let op, voor zover ik weet is align niet van robbe..
Robbe is de importeur/distributeur, de twee werken dus stevig samen.
maar align staat op zich.. en dit is ook meteen iets waar align zich groot mee heeft gemaakt: beschikbaarheid..
meeste merken zoek je jezelf het ongans voor onderdelen, bij align kun je bij iedere hobbyshop aankloppen.
Aangezien Robbe ook overal al was vertegenwoordigd, is de stap naar robbe niet zo heel gek van de heren align
Qua acro, een loop kun je eigenlijk altijd wel maken.
normaal ga je bovenin naar 0 graden, of een haar negatief. Het is niet zo dat je tijdens een loop -10 zit te sturen.
kan wel, maar dan ziet de looping er niet goed uit
Roll ga je ook wel wat negatief, maar ook geen grote hoeveelheden..
Ga je inverted hooveren, heb je in jouw geval meer baat bij een gelijke positieve en negatieve pitch
dus +10 en -10
hooveren doet een heli ergens rond de 5 graden, beetje afhankelijk van toerental
inverted of pootjes omlaag maakt daarin niet echt uit.
vermogen achter de hand is altijd prettig...
maar als je de gouden regels aanhoud, zul je het zelden nodig hebben.
en heb je het nodig, heb je nog genoeg ruimte om jezelf te redden.
gouden regel: vlieg altijd 3 fouten hoog...
dus 3x een foute correctie, en dan mag je nog niet op de grond liggen..
+10 en -10 is zat. vermogen genoeg.
heb je te weinig, stuur je te agressief. Juist met acro moet je ook letten op een rustige rotor, als je continu grote correcties doet gaat hij heel onrustig vliegen.
wat ook weer lastig te corrigeren is
een looping hoeft niet met de knuppels in de hoek. Beter om vlot tegen de wind in aan te komen, en gewoon rustig de elevator achterover te trekken. hij komt vanzelf rond..
daar leer je ook meteen pitch management van
je krijgt nl iedere heli over zijn nek door gewoon de sticks in de hoek te duwen, de kunst is juist te doen wat jij wilt, met het vermogen wat de heli aan boord heeft
bij de 3d masters kun je het ook zien/horen..
je hoort het toerental zakken, en je hoort dat de piloten het figuur even een tik minder intensief maken om zo de heli even de kans te geven zijn toeren weer op te bouwen
zouden ze dat niet doen, kakt hij te ver in.. een dan komt het niet altijd goed
Persoonlijk vind ik het ook mooier als een flip/roll etc langzaam wordt uitgevoerd.. Is ook moeilijker, is je correctie net niet op tijd, zie je het meteen terug.