möller
 
om nog even terug te komen op je regelaars op e bay kosten ze maar 13 euro ik heb er tot op heden ook goede ervaringen mee. nog gefeliciteerd met je proefvaart het is een machtig mooi schip
 
Hallo,

Het bouwen gaat even niet zo hard want ik ben bezig om de containerblokken te beplakken met uitgeprinte aanzichten van containers, een erg tijdrovend werkje. Ze worden op een laserprinter geprint, uitgesneden en opgeplakt. Daarna gaat er een laag zijdeglans lak overheen om ze watervast te maken.

Afgelopen zaterdag was er een vaardag mij SMG IJmond en de Emma liep toevallig net op dat moment binnen met een lading containers. Om in de haven te komen moest ze door de sluizen, gelukkig kreeg ze assistentie van 4 slepers onder de bezielende leiding van Adam met de Fairplay 22.

full


full


full


full


Nog 5 blokken te gaan......

Groeten, Marco
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ik dit draadje nooit gezien heb?????

Het is een zeer indrukwekkend verhaal, heel knap wat je gepresteed hebt.
Grote modellen zijn altijd indrukwekkend maar de gemiddelde afwerk kwaliteit laat meestal te wensen over. Hoe dichter je komt hoe slechter afgewerkt het blijkt te zijn, maar het doet me plezier dat het met dit model niet het geval is, alvast een dikke proficiat.

Ik heb een model van een 2.30m lang, en dus al groter dan gemiddeld en omwille van de "verhuis" al een hele klus om even te gaan varen. Ik heb dus respect voor je lef om dat te gaan bouwen, en het resultaat dat je bereikte.

Echt heel knap, ik hoop hem ooit in het echt te zien.

groetjes,
Jan
 
Hallo Marco,

Ziet er goed uit. Maak het niet al te gevarieerd, daar houden ze bij Maersk niet zo van. MSC, Maersk, P&O Nedlloyd (oude dozen), Safmarine, CMA en bruine huurbakken zijn het meest gezien.


Duidelijk uit een periode van voor de crisis.
Tegenwoordig zijn die dozenboten niet zo vol meer.

Sorry Harm,

tegendeel is waar, tegenwoordig komen ze tot 8 hoog binnen, met de laatste generatie kadekranen (50 meter hoog - 24 containers lange boom) afromen en dan volle bak dozen hozen.

Gr. Ron (werkzaam op terminal)
 
Wow, ik kom op dit draadtje via een zoekopdracht fairmount, in het Maersk-blauw best mooi trouwens.
Maar wat een gaaf project is dit zeg. Ben na ruim een uur lezen door het draadje heen. Ge-wel-dig! Ik hoop hem ooit eens tegen te komen op een of andere vaardag.
Heb je inmiddels al wat ervaring op water met wat golfslag? Lijkt me helemaal mooi met zo'n groot schip.
Vaar groet,
Eugène
 
Nu ben ik dus toe aan het verder opbouwen van de scheepswanden en daarna moet de verschansing van de boeg er nog op. Die wordt nog vrij hoog en waaiert ver uit. Dat moet ook wel, het ziet er nu nog erg iel uit vind ik.

Marco[/QUOTE]
Dag Marco,
wat een enorm inspirerend bouwproject. Hij is al af en ik heb je er al in zien varen, maar ik lees jouw forum paralell aan de bouw van mijn eigen schip.
Complimenten voor je lef, maar ook je nette bouwwijze en zorgvuldige verslaglegging!

Welke houtlijm heb je gebruikt bij het dichtlijmen van je romp met 2mm stroken?
Ik hoop van je te horen.
groet en fijne feestdagen,
Eugène
 
Hallo allemaal,

Na een hele lange periode van stilstand is er weer enige beweging. Een lange tijd moest de aandacht naar andere zaken maar nu komt de Emma weer aan de beurt. In de afgelopen paar jaar heeft ze regelmatig gevaren. De kinderziektes zijn er wel uit maar in tussentijd heeft ze al wel wat kleine schades opgelopen, het wordt dus bouwen maar hier en daar ook wat herstelwerk.

Het eerste wat wordt aangepakt is de ondersteuning van de containers. In het gangboord staan daarvoor zware ondersteuningsconstructies (hoe die dingen precies heten weet ik ook niet). Daar heb ik er een heleboel van nodig en bovendien loopt de verschansing er langs/door. Om er een heleboel te kunnen maken die bovendien precies hetzelfde zijn heb ik siliconen malletjes gemaakt van 1 origineel:
full

Door deze malletjes kan ik de draden van de verschansing leggen zodat die meteen stevig zit en bovendien netjes strak wordt.
Vervolgens heb ik de eerste serie gegoten waarbij een eventuele koppeling van de verschansing mooi in een kolom kan vallen:
full

Ik heb eerst maar een stuk gemaakt voor 5 containerrijen ( het moeten er uiteindelijk 2 x 23 worden) om te bekijken of deze aanpak werkt.
De eerste serie heb ik voor het idee alvast los op het gangboord gezet:
full
.

In een veel eerdere post liet ik een klein rompje (45 cm lang) zien van een zeiljachtje voor de kapitein (gemaakt van overtollige glasmat en hars tijdens het bouwen van de Emma). Dat rc-jachtje is inmiddels ook klaar en zeilt prima, de kapitein dus kan alvast ontspannen:

full


Wordt weer vervolgd.....
 
De steunen noemen ze bij ons in de haven standvinken. Een slimme oplossing om boven je gangboord nog een extra container kwijt te kunnen, tussen 2 bay's of ruimen zit daar ook de opgang naar de catwalk of bordessen waar bv reeferaansluitingen zitten.
 
Back
Top