Toch wat beter op de tank letten dan ;-)
Autorotatie, tuurlijk kan dat.
Onder de 5 meter hoogte ong. 0 graden of iets positief geven.
Heli valt dan vrij vlot, maar dan draait de rotor dicht bij de grond nog hard genoeg om op het laatst nog ff vermogen te geven om te remmen, en netjes te landen
Daarboven, -2 pitch ong geven.
Heli komt nu vrij vlot omlaag. Maar de rotor houdt zichzelf nu op gang, en toert evt zelfs op.
Hierdoor kun je laag bij de grond remmen, en hem neerzetten.
5 meter is de kloterigste hoogte om een motoruitval te hebben.
Zo laag als jij meld, zou in principe gewoon normaal neerzetten afdoende moeten zijn.
Vlot omlaag, uitflaren, gebruik maken van je moment en snelheid.
Luisteren naar de rotor, hoeveel zit er nog in?
Je hebt alleen geen 2e kans.
Oefen dit op de sim...
In het echt kun je dit ook oefenen.
Beginnen door op 1 meter hoogte throttle hold erop te zetten.
En neerzetten. Wel zorgen dat de throttle hold goed is ingesteld..
Dan naar 2,5 meter.
Dan bv eens proberen op 15 meter, en laten autoroteren naar 5 meter.
Daar het gas er weer op. Niet meteen pitch erop, laat hem ff een tel op toeren komen.
En zo verder.
Wen aan dat tikkie negatief boven de 5 meter. En het rustig en in 1 keer neerzetten daaronder.
Later kun je dit aan elkaar knopen.
Autorotatie, tuurlijk kan dat.
Onder de 5 meter hoogte ong. 0 graden of iets positief geven.
Heli valt dan vrij vlot, maar dan draait de rotor dicht bij de grond nog hard genoeg om op het laatst nog ff vermogen te geven om te remmen, en netjes te landen
Daarboven, -2 pitch ong geven.
Heli komt nu vrij vlot omlaag. Maar de rotor houdt zichzelf nu op gang, en toert evt zelfs op.
Hierdoor kun je laag bij de grond remmen, en hem neerzetten.
5 meter is de kloterigste hoogte om een motoruitval te hebben.
Zo laag als jij meld, zou in principe gewoon normaal neerzetten afdoende moeten zijn.
Vlot omlaag, uitflaren, gebruik maken van je moment en snelheid.
Luisteren naar de rotor, hoeveel zit er nog in?
Je hebt alleen geen 2e kans.
Oefen dit op de sim...
In het echt kun je dit ook oefenen.
Beginnen door op 1 meter hoogte throttle hold erop te zetten.
En neerzetten. Wel zorgen dat de throttle hold goed is ingesteld..
Dan naar 2,5 meter.
Dan bv eens proberen op 15 meter, en laten autoroteren naar 5 meter.
Daar het gas er weer op. Niet meteen pitch erop, laat hem ff een tel op toeren komen.
En zo verder.
Wen aan dat tikkie negatief boven de 5 meter. En het rustig en in 1 keer neerzetten daaronder.
Later kun je dit aan elkaar knopen.